Πέμπτη, 4 Ιανουαρίου 2018

Νοιάζομαι και Δρω 2017-2018-Δράσεις ευαισθητοποίησης






Το "Νοιάζομαι και Δρω" είναι ένα πρόγραμμα καλλιέργειας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στο σχολείο. 
Φέτος έχουμε την τιμή και την ευχαρίστηση να συμμετέχουμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σε αυτό το εξαιρετικό πρόγραμμα με την καθοδήγηση και  το συντονισμό του υπεύθυνου σχολικών δραστηριοτήτων την Διεύθυνσης Π. Ε. Σερρών, κ. Γιάννη Πούλιο.
Συμμετέχουν και τα 3 τμήματα του Νηπιαγωγείου μας, με το σύνολο των παιδιών και των 6 εκπαιδευτικών. 
Για να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα πρέπει πρώτα εμείς οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουμε τι σημαίνει εθελοντισμός και ποιες είναι οι αρχές του, για να μπορέσουμε στη συνέχεια να το μεταφέρουμε και στους γονείς και στα παιδιά μας.
Πρώτα πρώτα πρέπει να καταλάβουμε ότι ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής και όχι απλά ένας όρος.
 Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στον ιστότοπο του προγράμματος:
Ο όρος εθελοντισμός γενικά αναφέρεται στην ηθελημένη πράξη για κάποιο κοινωφελή σκοπό χωρίς υλικό ή άλλο αντάλλαγμα. Ως εκ τούτου, εθελοντής είναι ο πολίτης που προσφέρει ανιδιοτελώς χρόνο ή γνώση για χρήσιμες δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα εθέλω, που σημαίνει θέλω πολύ.
Ο εθελοντισμός είναι ευρεία έννοια. Μπορεί να συμπεριλαμβάνει δράσεις 
σταθερές και επαναλαμβανόμενες μέσα από συγκροτημένα προγράμματα ή οργανώσεις, οπότε συνήθως καλείται επίσημος εθελοντισμός, είτε δράσεις προσωπικές, πρόσκαιρες και μοναδικές (ανεπίσημος εθελοντισμός). Μπορεί να αφορά τη συμμετοχή σε προγράμματα μη κυβερνητικών οργανώσεων, ιδρυμάτων ή φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης (π.χ. περιβαλλοντικά προγράμματα, αθλητικά προγράμματα, δασοπροστασία, κοινωνική υποστήριξη κ.ά.), αλλά και πράξεις –ατομικές δραστηριότητες, όπως η εθελοντική αιμοδοσία, η βοήθεια ενός ηλικιωμένου στον δρόμο ή ακόμα και η μετά θάνατο προσφορά μελών του ανθρώπινου σώματος για επιστημονικούς σκοπούς.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
 Ξεκινάμε με δραστηριότητες ευαισθητοποίησης για να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες του εθελοντισμού. Έτσι, εκμεταλλευόμαστε όλες τις θεματικές ενότητες του προγράματός μας για να αναπτύξουμε στα παιδιά την αυτοπεποίθησή τους πρώτα πρώτα, καθώς για να αγαπήσω τπυς άλλους και να θέλω να προσφέρω, πρέπει να αγαπήσω τον εαυτό μου. Μαθαίνω ότι είμαι ένας και μοναδικός και ότι η διαφορετικότητα ομορφαίνει τον κόσμο μας:
Διαβάσαμε το βιβλίο "Μου μοιάζεις και σου μοιάζω" από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
Ένα βιβλίο γεμάτο χρώματα για να καταλάβουν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας το μεγάλο θέμα της διαφορετικότητας. Ξεκινώντας από τα ίσια και τα κατσαρά μαλλιά, περνάει με τρόπο διασκεδαστικό στις πολυμελείς και μονογονεϊκές οικογένειες, στους μεγαλόσωμους και μικρόσωμους ανθρώπους. Και με πλήθος παραδείγματα εικονογραφημένα με κέφι και λεπτομέρεια βοηθάει τα παιδιά να εκτιμήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους από τους άλλους και να οικοδομήσουν στέρεα και σωστά την αυτοπεποίθησή τους.
τοιμΕάζουμε έναν πίνακα καταγραφής με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Τα παιδιά παρατηρούν στον καθρέφτη τον εαυτό τους και με τη βοήθεια του ζευγαριού τους, περιγράφουν τα χαρακτηριστικά τους.
Μετράνε το ύψος τους και το βάρος τους

 Τα καταγράφουν σε πίνακα όπου έχουμε κολλήσει τη φωτογραφία τους και έχουν γράψει το όνομά τους:






Τα ζευγαράκια μετά από την παρατήρηση, καταγράφουν στο παρακάτω φύλλο αξιολόγησης, τα κοινά χαρακτηριστικά και τα διαφορετικά. Τα παρουσιάζουν στην ομάδα της τάξης:









 3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Η συνάδελφος Π.Ε.60.5Ο Λιθαρή Χρυσούλα , συγκεντρώνει τα παιδιά και των 3 τμημάτων και τους μιλάει σχετικά. Κάνουν δραστηριότητες με κλειστά μάτια, έρχονται σε επαφή με τη μέθοδο Μπράιγ. (Δυστυχώς χάθηκαν οι φωτογραφίες).
Διαβάζουν το βιβλίο του Μερκούριου Αυτζή, "Θέλω μόνο να πάιξω μαζί σου"


Ο Μάνος με τα σκιστά μάτια και το πλακουτσό πρόσωπο είναι ένα αγόρι διαφορετικό από τα άλλα. Γι' αυτό και τα παιδιά της γειτονιάς του δεν παίζουν μαζί του. Εκείνος, όμως, ξέρει να παίζει, να μοιράζεται, μα πάνω από όλα ξέρει να αγαπά.

Αφού τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν, έκαναν μία αφίσα όλοι μαζί με τα χρωματιστά, διαφορετικά χεράκια τους:

Τίτλος της: "Όλοι διαφορετικοί - Όλοι ίσοι".


11 Δεκεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων του παιδιού. 

Τις δράσεις μας μπορείτε να δείτε πατώνατς στον παρακάτω σύνδεσμο:



παιδιού







Χριστούγεννα είναι η γιορτή της προσφοράς και της αγάπης. 
Εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία, για να κάνουμε την εισαγωγή στο πρόγραμμα εθελοντισμού "Νοιάζομαι και Δρω” εφαρμόζουμε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας.

Η πόρτα μας λοιπόν στολίστηκε από τα παιδιά σε αυτό το πνεύμα. Σε χαρτί του μέτρου, φτιάξαμε ένα τζάκι. Με τέμπερα και σφουγγάρι. Αλλά τα τούβλα αυτά δεν είναι συνηθισμένα τούβλα. Έχουν πάνω τους ευχές για όλο τον κόσμο και είναι διακοσμημένα με χριστουγεννιάτικες εικόνες. 
Στη βάση του τζακιού τα παιδιά έφτιαξαν και κόλλησαν δώρα. Θα τα πάρει ο Άη Βασίλης, να τα παέι σε παιδάκια που τα έχουν ανάγκη και θα γεμίσουν με χαρά οι καρδούλες τους:
Μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: