Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2023

Make a wish - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: "Αστεροτάξη"

 

Φέτος το Νηπιαγωγείο μας, το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών, συμμετείχε για άλλη μία χρονιά στο πρόγραμμα:

"Αστέρι της Ευχής για Σχολεία- Γίνε ένα αστέρι για ένα παιδί με σοβαρή ασθένεια. Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή."

Γιατί είναι ο λόγος να πιστέψει ένα παιδί ότι όλα μπορούν να συμβούν.

Ακόμα και το πιο σπουδαίο.

Να γίνει καλά.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τη σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο του σχολείου μας:


Στη συνέχεια αξιοποιήσαμε το υλικό του Εκπαιδευτικού προγράμματος εθελοντισμού "Αστέρι της Ευχής" που υπάρχει στην ιστοσελίδα του προγράμματος, για να γνωρίσουν τα παιδιά και να να μεταφέρουμε το μήνυμα του προγράμματος Αστέρι της Ευχής σε όλα τα παιδιά και για να μάθουν περισσότερα οι  μαθητές μας για τον εθελοντισμό και την αξία της προσφοράς.
Άλλωστε μετά τη δράση με το "Αστέρι της Ευχής", ακολούθησαν και άλλες δράσεις εθελοντισμού στα πλαίσια των δράσεων που οργανώσαμε στο σχολείο μας για τα Χριστούγεννα και μπορείτε να τις δείτε πατώντας σε κάθε μία από τις παρακάτω εικόνες, που θα σας μεταφέρουν στις αντίστοιχες αναρτήσεις στο ιστολόγιο του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών:
Το χαμόγελο του παιδιού:

Wincanser – Επισκεπτήριο Αγάπης:

Στολίζω την πόλη μου:

Το εκπαιδευτικό υλικό έχει τον τίτλο "Αστεροτάξη" και μπορείτε να το δείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα:


Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο:

Ακολουθώντας την πορεία του προγράμματος, το οποίο έγραψε και οργάνωσε η υπέροχη Μαρίνα Γιώτη, τα παιδιά ξάπλωσαν στα θρανία τους και με κλειστά τα μάτια άκουγαν μία όμορφη μουσική. Όσο ακουγόταν η μουσική άφησα δίπλα τους ένα μπλε αστέρι. Με το τέλος της μουσικής, βρήκαν δίπλα το αστέρι τους καθώς και πολλά ακόμα αστέρια που είχα σκορπίσει στο πάτωμα. Τα παιδιά στην αρχή αναρωτήθηκαν πού βρέθηκαν αυτά τα αστέρια και έκαναν πολλές υποθέσεις. Στη συνέχεια κάναμε πολλά παιχνίδια κινητικά με τα αστέρια ακολουθώντας τον οδηγό του προγράμματος και αυτοσχέδια.
Δυστυχώς ενώ είχα πολλές φωτογραφίες, για κάποιο λόγο τις έχασα!  

Διαβάσαμε στη συνέχεια το παραμύθι της Μαρίνας Γιώτη "Ένα αστέρι στην καρδιά", που υπάρχει στον οδηγό του προγράμματος:


Όπως γράφει η συγγραφέας στον Εκπαιδευτικό οδηγό:

Λίγα λόγια για την ιστορία 

Το Αρκουδάκι ήθελε να γίνει πολύ δυνατό! Τόσο δυνατό που να είναι πραγματικά ανίκητο! Τόσο δυνατό που να μπορεί να νικήσει κάθε εχθρό, μεγάλο ή μικρό… Δεν ήξερε όμως πώς να το κάνει, γιατί δεν είχε κάτι το ξεχωριστό ούτε κάποια υπερδύναμη. Έτσι, σκέφτηκε να κάνει μια ευχή σε ένα αστέρι και ξεκίνησε ένα ταξίδι μοναδικό, όπου ανακάλυψε ότι, όταν προσφέρεις με την καρδιά σου, αυτό που χαρίζεις δεν χάνεται, αλλά πολλαπλασιάζεται. 

Ρόμπερτ Λάντλαμ: «Η ελπίδα είναι το μόνο πράγμα που είναι πιο δυνατό από τον φόβο».

Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι τα αστέρια που τόσο ανεξήγητα βρέθηκαν δίπλα μας, ξεπήδησαν από το βιβλίο!

Ακολούθησε συζήτηση, ένας καταιγισμός ιδεών για το χαρακτήρα και τη σημασία της προσφοράς του ήρωα για τη Ζωή, όπως και τι θα κάναμε εμείς στη θέση του. 

Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης, όπου μέσα από ένα αστέρι, στείλαμε το δικό μας μήνυμα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη:










Το εκπαιδευτικό υλικό έχει πολλές δράσεις με δυνατότητα επέκτασης και μπορεί να ενταχθεί στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Δημιουργικός Διαγωνισμός "Σχεδίασε το αστέρι σου".

Τα 65 παιδιά του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών, συνεργάστηκαν και όλα μαζί σχεδίασαν το αστέρι τους για το διαγωνισμό και έστειλαν τις δικές τους ευχές:



Πατώντας στην παρακάτω εικόνα, μπορείτε να δείτε την ανάρτηση στο ιστολόγιο του σχολείου μας:



Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: "Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί”. Μέρος 1ο

 


Την σχολική χρονιά  2023-24 και τα 3 τμήματα  του νηπιαγωγείου μας, επιλέξαμε να  ασχοληθούμε στην πρώτη θεματική ενότητα των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων με:

 1.Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην .Ψυχική και συναισθηματική υγεία-πρόληψη. Tίτλος:”Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία  πριν εμφανιστεί”, που στοχεύει να καλλιεργήσει στα παιδιά δεξιότητες αυτογνωσίας αυτοπεποίθησης και ενσυναίσθησης με απώτερο σκοπό την πρόληψη της βίας.

Το εντάξαμε στο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας με βάση τον άξονα: "Διδασκαλία , μάθηση και αξιολόγηση", στα πλαίσια της "Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας"  με θέμα:

"Το σχολείο μας ενώνει.Ναι στη φιλία όχι στη βία."

Κύριος Στόχος του σχεδίου δράσης, είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλοκατανόησης, αλληλοσεβασμού  ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών/τριών και η επίλυση συγκρούσεων και η διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εισαγωγή του προγράμματος "Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί”, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

"Η εξοικείωση με το διαφορετικό βοηθάει στην ισότιμη αντιμετώπιση του και παρέχει περισσότερες δυνατότητες ως προς την αποδοχή του. Πολύ συχνά οι αντιδράσεις απέναντι στο διαφορετικό είναι εκδηλώσεις βίας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες περιστατικών βίας τα οποία λαμβάνουν χώρα και στο σχολικό πλαίσιο. Το ζητούμενο πριν την εκδήλωση και την αντιμετώπιση του περιστατικού βίας είναι η πρόληψη.

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». Με ποιους τρόπους βοηθάμε τον εαυτό μας, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον «άλλον», αλλά και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται;"

1ο Εργαστήριο: « Ένας κύκλος μας ενώνει».

Τα παιδιά κάθονται στην αρχή σε κύκλο και ο καθένας λέει κάτι που θέλει να ξέρουν οι άλλοι γι΄αυτόν. Στη συνέχεια χωρίζονται σε ομάδες και συν-διαμορφώνουν το συμβόλαιο της τάξης.

Σε ένα κανσόν 50χ70 « γράφουν» και  ζωγραφίζουν τους όρους του συμβολαίου και τους υπογράφουν.




Δημιουργούμε το παζλ της τάξης μας, όπου το κάθε παιδί σε ένα κομμάτι έχει ζωγραφίσει έναν κανόνα που θέλει να τηρείται από όλους και το ονομάσαμε:
"Ο Σεβασμός στην τάξη μας χτίζεται κομμάτι κομμάτι."


Και πήραν θέση και τα 2 στην πόρτα μας για να μην τα ξεχνάμε:
2ο Εργαστήριο: «Ο εαυτός μου», οι «άλλοι» (Ατομική- Συλλογική Ταυτότητα).

Τα παιδιά χωρίζονται μεταξύ τους σε ζευγάρια.-Στα ζευγάρια το κάθε παιδί μιλάει για τον «εαυτό» του. Αναζητούν κοινά στοιχεία μεταξύ τους.

Στη συνέχεια καταγράφουμε τα κοινά τους στοιχεία σε μικρές αφίσες που δημιουργούν τα ζευγάρια των παιδιών:




Δημιουργούν τώρα 4 ομάδες, με βάση κάποια  κοινά στοιχεία, από τα οποία διαμορφώνεται η κάθε ομάδα. Τα μέλη της κάθε ομάδας συναποφασίζουν το όνομα, το έμβλημα και το σύνθημα της ομάδας .

Σε χαρτί Α3, «γράφουν» το όνομα της ομάδας τους, ζωγραφίζουν το έμβλημά τους και «γράφουν» με το δικό τους τρόπο ή ζωγραφίζουν τα κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν ομάδα, δημιουργώντας την ταυτότητα της ομάδας.





Οι ομάδες «ενώνουν» τις ιδέες τους και όλοι μαζί δημιουργούν το έμβλημα της τάξης.Τα παιδιά επηρεασμένα από το etwinning έργο μας "My Colorful Emotions #AI&STEAM" δημιουργούν την παρακάτω αφίσα της τάξης με έμβλημα το τερατάκι των χρωμάτων.










Σε φύλλο αξιολόγησης το κάθε παιδί δημιουργεί το πορτραίτο του:





Σε άλλο φύλλο αξιολόγησης το κάθε παιδί μας παρουσιάζει κάποια από τα πράγματα που αγαπάει:
Αγαπημένο χρώμα, αγαπημένη εποχή, αγαπημένο φρούτο, αγαπημένο ζώο και αγαπημένο παιχνίδι:






Στο τέλος του εργαστηρίου, τα παιδιά συζητούν, αξιολογούν, παρουσιάζουν τις ομαδικές και ατομικές εργασίες τους και σιγά σιγά συνειδητοποιούν ότι ενώ το κάθε παιδί είναι μοναδικό, ταυτόχρονα έχει κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας της τάξης.