Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

'Ενας είναι ο ήλιος για όλα τα παιδιά της γης".Όλοι έχουμε τον ίδιο ήλιο.


Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα δικαιώματα των παιδιών, σήμερα μιλήσαμε για κάτι που είναι το ίδιο για όλα τα παιδιά της γης: Τον ήλιο!!! Σε όποια χώρα και αν ζουν, ότι χρώμα και να έχουν, όποια γλώσσα και να μιλούν...
Διαβάσαμε, συζητήσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: " Ο ήλιος ο ηλιάτορας".

Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας
ο πετροπαιχνιδιάτορας
από την άκρη των ακρώ
κατηφοράει στο Ταίναρο.

Φωτιά `ναι το πηγούνι του
χρυσάφι το πιρούνι του.

Κάναμε μία δραματοποίηση για να καταλάβουμε ότι ο ήλιος είναι ένας και μοναδικός για όλους.


Τις προηγούμενες μέρες, μάθαμε κάποιες λέξεις, που μιλάνε τα παιδάκια σε άλλες χώρες και γλώσσες. 
Έτσι λοιπόν τώρα χωριστήκαμε σε 4 ομάδες: Τα παιδιά από την Ιταλία, την Βραζιλία, την Αγγλία και τη Γαλλία. 
Μόλις λοιπόν δίναμε το σύνθημα, τα παιδιά της κάθε χώρας, μας έλεγαν καλημέρα στη γλώσσα τους και ξάπλωναν γύρω από τον ήλιο.

 2 φορές χτυπάμε παλαμάκια και τα παιδιά από την Αγγλία , μας λένε:
GOOD MORNING
και ξαπλώνουν γύρω από τον ήλιο.
 3 φορές χτυπάμε παλαμάκια και τα παιδιά από τη Βραζιλία , μας λένε:
BUENOS DÍAS
και ξαπλώνουν γύρω από τον ήλιο.
4 φορές χτυπάμε παλαμάκια και τα παιδιά από τη Γαλλία , μας λένε:
BONJOUR
και ξαπλώνουν γύρω από τον ήλιο.
  5 φορές χτυπάμε παλαμάκια και τα παιδιά από την Ιταλία , μας λένε:
BUONGIORNO
και ξαπλώνουν γύρω από τον ήλιο.
Με τη μουσική, ο ήλιος ακουμπάει τα παιδιά και ένα ένα κοιμούνται.


 +



Κάναμε μετά, την παρακάτω ομαδική εργασία:
Την ονομάσαμε :" 'Ενας είναι ο ήλιος για όλα τα παιδιά της γης".
Σχεδιάσαμε τον ήλιο....
Γράψαμε τον τίτλο....
 Ο καθένας πήρε μία ακτίνα του ήλιου και έγραψε πάνω όποιο δικαίωμα του παιδιού ήθελε και το κόλλησε στον ήλιο.









 Είχαμε βγάλει φωτογραφίες όπου προσπαθούσαμε να πιάσουμε κάτι που βρίσκεται ψηλά και ο καθένας κόλλησε τη φωτογραφία του στην ακτίνα του, για να σχηματιστεί ο κύκλος των παιδιών του κόσμου, που βλέπουν καθημερινά τον ίδιο ήλιο.

Ζωγραφίσαμε την αφίσα μας.







 Έτοιμη η αφίσα μας...
 Πήρε τη θέση της στον τοίχο μας...

 Τους ετοίμασα και τους έδωσα μετά το παρακάτω φύλλο εργασίας στη γλώσσα.