Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2016

E-twinning: "Μουσική πινακοθήκη" Το ηλεκτρονικό μας ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης.


Ξεκινάμε να μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα όλοι μαζί, μέσα από το ηλεκτρονικό ημερολόγιο που φτιάξαμε και μοιραστήκαμε όλοι μαζί.
Προσπαθήσαμε έτσι ώστε μέσα από το ημερολόγιο να καλύψουμε όλες τις δραστηριότητές μας για τα Χριστούγεννα, Ήταν πολύ ωραίο που ξέραμε ότι όλοι κάθε μέρα θα κάναμε την ίδια δραστηριότητα , ο καθένας με το δικό του τρόπο και βέβαια ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών, κάποιος μπορεί να έμενε πιο πολύ σε μία δραστηριότητα και όχι μία μέρα απαραίτητα.
Τα παιδιά είχαν ενθουσιαστεί και κάθε μέρα περίμεναν με ανυπομονησία να δουν τι θα μας αποκαλύψει το ημερολόγιο.

Πατάμε το 1 και μας λέει:
Γρίφος και ταργούδι:
Κάθε μέρα τέτοια μέρα 
με βάζουν στο σαλόνι.
Τα παιδάκια με στολίζουνε
και με θαυμάζουν όλοι.
Στολίσαμε λοιπόν το δέντρο μας και μάθαμε το τραγούδι "Ω:Έλατο":




Και το ζωγραφίσαμε:








Στις 2 Δεκεμβρίου πατάμε το 2 και μας λέει:
Κατασκευή:
Φτιάχνουμε μουσικά στολίδια για το δέντρο μας με παρτιτούρες που εκτυπώσαμε και φωτοτυπήσαμε:


 Φτιάξαμε το μουσικό μας άγγελο:


 Και τους τάρανδους που λένε τα κάλαντα στο σοκολατένιο δάσος:



Μπορείτε να δείτε πιο πολλές λεπτομέρειες ΕΔΩ 
Πατάμε το 3 και διαβάζουμε:
Γρίφος και εκμάθηση τραγουδιού:
Το σκουφάκι μου κρατάω,
το τριγωνάκι μου φοράω,
χαρούμενο μήνυμα σας φέρνω,
τα Χριστούγεννα αναγγέλλω.

Μαθαίνουμε τα  "Τρίγωνα κάλαντα".Τα ζωγραφίσαμε κιόλας, αλλά δεν βρίσκω τις φωτογραφίες.
 Φτάνουμε στις 4 Δεκεμβρίου και πατάμε το κουμπί 4:
Και έχει παραμύθι:
Μας λέει να διαβάσουμε την πολυαγαπημένη μας "Φρικαντέλλα -  Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα" του Ευγένιου Τριβιζά:


 Η µάγισσα Φρικαντέλα µισεί αφάνταστα όλα τα καλά. Δε χορεύει καλαµατιανό. Χορεύει µόνο κακαµατιανό. Δεν τρώει ποτέ της καλαµαράκια. Τρώει µόνο κακαµαράκια. Δεν πίνει πορτοκαλάδα, µόνο πορτοκακάδα. Αλλά, πάνω απ’ όλα, µισεί τα κάλαντα. Όταν, λοιπόν, παραµονές πρωτοχρονιάς ακούει τα παιδιά της γειτονιάς να τραγουδάνε τα κάλαντα, γίνεται έξω φρενών, τους κλέβει τις φωνές τους και τις φυλακίζει σε µπαλόνια. Η απολαυστική περιπέτεια συνεχίζεται στους χιο­νισµένους δρόµους της πόλης και στο κάστρο της µάγισσας.

Το διαβάσαμε και το δραματοποιήσαμε. Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ.
 Το 5 και το 6 δεν τα πατήσαμε γιατί ήταν Σαββατοκύριακο.

Πατάμε όμως το κουμπί  7 τη Δευτέρα:
Και μας έχει μία πολύ ωραία έκπληξη.
Ένα μουσικό παιχνίδι:
 Τα ξωτικά του Αη-Βασίλη έφτιαξαν στο μουσικό εργαστήρι τους μουσικούς καθρέφτες. Ας τους παίξουμε : τα παιδιά είναι σε ζευγάρια. Παίζει κάτι το ένα με το οργανάκι του και προσπαθεί να κάνει το ίδιο και ο άλλος.
Γινόμαστε ξωτικά λοιπόν: Φτιάξαμε καπέλα, γαντόκουκλες ξωτικά και παίξαμε μουσικούς καθρέφτες.







Μπορείτε περισσότερα να δείτε ΕΔΩ

Και βέβαια και τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας τις ανέλλαβαν τα ξωτικά και μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ

Την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου πατάμε το 8.

Γρίφος, τραγούδι και μουσικό παιχνίδι:
Έχω κόκκινη μυτούλα
και κουδουνάκι στο λαιμό.
Τον 'Αη Βασίλη βοηθάω.
Με ακούς που χοροπηδώ;
Μάθαμε λοιπόν το Ρούντολφ (Όχι ότι δεν τον ήξεραν βέβαια).
Τον Ζωγραφίσαμε:






Φτιάξαμε 5 ρουντολφάκια σε γλωσσοπίεστρα και καπελάκια Ρούντολφ.
Τα παιδιά φόρεσαν τα καπέλα τους και ανά ομάδες έπαιρναν τις κουκλίτσες και μας έφτιαχναν ιστορίες με το Ρούντολφ.



 Μετά ακολουθώντας τους μουσικούς ρυθμούς που είχαμε ανεβάσει στο ημερολόγιο , γίναμε Ρούντολφ και τρέχαμε με το ρυθμό της μουσικής:Αργά, γρήγορα.

Φτιάξαμε ρουντολφομαράκες. Τα πρώτα μας αυτοσχέδια μουσικά όργανα.
με γλωσσοπίεστρα, σύρμα πίπας και ένα κόκκινο κουδουνάκι για μύτη:











Και βέβαια και οι κάρτες με τις ευχές μας ήταν Ρούντολφ:





ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....