Σήμερα κάναμε τη βασιλόπιτά μας επιτέλους!
Διαβάσαμε πρώτα την ιστορία της βασιλόπιτας:
Σύμφωνα με την Ορθόδοξη θρησκευτική παράδοση υπάρχει μία παράδοση που συνδέει τη βασιλόπιτα με με
την προσωπικότητα του Μεγάλου Βασιλείου. Κατά την θρησκευτική λοιπόν παράδοση
κάποτε στη Καισαρεία της Καππαδοκίας στη Μικρά Ασία που επίσκοπος ήταν ο Μέγας
Βασίλειος ήλθε να τη καταλάβει ο Έπαρχος της Καππαδοκίας με πρόθεση να τη
λεηλατήσει.
Τότε ο Μέγας Βασίλειος ζήτησε από τους πλούσιους της πόλης του
να μαζέψουν ότι χρυσαφικά μπορούσαν προκειμένου να τα παραδώσει ως “λύτρα” στον
επερχόμενο κατακτητή. Πράγματι συγκεντρώθηκαν πολλά τιμαλφή. Κατά την παράδοση
όμως είτε επειδή μετάνιωσε ο έπαρχος, είτε (κατ΄ άλλους) εκ θαύματος ο Άγιος
Μερκούριος με πλήθος Αγγέλων απομάκρυνε τον στρατό του, ο Έπαρχος απάλλαξε την
πόλη από επικείμενη καταστροφή.
Προκειμένου όμως ο Μέγας
Βασίλειος να επιστρέψει τα τιμαλφή στους δικαιούχους, μη γνωρίζοντας σε ποιόν
ανήκει τι, έδωσε εντολή να παρασκευαστούν μικροί άρτοι εντός των οποίων
τοποθέτησε ανά ένα των νομισμάτων ή τιμαλφών και τα διένειμε στους κατοίκους
την επομένη του εκκλησιασμού. Το γεγονός αυτό απέληξε σε διπλή χαρά από της
αποφυγής της καταστροφής της πόλης και συνεχίσθηκε η παράδοση αυτή κατά τη
μνήμη της ημέρας του θανάτου του (εορτή του Αγίου και Μεγάλου Βασιλείου
Τα παιδιά έφεραν τα υλικά της συνταγής...
Και όλοι μαζί ετοιμάσαμε τη βασιλόπιτά μας με πολύ κέφι
Βάλαμε μέσα το φλουρί.
Με άχνη σχηματίσαμε το 2017:
Και η τυχερή μας είναι....η Σμαράγδα μας!
Παίξαμε ένα παιχνίδι που είδαμε στη φίλη μου την Πόπη Παπουτσάκη ΕΔΩ. Έφτιαξα τη βάση της βασιλόπιτας με δαντελένιο πετσετάκι και από πάνω έναν ίδιο κύκλο τον έκοψα σε 8 κομμάτια. Ένα νόμισμα από χρυσόχαρτο που το κρύβαμε από κάτω και το ψάχναμε:
Γράψαμε και εικονογραφήσαμε τη συνταγή:
Βρήκαμε και καταγράψαμε λέξεις με δεύτερο συνθετικό τη λέξη -πίτα.
Γράψαμε και εικονογραφήσαμε τη συνταγή σε ατομικό φύλλο αξιολόγησης, συμβουλευόμενοι τη ομαδική συνταγή .
Μάθαμε ένα γλωσσοδέτη αίνιγμα από τη φίλη μου την ΠΙΤΣΙΝΑ
Γλωσσοδέτης:
"Μια πίτα μα ποιά πίτα,
μια πίτα με φλουρι.
Μιά πίτα μα ποιά πίτα
μια πίτα τυχερή"
Στη συνέχεια κάναμε μία δραστηριότητα για να συνδέσουμε τη βασιλόπιτα με το φετινό μας πρόγραμμα etwinning που έχει σχέση με τη διατροφή και τη διαφήμιση (Λεπτομέρειες προσεχώς).Την ιδέα και πάλι την πήραμε από την ΠΟΠΗ
Είδαμε στο internet διάφορες στολισμένες βασιλόπιτες και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όσο πιο όμορφα είναι στολισμένη τόσο πιο πολύ θέλουμε να την αγοράσουμε:
Γίναμε ζαχαροπλάστες και ο καθένας έφτιαξε ο καθένας τη δική του βασιλόπιτα,δίνοντας σημασία μόνο στο στολισμό της για να μας τη διαφημίσει μετά και να προσπαθήσει να μας πείσει να την αγοράσουμε. (Η δύναμη της εικόνας στη διαφήμιση).
Δείτε τις μοναδικές μας βασιλόπιτες:
Ακολούθησε έκθεση βασιλόπιτας:
Ο κάθε ζαχαροπλάστης, παρουσιάζει τη δική του βασιλόπιτα και προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι η καλύτερη ! Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις όπως: "Φανταστική, απίθανη. τέλεια, η πιο ωραία, η πιο νόστιμη, η πιο υγιεινή, η πιο φρέσκια, υπέροχη ..." Αναφέρουν τα υλικά με τα οποία την έφτιαξαν και τα υλικά με τα οποία τη διακόσμησαν "Με τα καλύτερα ζαχαρωτά, με την καλύτερη ζαχαρόπαστα, με την καλύτερη σοκολάτα...." Σαν σωστός επαγγελματίας ο καθένας διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν του:
Σας πείσαμε ότι κάναμε την καλύτερη βασιλόπιτα;
Όλες οι δράσεις έγιναν σε συνεργασία με τη συνάδελφο μου Χρύσα Δόλγερα.
3 σχόλια:
Πολύ ωραίες οι βασιλόπιτές σας.Τυχερά τα παιδάκια!!!!!!!!!!!.Ευχαριστώ για την αναφορά στην Pitsina. Φέτος η βασιλόπιτα είχε την τιμητική της και ως σχέδιο εργασίας στα νηπιαγωγεία μας. Μπράβο, μπράβο.
Μας πείσατε βεβαίως!!!Μπράβο σας.γεια στα χεράκια σας!!!!Εξαιρετική προσέγγιση!!!
Μα τι ωραία (και νόστιμη προσθέτω!) προσέγγιση του θέματος!!! Γεια σου βρε Άρι!!! Κι εμείς ακόμα δεν έχουμε κόψει πίτα. Άρχισα κι εγώ σταδιακά πρόγραμμα και καταλαβαίνω! Φιλιά και γλυκειά σαν την πίτα σας χρονιά!!!
Δημοσίευση σχολίου