Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016

Με ένα μήλο γίνομαι μικρός επιστήμονας

 Όλες αυτές τις μέρες κάνουμε δραστηριότητες με αφορμή το μήλο. Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δραστηριότητες ΕΔΩ και ΕΔΩ
Παίξαμε με την παροιμία "Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα" και είπαμε πόσο σημαντικό είναι να βάλουμε τα φρούτα στην καθημερινή μας διατροφή και ιδιαίτερα το μήλο.
Τα παιδιά είχαν φέρει πολλά φρούτα φθινοπωρινά και ιδιαίτερα μήλα και το μεσημέρι με την κυρία Χρύσα έκαναν δραστηριότητες συμμετρίας, παιχνίδι με τα χρώματα και φρουτοσαλάτες. 
Έκαναν παιχνίδια γεύσεων και όσφρησης.
 Κάναμε μηλόπιτα και κάναμε μία ομαδική εικονογραφημένη συνταγή , αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία.
 Με τη βοήθεια εικόνων με μήλα μέσα από τα οποία βγαίνει ένα σκουλήκι, κάναμε παιχνίδια για να μάθουμε το δεξιά-αριστερά.

 Ένα παιδάκι δείχνει τις εικόνες. Τα μισά παιδάκια είναι μήλα και τα άλλα σκουλήκια που βγαίνουν από το μήλο, προς την κατεύθυνση που δείχνει κάθε φορά η καρτέλα.


Κάναμε ένα παιχνίδι για να μάθουμε τα χρώματα του μήλου. Γυρνάμε το δείκτη, στο χρώμα που μήλου που μας αρέσει περισσότερο κια βάζουμε το αντίστοιχο κυκλάκι στη θέση που ταιριάζει.
 Στη συνέχεια το καταγράψαμε σε ένα γράφημα.
Κάναμε καταμέτρηση για να βρούμε το μήλο νικητή στην τάξη μας που είναι το κόκκινο.
 Επηρεασμένοι από το περσινό μας πρόγραμμα, πήραμε ο καθένας από ένα μήλο και γίναμε μικροί επιστήμονες.
Ο καθένα ςασχολήθηκε με το δικό του μήλο. 
1.Το ζωγράφισε. 
2.Το ζύγισε.Στην αρχή έλεγε πόσα τουβλάκια βαρύ πιστεύει ότι είναι το μήλο του και στη συνέχεια το επιβεβαίωνε με τη ζυγαριά και το κατέγραφε.

 3. Μέτρησε πόσα τουβλάκια μακρύ είναι το σχοινάκι με το οποίο τυλίγει το μήλο του (Περίμετρος) και το κατέγραφαν.

 Σύγκριναν μεταξύ τους τα σχοινάκια για να δουν ποιο είναι πιο μακρύ. Υπέθεταν ότι όσο πιο χοντρό είναι το μήλο, τόσο πιο μακρύ είναι το σχοινάκι και στη συνέχεια το επιβεβαίωναν.



 3. Το μήλο βυθίζεται ή επιπλέει; Έκαναν όλοι μία υπόθεση που την κατέγραψαν και μετά βυθίζοντας το μήλο τους σε μία λεκάνη με νερό, κάναμε την επιβεβαίωση που επίσης καταγράψαμε.










 Μάθαμε και εικονογραφήσαμε το ποίημα:
 "Μέσα σε ένα μηλαράκι ζούσε ένα σκουληκάκι"
Μέσα σ' ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι
Θύμωσα τότε που λες και του βάζω τις φωνές
Φίλε βγες από το μήλο γιατί δε θα σ έχω φίλο
Μα εκείνο δεν κουνιέται ούτε σιέται ούτε λυγιέται
Με απορία το ρωτώ γιατί κάνεις το κουφό;

Κι επιτέλους μου απαντάει Όποιος τρώει δε μιλάει!!!
Ο καθένας έδωσε στο σκουλήκι του ένα όνομα.




 Κάναμε και μία κατασκευούλα με το μηλαράκι και το σκουληκάκι



 Ένα καθυστερημένο φύλλο αξιολόγησης για τον κύκλο ζωής του μήλου.