Αρχίζουμε λοιπόν και φέτος...Με καινούρια παιδάκια, όλα πάλι από την αρχή όπως κάθε χρονιά. Ξεκινήσαμε με παιχνίδια γνωριμίας για να αρχίσουμε να δένουμε την ομάδα μας. Τις πρώτες μέρες, η λαχτάρα, η χαρά για το νέο σχολείο μπερδεύονται με το φόβο του καινούριου και τη λύπη του αποχωρισμού από τη μαμά.
Καλλιεργούμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών και τους βοηθάμε να κατανοήσουν τη μοναδικότητά τους.Να πιστέψουν στον εαυτό τους και στις ικανότητές τους.Η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων είναι τα πρώτα βήματα για να εισαγάγουμε τα παιδιά στην έννοια του εθελοντισμού στα πλαίσια του προγράμαμτος "Νοιάζομια και Δρω".
Καλλιεργούμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών και τους βοηθάμε να κατανοήσουν τη μοναδικότητά τους.Να πιστέψουν στον εαυτό τους και στις ικανότητές τους.Η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων είναι τα πρώτα βήματα για να εισαγάγουμε τα παιδιά στην έννοια του εθελοντισμού στα πλαίσια του προγράμαμτος "Νοιάζομια και Δρω".
Ο Τσέστερ το ρακούν που γνωρίσαμε πέρυσι από τη φίλη μου τη Μαρία
μας βοήθησε να να γνωρίσουμε τα συναισθήματά μας και μας έδωσε τη λύση, πώς να μη μας λείπει η μαμά στη διάρκεια της μέρας.
Διαβάσαμε την ιστορία μεταφρασμένη από ΕΔΩ
Μιλήσαμε για τα δικά μας συναισθήματα την πρώτη μέρα και τα καταγράψαμε σε έναν πίνακα.
Τα καταγράψαμε τις επόμενες μέρες και σε φύλλα αξιολόγησης.
Σε χαρτόνι φτιάξαμε το αποτύπωμα του χεριού μας και μέσα κολλήσαμε μία καρδούλα. Γράψαμε και ένα ποιηματάκι, του βάλαμε μία κορδέλα και το χαρίσαμε στη μαμά.
Τα παιδιά πρέπει από την αρχή να εκτιμήσουν τον εαυτό τους και να μάθουν να να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες αλλά και τα προτερήματα τα προτερήματα των άλλων. Να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα του καθενός.
Τη λύση της προσέγγισης του θέματος μας δίνει και πάλι μία αγαπημένη μας φίλη.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη "Ο πιο χαρούμενος".
Που είναι... ο Τσέστερ όπως αναγνώρισαν και έκαναν τα παιδιά τη σύνδεση.
Η ζήλια είναι συναίσθημα γνώριμο στα παιδιά, αφού βρίσκονται σε συγκεκριμένο στάδιο ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από εγωκεντρισμό. Ωστόσο, συχνά, συγχέεται με το θυμό. Ποια είναι τα όρια των δύο συναισθημάτων και πώς τα παιδιά θα συνειδητοποιήσουν πως όταν πάψουν να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τους άλλους και εκτιμήσουν τις δικές τους δυνατότητες, θα νιώσουν ασφαλή και ελεύθερα να απολαύσουν τη διαφορετικότητα του κόσμου μας και τη χαρά της ζωής; Στην ιστορία αυτή, ενώ τα ζώα συναγωνίζονται για το ποιο έχει το μεγαλύτερο χάρισμα, το ρακούν δε λέει τίποτα για την υπέροχη «μάσκα» του και τα καταπληκτικά «βραχιόλια» της ουράς του. Χαίρεται μόνο με τη χαρά του καθενός. Ποιο είναι το μυστικό αυτής της χαράς που κάνει το απίθανο αυτό ζωάκι πάντα να χαμογελά και ποτέ να μη στενοχωριέται; Θα το ανακαλύψουν άραγε τα ζώα;
Μήνυμα: Για τη χαρά τού να χαίρεσαι με τη χαρά των άλλων.
Φτιάξαμε κούκλες με χαρτοσακούλα και δραματοποιήσαμε το παραμύθι.
Κάναμε διάφορα λεκτικά παιχνίδια και είπαμε τι μας αρέσει πάνω μας περισσότερο και τι στους συμμαθητές μας.
Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης.
Ζητήσαμε από τη μανούλα να μας δώσει μία συμβουλή για το σχολείο. Η μαμά την έγραψε σε μία καρδούλα, το παιδί τη ζωγράφισε και τις κολλήσαμε στο σώμα του Τσέστερ για να τις βλέπουμε όλη τη χρονιά.
Ο πιο χαρούμενος μας βοήθησε να φτιάξουμε τους κανόνες της τάξης μας.
Τους γράψαμε σε καρδούλες και τους ζωγραφίσαμε.
Ένα κάνσον αποτέλεσε το σώμα του Τσέστερ μας.Μέσα του κολλήσαμε τους κανόνες.
Από την εξωτερική πλευρά κολλήσαμε τις φατσούλες μας, γράψαμε το όνομά μας και με το δαχτυλάκι μας και τέμπερα, βάλαμε την υπογραφή μας ότι θα τηρούμε τους κανόνες που μόνοι μας βάλαμε.
Με την κυρία Χρύσα έφτιαξαν, κατέγραψαν και ζωγράφισαν τους κανόνες της αυλής.
4 σχόλια:
ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΠΡΩΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΣΑΣ ΩΡΑΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ
Αριάδνη καλό ξεκίνημα σου εύχομαι.
Πάντα έξυπνες οι ιδέες σου .Καλή συνέχεια...
Εξαιρετική όπως πάντα Άρι!!! Καλή δύναμη κορίτσι!!! Φιλάκια! (Όταν χαλαρώσουμε θα τα πούμε και εκτός αέρα!)
Οπως παντα Αριαδνη μας δινεις πολυ ομορφες κ εξυπνες ιδεες. Καλη σχολικη χρονια
Δημοσίευση σχολίου