Κυριακή, 27 Ιουνίου 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων - «Αν όλα τα παιδιά της γης…» : 6ο εργαστήριο «Το νηπιαγωγείο των ονείρων μου…»:


 Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

Τρίτος Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

  (Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά)

  Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα.

  Θεματική ενότητα: Αν όλα τα Παιδιά της Γης....(ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΛΠΙΔΑ)

6ο εργαστήριο «Το νηπιαγωγείο των ονείρων μου…»

Οι στόχοι είναι να οραματιστούν τα παιδιά το σχολείο όπου υπάρχει στην πράξη η αποδοχή της διαφορετικότητας και να συνδεθούν με τις ικανότητες και αποθέματά τους, ώστε ο οραματισμός να μπορεί να γίνει δυνατότητα.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Επικοινωνία (Communication),Συνεργασία (Collaboration)

Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Προσαρμοτικότητα

Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας -  επικοινωνίας και συνεργασίας

Επίλυση προβλημάτων.

Ακόμα ένα εργαστήρι που πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου στη webex και επομένως δε μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε τις δράσεις όπως θα κάναμε στη φυσική μας τάξη.

Αλλά με την ευελιξία που έχουμε αναπτύξει πλεόν όλοι μας, οι δραστηριότητες προσαρμόστηκαν στο περιβάλλον και στις δυνατότηες που μας δίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Καθοδηγούμε τα παιδιά να κινηθούν στο χώρο του σπιτιού και να φανταστούν ότι περπατούν για να φτάσουν σε μια φανταστική χώρα. Η χώρα αυτή βρίσκεται σε έναν νοητό κύκλο όπου να έχουμε οπτική επαφή από την οθόνη (θλιβερό αλλά αναγκαίο!)

 Με το κάλεσμά μας, τα παιδιά έρχονται στο σημείο αυτό.

«Τώρα ήρθαμε στη Χώρα των Ονείρων. Δείτε, είμαστε όλοι εδώ. Στη χώρα αυτή όλες οι επιθυμίες και τα όνειρα μπορούν να πραγματοποιηθούν. Σκεφτείτε ο καθένας μόνος του για λίγο κάτι που θα θέλατε πολύ να γίνει ή να σας συμβεί, οτιδήποτε εκτός από την απόκτηση κάποιου αντικειμένου». Αφήνουμε στα παιδιά λίγο χρόνο για να σκεφτούν. Έπειτα τα καλούμε να μπαίνει ένα ένα στο κέντρο του κύκλο και να το δείχνει με παντομίμα. Μετά οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν τι ήταν αυτό. Αν δεν τα καταφέρουν, το αποκαλύπτει. Η διαδικασία τελειώνει όταν ν όλα τα παιδιά παρουσιάσουν το αντικείμενο που σκέφτηκαν.

 Έπειτα φεύγουν από τη χώρα, με ένα κινητικό παιχνίδι.

Τα παιδιά ονειρεύονται το σχολείο που θα ήθελαν να έχουν. Πώς είναι χτισμένο το σχολείο, τι χρώματα έχει, πώς είναι οι πόρτες και τα παράθυρα, πού είναι χτισμένο, από τι υλικό είναι χτισμένο, τι υπάρχει γύρω του, πώς είναι μέσα (αίθουσες, αντικείμενα, χρώματα), ποιοι είναι μέσα, τι σχέσεις έχουν, πώς νιώθουν, τι σκέφτονται, τι κάνουν;

Το περιγράφουν και καταγράφουμε τις απόψεις και τα όνειρά τους:

Οδυσσέας:  

Να είναι στις Σέρρες. Να είναι όμορφο. Να μπορεί να μπει μέσα όλη η οικογένεια. Να έχει και μία μεγάλη πισίνα στην αυλή για να κάνουμε μπανάκι. Να έχει και ένα γήπεδο τένις.

Γιώργος Κορδομάτης: 

Να έχει φίλους, πισίνα, πολλά χρώματα και πολλά παιχνίδια. Και ζελεδάκια. Να είναι χτισμένο δίπλα σε μία λίμνη στο χωριό.

Μανώλης: 

Να είναι χτισμένο στο βουνό. Να έχει τσουλήθρες και δέντρα. Να έχει πολλά παιχνίδια. Να έχει μεγάλα παράθυρα.

Γιώργος Πάζης: 

Να έχει μεγάλη  αυλή και να έχει πολλές κούνιες. Να βρίσκεται στις Σέρρες. Να έχει πολλά παιχνίδια και να είναι χρωματιστό.

Άγγελος: 

Να είναι χτισμένο πάνω σε ένα δέντρο. Να ανεβαίνουμε με μία σκάλα ξύλινη. Να έχει παράθυρα τρίγωνα. Να βλέπουμε πουλιά. Να βρίσκεται στη ζούγκλα. Να βλέπουμε καμηλοπαρδάλεις και λιοντάρια. Χωρίς μπαλκόνι.

Γιάννης: 

Να βρίσκεται σε έναν άλλο Πλανήτη. Να είναι χρωματιστό. Με μεγάλη αυλή και να έχει ζωάκια. Ζέβρα, τίγρης, καμηλοπάρδαλη και ελαφάκια. Να έχει λουλούδια μέσα στις τάξεις και χαρούμενη μουσική. Να έχει πολλά παραμύθια. Οι πόρτες και τα παράθυρα να είναι στρόγγυλα.

Αντιγόνη:  Να είναι χτισμένο σε ένα δάσος. Να έχει μία πισίνα στην αυλή. Να έχει λουλούδια χρωματιστά. Μέσα στο σχολείο θα έχει ένα χαλί από χορτάρια και ένα ραδιόφωνο με ωραία μουσική για να χορεύουμε.

Νικόλας:

Να είναι δίπλα στη θάλασσα. Να έχει γηπεδάκια για να κάνουμε πολλά αθλήματα. Να έχει παιχνίδια με αριθμούς. Να έχει πολύ κίτρινο χρώμα και να χωράνε 96 άτομα. Να είναι τεράστιο και να έχει 10 ορόφους. Να είναι 29 μέτρα ψηλό.

Χαρά: 

Να είναι κοντά σε θάλασσα και να έχει 7 ορόφους. Να έχει πολλά θρανία και μία μεγάλη πισίνα. Να ζωγραφίζουμε και να διαβάζουμε πολλά παραμύθια. Να είναι ροζ από έξω και η πόρτα θα είναι καφέ ξύλινη.

Μαρία: 

Να βρίσκεται δίπλα σε μία λίμνη με πάπιες και χήνες. Να έχει πολλά λουλούδια στην αυλή και τσουλήθρες και κούνιες. Να είναι βαμμένο ροζ και κόκκινο. Μέσα να έχει πολλά παιχνίδια, παραμύθια και θρανία. Το πάτωμα να είναι ξύλινο και καφέ. Το ταβάνι να είναι άσπρο.

 Όλγα: 

Να είναι χτισμένο στο χωριό και να έχει στην αυλή λουλούδια και πολλά δέντρα, κούνιες και τσουλήθρες. Να είναι βαμμένο κίτρινο με κόκκινο και η σκεπή να είναι τρίγωνη. Να έχει μεγάλα παράθυρα και μεγάλες πόρτες ξύλινα. Μέσα να έχει παιχνίδια, θρανία, παραμύθια και καρεκλάκια. Να είναι μεγάλο.

Στη συνέχεια χωριζόμαστε σε ομάδες. Η  μία ομάδα ζωγραφίζει την αυλή και η δεύτερη το εσωτερικό του ονειρεμένου σχολείου.Όλοι περιγράφουν τις σχέσεις που θέλουν να υπάρχουν σε αυτό το ονεορεμένο σχολείο (Αν είμασταν στην τάξη, θα δημιουργούσαμε ομαδικές αφίσες και μακέτες):











«Τι δώρο μπορεί να προσφέρει ο καθένας ώστε αυτό το σχολείο να γίνει κάποια στιγμή πραγματικότητα;». Το δώρο αυτό προτείνουμε να μην είναι κάτι υλικό, αλλά μια ιδιότητα του χαρακτήρα ή συναίσθημα.

Κάθε παιδί ζωγραφίζει το "δώρο" και έτσι φτιάχνουμε την αφίσα της ομάδας.




Δεν υπάρχουν σχόλια: