Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

eTwinning " I can touch a cloud... I can dream my school" Αυτοεκτίμηση - Συνεργατικές δράσεις


Εγώ μπορώ, εσύ; Συνεργατικές δράσεις για την αυτοεκτίμηση στο πλαίσιο του eTwinning έργου  "I can touch a cloud ... I can dream my school".
Πριν ξεκινήοσυμε τις συνεργατικές δράσεις, ολοκληρώσαμε τις δράσεις αυτοεκτίμησης και ενσυναίσθησησης.
Δε μπορώ όλα να τα κάνω καλά! Αλλά τι μπορώ να κάνω καλά;Και τι θα ήθελα να μάθω να κάνω καλά;





Το συννεφάκι μας, τη μσκότ μας το λένε ΜΠΟΡΩ! Επειδή ποτέ δε λέει δε μπορώ!Εσένα πώς θα ήθελς να σε λένε σύμφωνα με αυτό που κάνεις πολύ καλά;






Αγιοποιήσαμε διδακτικά το βιλίο του Βέλθουις Μαξ 
"Ο Βάτραχος είναι βάτραχος".
“Πόσο τυχερός είμαι!” είπε ο Βάτραχος καθώς θαύμαζε τον εαυτό του έτσι όπως καθρεφτιζόταν μέσα στο νερό. “Είμαι όμορφος, μπορώ να κολυμπώ, κι ακόμα μπορώ να πηδώ καλύτερα απ’ τον καθένα. Είμαι πράσινος και το πράσινο είναι το αγαπημένο μου χρώμα. Τελικά, το να είσαι βάτραχος είναι το πιο όμορφο πράγμα στον κόσμο”.Κι έγινε μπροστά στα μάτια του μία παρέλαση αστέρων, ικανότατων, ταλαντούχων και μοναδικών. Μια πάπια που μπορούσε να πετάει. Ένα γουρούνι που έφτιαχνε καταπληκτικά γλυκά. ‘Ενας ποντικός πρώτος στα μαστορέματα και ένας λαγός άσος στο διάβασμα.Ο Βάτραχος επιχείρησε να πετάξει σαν άλλος Ίκαρος. Προσπάθησε να μαγειρέψει και να διαβάσει. Μια σκέτη αποτυχία παντού. Και η αυτοπεποίθησή του, εκεί που βρισκότανε στα ύψη, βρέθηκε κάτω από το νερό της θάλασσας. Ποιος στ’ αλήθεια είναι ο Βάτραχος και ποιος μπορεί να γίνει;
Με τον αγαπημένο του Βάτραχο ο Μαξ Βέλθουις δημιουργεί ένα μάγεμα νοηματικής και εικαστικής απλότητας. Τα σκίτσα του σαν παιδιού, τόσο άμεσα, τόσο κοντά στους τρόπους που αποτυπώνουν τα παιδιά την πραγματικότητα. Κι ένα κείμενο επίσης τόσο κοντά στις αγωνίες τους. Αυτή η κρίση ταυτότητας που βλέπουμε καθημερινά να τα τυραννά. “Δε ξέρω να ζωγραφίζω”, “δεν μπορώ να το κάνω αυτό”, “δεν είμαι καλή σε αυτό”. Και πρέπει να έχεις διαβάσει έναν βάτραχο σαν κι αυτόν ή να το ‘χεις φτιάξει με άλλον τρόπο στην ψυχή σου για να μην καταστρέψεις -ναι! καταστρέψεις- ένα παιδί που δεν μπορεί να κάνει όλα όσα του απαιτούνται σωστά. Γιατί κανείς δεν είναι καλός σε όλα, κανείς έξυπνος ή χαζός σε όλα, κανείς δεν είναι υπεραθλητής στο στίβο της ζωής. Όλοι κάπου χάσκουμε. Κι όταν το παιδί αναρωτηθεί για τον εαυτό του, τις δυνάμεις τους, τις ικανότητές του, να είναι κάποιος εκεί να του φωτίσει εκείνα στα οποία μπορεί να είναι καλός.ELNIPLEX
Ας ψάξουμε και μεις να βρούμε τι δε μπορούμε να κάνουμε καλά, αλλά και να σκεφτούμε τρόπους να το πετύχουμε:





Ζωγράφισε 4 πράγματα που σου αρέσουν στον εαυτό σου:
Κάναμε το αλεξίπτωτο της αυοεκτιμησης που το γεμίσαμε με φιλοφρονησεις:



Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες μας για την αυτοεκτίμηση (μπορείτε να δείτε ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ) δημιουργήσαμε συνεργατικές δράσεις μεταξύ των μελών του έργου στοχεύοντας να μάθουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας και τους άλλους.  Η πρώτη μας δράση είχε να κάνει με το ερώτημα : "Εγώ μπορώ, εσύ;" Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες, οι οποίες αλληλεπίδρασαν, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν  μία παρουσίαση με το τι μπορεί να κάνει το κάθε μέλος του σώματος μας. Δημιουργήθηκαν στο τέλος ένα e-book, ένα ποίημα, ένα παιχνίδι, ένα κολάζ και ένα βίντεο.
Η δική μας ομάδα μαζί με το 6ο Νηπ. Ωραιοκάστρου και το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας Θεσσαλονίκης. Αναλάβαμε τις δράσεις για το κεφάλι. 
Πρώτα κάναμε δράσεις για να γνωρίσουμε το σώμα μας και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με το σώμα μας:





Πάιξαμε και εικονογραφήσαμε το χόκυ πόκυ:






Τι μπορώ να κάνω με το κεφάλι μου;





Η δική μας ομάδα δημιούργησε ένα ποίημα για το κεφαλι. Το κάθε νηπιαγωγείο έγραψε μία στροφή:
Το ποίημα που δημιουργήσαμε όλοι μαζί είναι αυτό:
 Και το εικονογραφήσαμε:







Όταν ολοκληρωσαμε τις δράσεις μας, συνδεθήκαμε μέσω skype με τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία της ομάδας μας:

Οι δράσεις της ομάδας μας όπως και όλων των ομάδων, ανέβηκαν σε μάι πλατφορμα padlet:





Με παρόμοιο τρόπο συνεργάστηκαν και οι υπόλοιπες τέσσερις ομάδες και τα έργα τους δημοσιεύτηκαν σε ένα Online έντυπο που περιέχει:Ένα βίντεο από την ομάδα των δαχτύλων, ένα Online παιχνίδι από την ομάδα του σώματος, ένα e-book από την ομάδα των ποδιών, ένα ποίημα από την ομάδα του κεφαλιού, και κολάζ από την ομάδα των χεριών.
Επίσης η κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της collage με το μέρςο του σώματος με το οποίο ασχολήθηκε.Όλα αυτά περάστηκαν σε μία πλατφόρμα smore και μπορείτε να τα δείτε παρακάτω:


Έκθεση φωτογραφίας:

Η κάθε ομάδα δημιούργησε ένα κολάζ φωτογραφιών με τα μέρη του σώματος  που είχε αναλάβει και όλα τα κολάζ μαζί αναρτήθηκαν σε ένα εικονικό μουσείο!
Η ομάδα των δαχτύλων:
 Η ομάδα των χεριών:
 Η ομάδα του σώματος:

 Η ομάδα του κεφαλιού:
 Η ομάδα των ποδιών:

Παιχνιδοτράγουδο:

Στη συνέχεια δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό παιχνιδοτράγουδο : «Κοιτάξε με πως μπορώ» στο ρυθμό του γνωστού «Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ» στην ιστοσελίδα : meeting words.com.


Το ρεφρέν του τραγουδιού είναι :
Κοίταξε με πόσο
είμαι ικανός !
Κοίταξέ με πόσα
πράγματα μπορώ!
Σε κάθε στροφή κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις που περιγράφονται:

Το Βάζο του Είμαι:

Στο τέλος δημιουργήθηκε σε κάθε τάξη το Βάζο του «είμαι», ένα βάζο που μέσα τοποθετήθηκαν οι εκτυπωμένες φράσεις, θετικές σκέψεις , φιλοφρονήσεις  που έγραψαν όλα τα νηπιαγωγεία σε ένα αρχείο google doc. Κάθε φορά που απογοητευόμαστε , δεν νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας … ανοίγουμε το Βάζο και  τονώνουμε την αυτοπεποίθησή μας !
Το κάθε σχολείο -συνεργάτης στο παρακάτω google αρχείο γράφει φιλοφρονήσεις , θετικές σκέψεις για τον ευατό μας ! 
Στη συνέχεια εκτυπώνουμε τις φιλογρονήσεις και δημιουργούμε το Βάζο της αυτοεκτίμησης !


Δεν υπάρχουν σχόλια: