Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2018

Etwinning"Travelling with a drop" Stem .... Χιονίζει!


Η σταγόνα μας η Καστρούλα συνεχίζει το ταξίδι της:
"Όταν πλησίασε όμως τη γη έκανε πολύ κρύο.. «πω, πω πάγωσα» είπε και αμέσως μεταμορφώθηκε σε χιονονιφάδα. Έκατσε απαλά , απαλά στο φύλλο ενός δέντρου και ξεκουράστηκε για λίγο από το μακρύ της ταξίδι. 

Το πρωί μόλις ξύπνησε ο ήλιος εμφανίστηκε ψηλά στον ουρανό και τη ζέστανε λιγάκι. Η σταγόνα άρχισε να κυλάει στον κορμό του δέντρου και έφτασε μέχρι τις ρίζες του. Μπήκε μέσα στη γη για να δροσίσει λίγο και το δέντρο που την άφησε να ξαποστάσει στα φύλλα του."
Εικονογραφήσαμε τη συνέχεια της περιπέτειας της σταγόνας:



7η  πρόκληση : Μπορουμε να μετρήσουμε την βροχή ; (βροχομετρητήςΧρησιμοποιήσαμε ένα πλαστικό μπουκάλι, χάρακα και μαρκαδόρο. Μετρήσαμε, σημειώσαμε και ο βροχομετρητής είναι έτοιμος:


Τον βγάλαμε έξω στη βρύση και περιμένουμε να βρέξει:
 Για καλή μας τύχη έβρεξε... Και ο βροχομετρητής μέτρησε την ποσότητα του νερού. Κάνουμε τις ανάλογες μετρήσεις:

Σε φύλλο αξιολόγησης που δημιουργήσαμε τα παιδιά έκαναν την πρόβλεψη για το αν ο βροχομετρητής μπορεί να μετρήσει τη βροχή και στο τέλος κατέγραψαν το συμπέρασμα:


… η σταγονα στο συννεφο παγωνει….Πείραμα : Παγωμένοι θησαυροί:
Δημιουργήσαμε παγωμένους θησαυρούς. Τα παδιά έβαλαν σε παγοθήκες και σε άλλα σκεύη, μικρά αντικείμενα:

Ρίξαμε νερό και τα βάλαμε στο ψυγείο:
Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν υποθέσεις με ποιον τρόπο θα βγάλουμε τους θησαυρούς από τον πάγο:
Θα ρίξουμε νερό:
Θα σπάσουμε τον πάγο με το σφυρί:
Θα βγάλουμε τους παγωμένους θησαυρούς στον ήλιο:
Θα λειώσουμε τον πάγο με το πιστολάκι:
Σε φύλλο αξιολόγησης απεικονίσαμε τους θησαυρούς που παγώσαμε, κάνουμε υπόθεση με ποιο τρόπο θα τους ξεπαγώσουμε και καταγράφουμε το συμπέρασμα:



8η προκληση:Χιονονιφάδες με απλα υλικά
Φτιάξαμε χιονονιφάδες με διάφορα υλικά της τάξης:



Πείραμα: Δημιουργούμε χιονονιφάδες με βόρακα, νερό και σύρμα πίπας:
Φτιάξαμε μικρές χιονονιφάδες με σύρμα πίπας και τις κρεμάσαμε σε γλωσοπίεστρα. Σε πλαστικά σκεύη βάλαμε νερό και βόρακα. Βάλαμε αό πάνω τις χιονονιφάδες να καλύπτονται από το νερό. Μετά από2 μέρες δημιουργήθηκαν κρύσταλοι:
Οι χιονονιφάδες μας είναι έτοιμες:



9η πρόκληση:Χιονοσφεντόνα  (πόσο μακρια μπορεί να παει η χιονόμπαλα ;)
Φτιάξαμε καταπέλτη με απλά υλικά: Γλωσσοπίεστρα, κορδέλα, καπάκι.
Φτιάξαμε χιονοσφεντόνες. Χρησιμοποιήσαμε πλαστικά ποτήρια που τα κόψαμε και εφαρμόσαμε πάνω τους μπαλόνια κομμένα:
Σε φύλλο αξιολόγησης φτιάξαμε τις δικές μας χιονοσφεντόνες και τις χρησιμοποιήσαμε:





Κάναμε αγώνες με μπαλάκια από βαμβάκι. Έπρεπε να παίνουν τα βαμβάκια, φυσώντας με καλαμάκι και να τα μεταφέρουν από το ποτήρι τους σε μία λεκάνη. Νικητής αυτός που θα μετέφερε πρώτος τα κομμάτια του. Πολύ καλή άσκηση ελέγχου αναπνοής.

Χάρτης Beebot : Χάρτης θησαυρού με χιονονιφάδες:
Δημιουργήσαμε εναν χάρτη θησαυρού που σε καθε στάση-χιονονιφάδα υπήρχε μία οδηγία που έπρεπε τα παιδια να ακολουθήσουν για να συνεχίσουν με το Beebot . 
Λόγω προβλήματοςμε τις φωτογραφίες χρησιμοποιούμε τις φωτογαρφίες του Νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας. Ευχαριστούμε Πόπη. Τις ίδιες δραστηριότητες κάναμε και εμείς.
Διαβάζοντας τον χάρτη και προγραματίζοντας το beebot!
Τα παιδιά εκτελούν τις εντολές σε κάθε στάση. Γίνονται πιγκουίνοι...
..παίζουν το καπέλο που καίει ....
...γίνονται βαρκούλες...
Στο τέλος το beebot μαζι με τα παιδιά ανακαλύπτουν τον θησαυρό ... την αγάπη !!!!