Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

Ε-twinning: "Μουσική Πινακοθήκη".Χρωματιστή μουσική.


Συνεχίζοντας την ενασχόλησή  μας με τη μουσική, στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning "Μουσική Πινακοθήκη",αποφασίσαμε να πειραματιστούμε για να το συνδέσουμε με το άλλο πρόγραμμά μας e-twinning "young scientists", αλλά και με το αναλυτικό μας πρόγραμμα . Χρώματα και μαθηματικά. 
Και όλα αυτά θα τα κάνουμε φυσικά με παιχνίδι.
Μιλήσαμε πρώτα για την αίσθηση της ακοής, με την οποία φτάνουν όλοι οι ήχοι στον εγκέφαλο.
Και ποιο είναι το όργανο της ακοής;Το αυτί μας.
Είδαμε σε εικόνες πώς λειτουργεί το αυτί.

Είδαμε και το παρακάτω βιντεάκι:

Και αυτό:




Οι ήχοι διαδίδονται με κύματα, που ονομάζονται ηχητικά κύματα.

Κάναμε και το παρακάτω πείραμα για να δούμε πώς δημιουργούνται τα ηχητικά κύματα:
Γεμίσαμε μία λεκάνη με νερό. Όταν είναι το νερό ήρεμο δεν έχει κύματα.Έτσι και το αυτί μας, όταν δεν προκαλούνται ηχητικά κύματα, δεν ακούει κανέναν ήχο.
Πετάμε στη λεκάνη ένα κέρμα.Όταν το πετάμε με δύναμη δημιουργούνται μεγάλα κύματα(δυνατός ήχος). Όταν το πετάμε σιγά, δημιουργούνται μικρά κύματα (χαμηλός ήχος). Και βέβαια τα κύματα στο νερό,δημιουργούνται με τη δύναμη του αέρα. Τα ηχητικά κύματα,ταξιδεύουν μάσα από τον αέρα.




Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τη δική μας ποτηροορχήστρα:
Φτιάξαμε πρώτα μία παρτιτούρα για να παίξουμε τη δική μας μουσική με τα ποτήρια.
 Γεμίσαμε 6 ποτήρια με νερό σε διαφορετικό ύψος και τα παιδιά χτυπούσαν τα ποτήρια χρησιμοποιώντας για μπαγκέτα ένα κουτάλι ή την ξύλινη μπαγκέτα από το ταμπουρίνο.
Το στόμιο του ποτηριού πάλλεται όταν το χτυπάμε και μαζί του πάλλεται και ο αέρας μέσα στο ποτήρι.Το ηχητικό κύμα που παράγεται φτάνει στα αφτιά μας ταξιδεύοντας μέσα στον αέρα.Ανάλογα με το νερό που βάζουμε μέσα στο ποτήρι, το ύψος του ήχου αλλάζει και έτσι ο ήχος που παράγεται είναι διαφορετικός.
Στην αρχή το κάναμε με νερό διαφανές,όπως το πήραμε από τη βρύση.
 Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τους ήχους των ποτηριών, Όσο πιο γεμάτο είναι το ποτήρι, τόσο πιο γεμάτος  είναι ο ήχος.Όσο πιο άδειο είναι το ποτήρι, τόσο πιο λεπτός είναι ο ήχος.


 Στη συνέχεια βάλαμε τέμπερες στα ποτήρια και τις ανακατέψαμε.Το νερό χρωματίζεται.Έτσι λοιπόν, μιλήσαμε και για τα διαλύματα και τα μείγματα από τους  "Μικρούς μας Επιστήμονες". 




 'Ετοιμη τώρα η χρωματιστή μας ορχήστρα:
 Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και το χρωματιστό μας ποτηρόφωνο έμεινε στη γωνία της μουσικής τις επόμενες μέρες . Δουλέψαμε αντιστοιχίσεις, χρώματα, ποσότητες, διαλύματα, ηχητικά κύματα....









Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης, με το οποίο τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους παρτιτούρες, βάφοντας τα ποτήρια με τα ίδια χρώματα που έβαψαν τους κύκλους από πάνω τους και προσέχοντας ώστε τα ποτήρια με το ίδιο χρώμα να έχουν το ίδιο νερό.












 Παίξαμε ένα μουσικό παιχνίδι, με το οποίο και πάλι συνδυάσαμε μουσική και χρώματα .
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Ο αρχηγός της κάθε ομάδας έχει μπροστά του ένα καλάθι:
 Έχουμε μουσικά όργανα και η κάθε ομάδα διαλέγει το δικό της μουσικό όργανο:
Ένα παιδί, δίνει το σύνθημα παίζοντας εναλλάξ τη μουσική της κάθε ομάδας:
Στο πάτωμα έχουμε απλώσει χρωματιστά χαρτάκια  σε διάφορα χρώματα. Η κάθε ομάδα διαλέγει το χρώμα που θα μαζεύει και το παιχνίδι αρχίζει. 

 Το παιδί της κάθε ομάδας ότανέρχεται η σειρά του και ακούει τη μουσική του τρέχει και μαζεύει τα χαρτάκια της ομάδας του. Μόλις ακουστεί η μουσική της άλλης ομάδας σταματάει και έρχεται το παιδί της άλλης ομάδας.





 Νικήτρια είναι η ομάδα που μαζεύει πρώτη όλα τα χαρτάκια της. Εδώ νίκησε η γαλάζια ομάδα.


3 σχόλια:

Νηπιαγωγός Πυθαγορείου είπε...

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΙ, ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ! ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΤΕ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! 2016 ΦΙΛΙΑ!

Ειρήνη Σολακάκη είπε...

Υπέροχες δράσεις με νόημα και....δράση...Μπράβο...καλή συνέχεια....!!!!!!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

συγχαρητήρια ΟΛΑ ΠΑΡΑΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ