Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2018

eTwinnign, "Travelling with a drop" Stem.H αρχή του έργου μας.






Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning υλοποιεί  τη δράση STEM.Για τις ανάγκες υλοποίησης του έργου πραγματοποιήθηκαν προσκλήσεις προς τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων και κατόπιν ελέγχου της υποβληθείσας ηλεκτρονικής φόρμας στο eTwinning.gr έγινε η επιλογή των Σχολικών Μονάδων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμα. 
Είμαστε λοιπόν ένα από τα 23 Νηπιαγωγεία που επιλέχτηκαν για την πραγματοποίηση της δράσης.Τα επιλεγμένα σχολεία θα λειτουργήσουν προσανατολισμένα στη STEM μεθοδολογία για τους εκπαιδευτικούς κυρίως των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής για την υλοποίηση ανάλογων σχεδίων eTwinning.


Ο σκοπός της δράσης είναι η εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με τη συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (STEM), πρακτικά χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία, και  μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας , αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.
Ο όρος  “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες που θέλουν να αναπτυχθούν τεχνολογικά προσπαθούν να εντάξουν τη μέθοδο STEM στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια και στα παιδαγωγικά της τριτοβάθμιας). Από το 2009 προς αυτή την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει προσπάθεια από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, με έδρα τις Βρυξέλλες, ώστε κάποια σχολεία να αναπτύξουν πιλοτικά νέες δραστηριότητες μάθησης και τεχνολογίες στην τάξη, διερευνώντας τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων για τη διδασκαλία STEM.
Η μέθοδος STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν  τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με εφαρμογή της μεθόδου STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στην διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με τη διεθνή τάση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.
Τα ωφελούμενα σχολεία θα λάβουν ανάλογο εξοπλισμό με σκοπό την αξιοποίησή του για τη δημιουργία ανάλογων projects, προσανατολισμένα στo STEM. Tα Νηπιαγωγεία θα παραλάβουν το bbebot:

Ο έλεγχος ότι έχουν υλοποιήσει έργο θα γίνει από τον υπεύθυνο της δράσης  STEM και πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς 2017-2018.  Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα υποβάλλουν αίτηση για εθνική ετικέτα ποιότητας. Θα υπάρξει αναφορά στο τέλος της χρονιάς στην ΕΥΥ και παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου μαζί με τις επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς, ενδεχομένως τους μαθητές και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.
Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα πρέπει:
  • Να εγγράψουν ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του εξοπλισμού, τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας.
  • Να ενημερώνουν την κάρτα έργου σε δίμηνη βάση και
  • Να υποβάλουν αίτηση για Εθνική Ετικέτα Ποιότητας με την ολοκλήρωση του έργου.
  • Παραλάβαμε τον εξοπλισμό μας λοιπόν με ενθουσιασμό για τη συμμετοχή μας στην etwinning δράση για το Stem:
  • Eτοιμάσαμε λοιπόν το ευρωπαικό etwinning project μας, με το οποίο θα συμμετεχουμε στη δράση. Συνδιαχειριστής του έργου πρέπει να είναι ένας ευρωπαίος εταίρος και ο δικός μα ςε'ιναι από την Κύπρο. Η Σπίτσα η Κατερίνα
  • Τίτλος του έργου: 
  • "Travelling with a drop" - "Ταξιδεύοντας με μια σταγόνα"
  • και συνταξιδιώτες οι γνωστοί άγνωστοι Καλλιόπη Παπουτσάκη από το Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας και Κική Μιχαλάρου από το Νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής. 
  • Το έργο μας κατατέθηκε και πήραμε την έγκριση:
3 Νηπιαγωγεία λοιπόν από την Ελλάδα και 1 Νηπιαγωγείο από την Κύπρο,συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν το έργο που έχουν επιλέξει με τίτλο:
 « Travelling with a drop Ταξιδεύοντας με μία σταγόνα».
Ένα έργο STEM με τη χρήση bee bot.
O προβληματισμός που θα τεθεί στα παιδιά είναι: «Πώς βρέθηκε το νερό που πίνεις μέσα στο ποτήρι σου;»
Αυτό θα μας δώσει την αφορμή για αναζήτηση απαντήσεων, έρευνα και ανταλλαγή απόψεων. 
Θα εξερευνήσουμε τις μορφές του νερού, θα πειραματιστούμε, θα παρακολουθήσουμε το ταξίδι μιας σταγόνας, που φεύγει…. Και ξανάρχεται. Πού πάει όταν φεύγει; Η σταγόνα θα πάρει μορφή και θα μας διηγηθεί την ιστορία της.
Το πρόγραμμα STEM θα μας δώσει την αφορμή για ανάπτυξη της κριτικής, λογικής και μαθηματικής σκέψης. Θα αναζητήσουμε λύσεις και θα δώσουμε απαντήσεις. 
Στην εκτέλεση των δραστηριοτήτων θα μας βοηθήσει το beebot. To αγαπημένο ρομποτάκι, θα παίξει σημαντικό ρόλο στις αναζητήσεις των παιδιών.
Το λογότυπο του έργου μας:
Το έργο βασίζεται σε ένα παραμύθι που περιγράφει το ταξίδι μίας σταγόνας από ένα ποτήρι νερό μεχρι πάλι να γυρίσει σε αυτό ! 
Κάθε μηνα το παραμύθι θα διαβαζεται τμηματικά από τα μέλη - νηπιαγωγεία και θα ζωγραφίζεται παράλληλα ...
  • Το παραμύθι λέγεται "Το παραμύθι της σταγόνας" και το έγραψε η Μάχη Μάνη από το Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας
  • Η πρώτη μας επαφή με το πρόγραμμα έγινε με ένα βιντεάκι που δημιούργησα και παρουσιάζει τις περιπέτειες μιας σταγόνας

  •  Πρώτη δράση όλων των σχολείων ήταν να βρούμε όνομα και μορφή για τη σταγόνα μας:










 Στη συνέχεια κάθε Νηπιαγωγείο έκανε ψηφοφορία ανάμεσα στα ονόματα και τις μορφές σταγόνας που δημιουργήθηκαν από τα παιδιά:




Η σταγόνα που επέλεξαν τα παιδιά ήταν η Άντζελα!
Παίξαμε με το όνομα της Άντζελας γράφοντας το όνομά της σε σταγόνες:

Ατομικό φύλλο αξιολόγησης:

Ήδη τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση του beebot. Φτιάξαμε ένα επιδαπέδιο χάρτη με το όνομα της ΑΝΤΖΕΛΑΣ.
 Ένα παιδί είναι το beebot που κινείται στο χάρτη και ένα παιδί το προγραμματίζει και το μετακινεί προσανατολίζοντάς το στο χώρο:

Σε ατομικό φύλλο αξιολόγησης  (όλα τα φυλλα αξιολόγησης δημιουργήθηκαν από την Κική Μιχαλάρου) τα παιδιά σχεδίασαν τη διαδρομή της μελισσούλας για να σχηματίσει
 το όνομα της σταγόνας σε συλλαβές:





  • Ετοιμάσαμε χάρτες με το όνομας της σταγόνας με τα γράμματα και με τις συλλαβές:

  • Πριν από κάθε διαδρομή τη σχεδιάζουμε σε χαρτί:
Και ήρθε η στιγμή που και τα 4 σχολεία συνδεθήκαμε στο skype και κάναμε την πρώτη μας γνωριμία. Παρουσιάσαμε τις σταγόνες μας  που είχαν υπερισχήσει στις ψηφοφοριες που έκανε το κάθε Νηπιαγωγείο:

  • Και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:



  • Νικήτρια σταγόνα είναι η σταγόνα του Νηπιαγωγείου Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής! Και το όνομα αυτής: "Καστρούλα".

  • ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!