Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων και eTwinning "Π@π@κι SOS -«Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία» 4ο Εργαστήριο: "Ο εαυτός μου"


Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

ΘΕΜΑΤΙΚH ΕΝΟΤHΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚH ΣΥΝΑΙΣΘHΣH & ΕΥΘΥΝH

 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

 Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία»

4ο Εργαστήριο:Ο εαυτός μου

Στο τέταρτο εργαστήριο, παίζουμε το παιχνίδι "Ο κατάσκοπος", που προτείνεται στο υλικό του έργου. 

Στο παιχνίδι αυτό (οι φωτογραφίες θα εισαχθούν το απόγευμα), τα παιδιά παίζουν το ρόλο του κατάσκοπου, και κρυμμένα πίσω από μία εφημερίδα, παρακολουθούν τους συμμαθητές τους, καθώς κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής. Καταγράφουν τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά και στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση, όπου καταθέτουν τις παρατηρήσεις τους.

Στη συνέχεια κατασκευάζουμε τον εαυτό μας με εφημερίδες, πάνω σε φόντο που έχουμε δημιουργήσει με στρώματα από τέμπερες σε χρώματα της επιλογής μας (Την ιδέα μου την έδωσε η φίλη μου η Καλλιόπη Παπουτσάκη):

























Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων και eTwinning "Π@π@κι SOS -«Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία» 2ο Εργαστήριο: "Ο Επισκέπτης"

Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

ΘΕΜΑΤΙΚH ΕΝΟΤHΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚH ΣΥΝΑΙΣΘHΣH & ΕΥΘΥΝH

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα'

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία»

2ο Εργαστήριο: "Ο Επισκέπτης"

Ο δικός μας επισκέπτης είναι το παπάκι. 
Το παπάκι έχει πάθει ένα ατύχημα και όλοι το κοροϊδεύουν επειδή δεν μπορεί να πετάξει και να περπατήσει.
Η πρόκληση που δεχτήκαμε όλοι οι εταίροι του έργου είναι να βρούμε τρόπους να βοηθήσουμε το παπάκι.

Αλλά πώς βρέθηκε εδώ το παπάκι; 
Βλέπουμε το παρακάτω video animation που δημιούργησε για το έργο μας η Πηνελόπη Κερασοβίτη:

Τα παιδιά προβληματίζονται:

Πώς νιώθει το παπάκι; Με ποιο τρόπο θα το κάνουμε να νοιώσει όμορφα;

Τα παιδιά καταγράφουν τις απόψεις τους.









Το περιθάλψαμε και  φροντίσαμε τις πληγές και τα τραύματά του:


Το πήραμε αγκαλίτσα, το χαιδέψαμε και του είπαμε όμορφα λόγια:
Του φτιάξαμε ένα αυτοκινητάκι:

Κρεβατάκι:

Το βάλαμε σε μία κουβερτούλα και το μετακινούσαμε και του κάναμε κούνια μπέλα:
Του φτιάξαμε μπαστούνι με γλωσοπίεστρα:

Και στο τέλος απόφασίσαμε να του φτιάξουμε ένα καρότσι με χαρτόκουτα και διάφορά υλικά.

Το διακοσμήσαμε με εικόνες αγάπης, του βάλαμε νεράκι και σποράκια.

Τελικά με την αγάπη μας το παπάκι άρχισε να χαμογελάει και πλέον ήταν χαρούμενο και ευτυχισμένο ανάμεσά μας!

STEAM Λοιπόν με κάθε ευκαιρία!










Φτιάξαμε έναν πίνακα που τον ονομάσαμε: 
"Τι νιώθει το παπάκι; Τι νιώθω εγώ;" 
Τα clip art δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του έργου.
Τα παιδιά γνωρίζουν και αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και καταγράφουν - ζωγραφίζουν πότε νιώθουν Λύπη, έκπληξη, χαρά, φόβο, θυμό, ντροπή, περηφάνια όπως το παπάκι:


Πάιξαμε παιχνίδια που δημιούργησαν οι εταίροι του έργου με τα συναισθήματα που έχει το παπάκι:



Τα μαγικά γυαλιά των συναισθημάτων:
Η παρακάτω δράση είναι μία ιδέα της συναδέλφου μου Μάριελ Κοκοσίδου που μου άρεσε πολύ και άρεσε και στα παιδιά:
Έχουμε χρωματιστά γυαλιά και τα παιδιά συνδέουν κάθε χρώμα γυαλιών με ένα συναίσθημα.
Στη συνέχεια επιλέγουν ένα συναίσθημα, φοράνε τα αντίστοιχα γυαλιά και με παντομίμα προσπαθούν να το αναπαραστήσουν:

Σε φύλλο αξιολόγησης που δημιούργησε η Μάριελ, επιλέγουμε 4 γυαλιά, τα φοράμε στο παπάκι και ζωγραφίζουμε το αντίστοιχο συναίσθημα:











Δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό ebook με τίτλο 
"Γνωρίζω τα συναισθήματα".
Ο κάθε εταίρος επέλεξε ένα συναίσθημα και ανέβασε μία ζωγραφιά των παιδιών με το αντιστοιχο συναίσθημα.
Εμείς επιλέξαμε τη χαρά. Τα παιδιά λοιπόν ζωγράφισαν:
"Νιώθω χαρά όταν..."








Τι κάνω για να νιώσω καλά:
Διαβάζουμε από τις κοινωνικές ιστορίες που προτείνονται στο υλικό των εργαστηρίων για τη διαχείριση των συναισθημάτων,

την ιστορία "Τι κάνω για να νιώσω καλά".

Μετά από πολλές προτάσεις, συζήτηση και παιχνίδια ρόλων, δημιουργούμε το βάζο που θα ανοίγουμε όταν δεν νιώθουμε καλά.

Καταγράφουμε και ζωγραφίζουμε τις προτάσεις μας και τις τοποθετούμε στο βάζο, το οποίο διακοσμούμε ανάλογα.




Κάθε φορά λοιπόν που κάτι μας στενοχωρεί ή μας κάνει να μη νιώθουμε καλά, παίρνουμε ένα χαρτάκι από το βάζο και κάνουμε αυτό που μας λέει.

Δημιουργήσαμε επίσης και έναν ανάλογο πίνακα που αναρτήσαμε στην τάξη, με τους 10 τρόπους για να νιώσουμε καλά.