Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2017

E-twinning: "Kids advertising healthy food"


Κids advertising healty food. Ένα eTwinning  πρόγραμμα για την διαφήμιση και την υγιεινή διατροφή μεταξύ 12 ευρωπαϊκών νηπιαγωγείων. Στόχοι έργου και δημιουργία λογότυπου ομάδας.

Kids advertising healty food

Η σχολική χρονιά 2016-2017 ξεκινάει με ένα ακόμα  ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning σχετικό αυτή τη φορά με την διαφήμιση :
Ένα έργο που καλλιεργεί τον κριτικό εγγραμματισμό παιδιών και εκπαιδευτικών. Η επαφή των μαθητών με τις βασικές έννοιες της υγιεινής διατροφής, με πολυτροπικά κείμενα (διαφημίσεις) που αναφέρονται σε αυτές καθώς και η αποδόμηση και ανασύσταση τους είναι ο βασικός άξονας του προγράμματος. 
Μέσα από διαδικτυακές συναντήσεις και δραστηριότητες ενταγμένες στο πρόγραμμα eTwinning, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με πολλούς τρόπους αναπαράστασης της πληροφορίας, θα εκπαιδευτούν στο πώς να αναλύουν και να αναπτύσσουν κριτική στάση σε επίπεδο υγιεινής συμπεριφοράς, θα παράγουν τα δικά τους διαφημιστικά μηνύματα χρησιμοποιώντας ψηφιακό υλικό και νέες τεχνολογίες.

Οι στόχοι του προγράμματός μας είναι :
  • Να γνωρίσουν βασικές έννοιες υγιεινής διατροφή
  • Να γνωρίσουν τι είναι διαφήμιση, τις μορφές της (ως προς το µέσο ενημέρωσης και ως προς το περιεχόμενο), να διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε διαφημίσεις (να συγκρίνουν, να κατηγοριοποιήσουν)
  • Να κατανοήσουν τον σκοπό που χρησιμοποιείτε καθώς και ορισμένα από τα είδη της διαφήμισης(κοινωνική, καταναλωτική)
  • Να κατανοήσουν την χρήση της Γλώσσας στη Διαφήμιση και δομικά χαρακτηριστικά της (κεντρικό διαφημιστικό μήνυμα, ορθολογική τεκμηρίωση της υπόσχεσης-reason why, ύφος, Σλόγκαν)
  •  Να γνωρίσουν και να έρθουν σε επαφή με τα Διαφημιστικά μέσα (Τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφος, Τύπος, αφίσες, Διαδίκτυο, φυλλάδια, κ.ά)
  •  Να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά µιας διαφήµισης ως μέσο παραπλάνησης, πληροφόρησης ή κοινωνικής ευαισθητοποίησης και να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής παρατήρησης εντοπίζοντας τα πρότυπα και τα στερεότυπα που προβάλλονται σε σχέση με την διατροφή.
  • Να αναπτύσσουν επιχειρήματα και να συµµετέχουν ενεργά σε µια συζήτηση.
  • Να επεξεργάζονται δεδομένα και να παράγουν διαφημιστικά μηνύματα με τους συμμαθητές τους με τη χρήση ψηφιακού υλικού και νέων τεχνολογιών.
  • Να συνεργάζονται µε τους συµµαθητές τους, να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν μέσα από δράσεις όπως ερευνητικές εργασίες, ομαδικές παρουσιάσεις, ανάλυση αποτελεσμάτων, καταγραφή συμπερασμάτων με τη χρήση συνεργατικών εργαλείων web2.0 από το περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης e twinning.
  • Να γνωρίσουν διατροφικές συνήθειες και προϊόντα άλλων χωρών και τόπων καθώς και πως προβάλλονται στο καταναλωτικό κοινό μέσα από τα διαφορετικά είδη διαφημίσεων.
Τα μέλη του προγράμματος είναι 12 νηπιαγωγεία από Λιθουανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα.


 Ξεκινώντας το έργο η πρώτη συνεργατική μας δράση ήταν η εύρεση του τίτλου. Ζητήθηκε από τα μέλη να καταθέσουν τις προτάσεις τους, οι οποίες τέθηκαν σε ψηφοφορία στην ιστοσελίδα: www.easypolls.net.
Αποτελέσματα ψηφοφορίας για τον τίτλο του έργου
 Ο τίτλος του έργου μας : «Kids advertising healhy food »
(με μια μικρή διόρθωση)
 Επόμενη δράση η δημιουργία του λογότυπου του έργου. Η ιδέα βασίστηκε στα χρώματα των τροφών και στην μετάδοση της πληροφορίας. Η πρόταση μιας νηπιαγωγού  από το νηπιαγωγείο Κεντριού (στην οποία συμφωνήσαμε όλοι) μεταμορφώθηκε σταδιακά στο τελικό μας λογότυπο. Η εικόνα ταξίδεψε από όλα τα νηπιαγωγεία, με μία καθορισμένη σειρά, τα οποία πρόσθεταν και από ένα στοιχείο πάνω σε αυτήν !



Το αρχικό σχέδιο του λογότυπου
Το νηπιαγωγείο μας, ξεκίνησε πρώτο. Έπρεπε να σχηματίσουμε το κόκκινο χρώμα, στο ουράνιο τόξο των τροφών. Μετά από συζήτηση με τα παιδιά, αποφασίσαμε να το κάνουμε με κόκκινα μήλα, επειδή εκείνες τις μέρες κάναμε το μήλο.



Το Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας κατασκεύασε μία ντουντούκα!

Το κίτρινο χρώμα και τα λεμόνια από το νηπιαγωγείο της Λιθουανίας
Το πορτοκαλί χρώμα από το 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης

Το μπλε χρώμα και τα μύρτιλλα από το νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας:

 Το πλαίσιο της εικόνας από το Νηπιαγωγείο Πυλαίας

Το μοβ χρώμα με τα σταφύλια από το νηπιαγωγείο της Πορτογαλίας
Τα δύο παιδιά από το Νηπιαγωγείο της Ρουμανίας
Το άσπρο χρώμα από το Νηπιαγωγείο της Σερβίας
Το πράσινο χρώμα με τα αχλάδια από το 56ο   νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Τα παιδάκια από το 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών
Και ο τίτλος του έργου από το 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών

Το λογότυπό μας πήρε την θέση του και πλέον η ομάδα ξεκινάει για δημιουργικές δράσεις που θα την ταξιδέψουν στην μαγεία της διαφήμισης και την υγιεινής διατροφής ! Ελπίζουμε να μας συντροφέψετε και σε αυτό το ταξίδι !
Ξεκινάμε …..

3 σχόλια:

Elena Papatheodorou είπε...

Αριάδνη καλή αρχή στο προγραμμά σας. Πιστεύω στην επιτυχία του προγράμματος.
Καλή δύναμη......

Έλλη Καλογιάννη είπε...

Καλή επιτυχία Αριάδνη!!!

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΣΑΣ!!!