Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

Νοιάζομαι και Δρω και Κινητοποιώ "Eνημέρωση των παιδιών για το ΚΕ.Θ.Ι.Σ."


Φέτος στο πρόγραμμα Νοιάζομαι και Δρω και Κινητοποιώ, ασχολούμαστε με το ΚΕ.Θ.Ι.Σ - Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας Σερρών.
Πριν το Πάσχα ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΛΑΜΠΑΔΕΣ που τις προσφέραμε στο Κέντρο.
Με τη επιστροφή μας από τις διακοπές του Πάσχα, διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της Ιωάννας Κυρίτση Τζιώτη "Η πασχαλίτσα τςη Αγάπης".

- Μα τι είναι αυτό το Πάσχα;
Βρίσκεται μέσα στο όνομά μου και γύρω μου ακούω συνέχεια να μιλούν γι' αυτό και να το περιμένουν με λαχτάρα, αναρωτιέται ένα ανοιξιάτικο πρωινό η Λίτσα η πασχαλίτσα.
Μια και δυο ξεκινά να μάθει...
- Μήπως ξέρετε τι είναι το Πάσχα παρακαλώ;
Ρωτά όποιον βρεθεί στο δρόμο της. Όλοι της απαντούσαν, μα ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
Μπερδεύεται, κουράζεται, η πασχαλίτσα μας, μα επιμένει μέχρι να νιώσει μέσα στη μικρή καρδιά της, τι αληθινά είναι το Πάσχα! 
Σε φύλλο αξιολόγησης χωγραφίσαμε αυτά που πρόσφεραν στην πασχαλίτσα η μέλισσα, τα λουλούδια και το ουράνιο τόξο για να φτιάξει τη λαμπάδα για οτ κοριτσάκι:








Τα παιδιά μας ενημερώθηκαν για το Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας (ΚΕ.Θ.Ι.Σ) Σερρών από την  κυρία Μαρία Λύγκα, εθελόντρια, φυσικοθεραπέυτρια,εξειδικευμένη στην ιπποθεραπεία και στον αυτισμό που εμπνέυστηκε και μαζί με την κυρία Χρύσα Καρρά, διεθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών,Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, εξειδικευμένη στον αυτισμό ίδρυσαν το Κέντρο και τον κύριο Ηλία Παπαδόπουλο, εθελοντή, καθηγητή φυσικής αγωγής.
Για το ΚΕ.Θ.Ι.Σ. μπορείτε να ενημερωθείτε ΕΔΩ
Τα παιδιά άκουσαν με πολύ ενδιαφέρον και έκαναν πολλές ερωτήσεις:


Μετά την ενημέρωση,σε φύλλο αξιολόγσης τα παιδιά περιέγραψαν και ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε πιο πολύ εντύπωση από την ενημέρωση:
















Την ίδια χρονική περίοδο μιλάμε και για τις φράουλες.



Συνδυάσαμε λοιπόν τα 2 προγράμματα και φτιάξαμε μία γλυκειά τούρτα φράουλα, για τα αλογάκια του ΚΕ.Θ.Ι.Σ. Σε κάθε φράουλα ο καθένας, ζωγράφισε κάτι που θέλει να προσφέρει στα αλογάκια: 








Κυριακή 15 Απριλίου 2018

Etwinning"Travelling with a drop" Stem Ας βρέξει... Πειράματα... Μαθηματικά με το beebot


Ας βρέξει….STEM. Πείραμα βροχής, σύννεφο σε βάζο, μορφές σε σύννεφα, «μαζεύω σταγόνες».
μερικές από τις δραστηριότητες στο πλαίσιο του eΤwinning « Travelling with  a drop».
Διαβάσαμε την συνέχεια της ιστορίας της Καστρούλας της σταγόνας και κάναμε τον κύκλο του νερού.Ο κύκλος του νερού –Χάρτης beebot
Κάναμε λοιπόν το πείραμα της βροχής  και μάθαμε έννοιες όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση κλπ παίζοντας.
 Σύννεφο σε βάζο με λακ και παγάκια.

Το πείραμας της βροχής με τέμπερα (βροχή) και σφουγγάρι (σύννεφο)
Βλέπουμε τη βροχή να δημιουργείται με αφρό ξυρίσματος (σύννεφα ) και χρώματα ζαχαροπλασικής (βροχή)

Πρόκληση: Δημιουργούμε βροχή με ανακυκλώσιμα υλικά και υλικά της κουζίνας:
Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους και συγκεντρώσαμε τα υλικά΅:






Τήξη - πήξη: Πείραμα. 
με άγάκια φτιάχνουμε 3 χιονανθρωπάκια και τα τοποθετούμε το 1 πάνω στο καλοριφέρ, το άλλο μέσα στην τάξη και το άλλο έξω. Σε φύλλο αξιολόγησης τα παιδιά κάνουν την πρόβλεψη καισ τη συνέχεια την επιβεβαίωση:





Μαθηματικά με το beebot : Σύννεφα και σταγόνες

Μαθαίνουμε να μετράμε και να αντιστοιχούμε τον αριθμό με την ποσότητα φτιάχνοντας έναν χάρτη για το Beebot με σύννεφα και σταγόνες !
Αφού κάναμε πειράματα, μάθαμε τις σχετικές έννοιες , ζωγραφίσαμε , κάναμε κολάζ, παίξαμε τον κύκλο του νερο,  κάναμε και μαθηματικά ! Αρχικά δημιουργήσαμε έναν χάρτη με σύννεφα και αριθμούς (1-10)
Τους αριθμούς τους βάλαμε σε σταγόνες και τους γυρίζουμε ανάποδα.Κάθε παιδί παίρνει τυχαία μία σταγόνα και την οδηγεί στο ανάλογο συννεφάκι με τη βοήθει ατης μελισσούλας:






Και σε βιντεάκι:

 Κάναμε και το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης: