Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022

Ενεργώ ως Πολίτης - Η πρώτη μας δράση: Ενότητα 2: Η Συνύπαρξη - Ε΄ Δραστηριότητα : Για να ζούμε μαζί.


 Το Νηπιαγωγείο μας φέτος είναι ένα από τα 50 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα  "Ενεργώ ως Πολίτης".

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για τη Διαμόρφωση των Μαθητών ως ενεργών Πολιτών. Tο έργο  υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.

Η πρώτη μας δράση, σε σύνδεση και με το Αναλυτικό μας πρόγραμμα, Ήταν από την Ενότητα 2: Η Συνύπαρξη.

Ε΄ Δραστηριότητα : Για να ζούμε μαζί.

Στόχος να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στο σεβασμό του άλλου και στην ανοχή.

Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, σε χαρτί του μέτρου κατασκευάζουμε μία πολυκατοικία, την οποία χωρίζουμε σε διαμερίσματα. Αυτά τα ζωγραφίζουμε το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας και τους ανάλογους ορόφους. Συμπληρώνουμε τα μπαλκόνια, τις σκάλες και το ασανσέρ.

Σε κάθε  διαμέρισμα πρέπει να τοποθετήσουμε έναν ήρωα ή πρόσωπο από τη μυθολογία, τα παραμύθια ή τα κόμικς. 

Οι τελικές μας αποφάσεις είναι αντίστοιχα από κάθε κατηγορία: Ο Δίας, ο Ποσειδώνας και η Άρτεμις, η Χιονάτη με τους εφτά νάνους και τα τρία γουρουνάκια και τέλος ο Σπάιντερμαν με το Μπάτμαν.

Η Πολυκατοικία μας είναι αυτή:








Μετά από διαλογική συζήτηση καταγράφουμε τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Διαπιστώνουμε τα έντονα χαρακτηριστικά του κάθε ήρωα και τα προβλήματα που δημιουργούν αυτά ανάμεσα στους «ενοίκους» της πολυκατοικίας.

Ο Ποσειδώνας κάθε φορά που χτυπάει την τρίαινα του πλημμυρίζει το πάτωμα και τρέχουν νερά παντού.

 Η Άρτεμη κάνοντας συνέχεια τοξοβολία ,πέφτουν τα βέλη και είναι επικίνδυνο.

Ο Δίας όταν θυμώνει ρίχνει συνέχεια αστραπές και τρομάζουν όλοι.

Η Χιονάτη έχει να μιλήσει σε εφτά νάνους και ακούγονται φωνές δυνατά.

Τα τρία γουρουνάκια γεμίζουν παντού λάσπες και λερώνουν την πολυκατοικία.

Ο Μπάτμαν σπάει όλα τα παράθυρα γιατί μπαινοβγαίνει από αυτά και σκαλώνει η μπέρτα του.

Ο Σπάιντερμαν γκρεμίζει τους τοίχους και τα μπαλκόνια, γιατί όλο βιάζεται να φύγει για να σώσει αυτούς που κινδυνεύουν.

Έτσι δημιουργούμε έναν πίνακα σε χαρτόνι όπου έχουμε αντίστοιχα τους ήρωες, τις συγκρούσεις που εμφανίζονται αλλά και τις λύσεις που δίνουν τα παιδιά έπειτα από ιδέες-προτάσεις και εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ τους:

Αποφασίζουν λοιπόν όλοι οι ένοικοι να υποχωρήσουν και να προσπαθήσουν να μη δημιουργούν ο καθένας από την πλευρά του ανάλογα προβλήματα.

Συγκεκριμένα:

Ο Ποσειδώνας θα πρέπει να πηγαίνει στη θάλασσα για να χτυπάει την τρίαινα και να σηκώνει κύματα.

Η Άρτεμη να πηγαίνει καλύτερα στο δάσος για να κάνει τοξοβολία και να παίρνει και το ελάφι της μαζί.

Ο Δίας θα πρέπει να μάθει να ρίχνει ουράνια τόξα για να αισθάνονται όλοι όμορφα.

Η Χιονάτη να λέει στους νάνους να μιλάνε ένας- ένας με τη σειρά και όχι όλοι μαζί.

Τα τρία γουρουνάκια να πηγαίνουν να παίζουν στη λίμνη που είναι εκεί κοντά ώστε να κάνουν μπάνιο και να έρχονται μετά καθαρά.

Ο Μπάτμαν θα μάθει να προσγειώνεται στην ταράτσα της πολυκατοικίας  

Ο Σπάιντερμαν θα είναι καλό να   μπαίνει στο διαμέρισμά του από την πόρτα.




Τελικά τόσοι διαφορετικοί ένοικοι κατάφεραν μέσα από συζήτηση και αμοιβαίες υποχωρήσεις, να συνυπάρχουν και να ζήσουν αρμονικά στην: 

ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ.

Γιατί άλλωστε ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ και

 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!

Δημιουργούμε το Χαρταετό της Συνύπαρξης και της Φιλίας, σε σύνδεση και με το αναλυτικό μας πρόγραμμα.

Μετά από επεξεργασία του παραμυθιού της Αφροδίτη Χαριτζόγλου "Ο Χαρταετός της Φιλίας.

Μαθαίνουμε λοιπόν ότι τα υλικά της συνύπαρξης και της φιλίας είναι: Η Αγάπη- Η Κατανόηση- Η Εμπιστοσύνη- Η Συνεργασία-Η Αλληλοβοήθεια- Ο Σεβασμός -Η Διαφορετικότητα.




















Δεν υπάρχουν σχόλια: