Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017

Etwinning "Kids advertising healthy food- Χαρακτηριστικά διαφημίσεων, έντυπων και ηλεκτρονικών.


Χαρακτηριστικά διαφημίσεων, έντυπων και ηλεκτρονικών:
Ανάλυση, καταγραφή και παρουσίαση χαρακτηριστικών των έντυπων και ηλεκτρονικών διαφημίσεων από διασχολικές ομάδες στα πλαίσια του eTwinning προγράμματος : «Kids advertising healthy food».
Συνεχίζοντας το έργο μας, μετά τον ορισμό και το διαχωρισμό των διαφημίσεων σε έντυπες και ηλεκτρονικές, κρίθηκε απαραίτητο η παρατήρηση, η καταγραφή και η παρουσίαση  των χαρακτηριστικών τους μια και θα μας βοηθούσε στο επόμενο στάδιο του έργου μας, στην δημιουργία δικών μας πλέον διαφημίσεων !
Για να επιτευχθεί ο στόχος μας τα μέλη- Νηπιαγωγεία, χωρίστηκαν σε τέσσερις διασχολικές ομάδες με αντικείμενο μία κατηγορία τροφίμων. Σκοπός των ομάδων ήταν να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που σχετίζονται με την κατηγορία τροφίμων που ανήκουν:
Οι τέσσερις διασχολικές ομάδες ήταν :
Ομάδα κρέατος: 56ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης – 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης – PU”Nasa radost” , Kindergarten “Sanda Marjanovic” , Subotica, Serbia
Ομάδα φρούτων και λαχανικών: 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών – 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών Χαλκιδικής – Νο 3 Kindergarten Bistrita Romania
Ομάδα γαλακτοκομικών προϊόντων: Νηπιαγωγείο Κεντριού – 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας Θεσσαλονίκης- Vilkaviškis Kindergarten “PASAKA” Lithuania
Ομάδα γλυκών: 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης – 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών – Kindergarten of Aljustrel – Portugal
Οι τέσσερις ομάδες είχαν σκοπό να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών και των έντυπων διαφημίσεων έχοντας σαν οδηγό βασικά θεωρητικά στοιχεία.
Το ύφος, τις εικόνες, τα τεχνικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά του κειμένου σε μία έντυπη διαφήμιση.
Την χρονική διάρκεια, τα πρόσωπα, το σκηνικό, τα πλάνα, τη μουσική σε μία ηλεκτρονική.
Το σλόγκαν και τις μασκότ που χρησιμοποιούνται.
Τους τρόπους πειθούς :  Αναφορά στις διατροφικές αξίες, πρόκληση συναισθημάτων, προσφορές, εμφάνιση, χιούμορ κλπ
Η εργασία της κάθε ομάδας γινόταν σε ένα συνεργατικό εργαλείο για καταιγισμό ιδεών, ψηφοφορία και ανατροφοδότηση, στην ιστοσελίδα:  https://dotstorming.com/

Η δική μας ομάδα ήταν η ομάδα των φρούτων και λαχανικών και επιλέξαμε εμείς να μελετήσουμε τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις, ενώ τα άλλα δύο μέλη τις έντυπες. Στο τέλος θα γινόταν παρουσίαση των συμπερασμάτων στην ομάδα αλλά και στα υπόλοιπα μέλη του έργου!
Με τ άλλα μέλη της ομάδας μας ανταλλάσσουμε ιδέες στο https://dotstorming.com/:



Εμείς παρατηρήσαμε την ηλεκτρονική διαφήμιση.
Τα παιδιά έκαναν το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης μετά από παρατήρηση των έντυπων και ηλεκτρονικών διαφημίσεων:














Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις. Η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε πολύ να βρούμε διαφημίσεις με φρούτα και λαχανικά και θα σας το δείξουμε και σε άλλη ανάρτηση στις συνεργατικές μας δράσεις, με μία έρευνα που κάναμε και τα 3 συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία.
Είδαμε πολλές ηλεκτρονικές διαφημίσεις και παρατηρήσαμε τα γενικά τους χαρακτηριστικά
Τελικά επιλέξαμε 3 διαφημίσεις. Τις παρακάτω:
Μήλο Zagorin:
Μπανάνα chiquita:

Ροδάκινα Velvita:

Ζητήσαμε και από τους γονείς να μας καταγράψουν αγαπημένα τους τηλεοπτικά σλόγκαν σε ένα φύλλο εργασίας που δημιούργησε το νηπιαγωγείο Μουδανιών. Διαπιστώσαμε πόσο μας επηρεάζουν τα επιτυχημένα τηλεοπτικά σλόγκαν στην καταναλωτική μας συμπεριφορά !









Επίσης στο σπίτι με τους γονείς (εμπλοκή γονέων στο πρόγραμμα), δώσαμε και το παρακάτω φύλλο παρατήρησης - έρευνα.







Αφού  είδαμε τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις που επιλέξαμε, τις παρατηρήσαμε, συζητήσαμε ... καταλήξαμε ότι έχουν τα παρακάτω γενικά χαρακτηριστικά που το κάθε παιδί επέλεξε και ζωγράφισε ένα.
Τα κολλήσαμε σε ένα κάνσον για να δημιουργήσουμε την αφίσα με τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής διαφήμισης:

















Τα γράψαμε και στα αγγλικά για τους ξένους συνεργάτες μας:




Κάναμε ατομικά το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης όπου ο καθένας κατέγραψε 5 στοιχεία της ηλεκτρονικής διαφήμισης:














 Και ήρθε η στιγμή που παρουσιάζουμε τα συμπεράσματα της παρατήρησης και της έρευνας που κάναμε στα άλλα νηπιαγωγεία της ομάδας μας:








 Τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής διαφήμισης τα κάναμε κούκλες. Το κάθε παιδί έκανε την κούκλα του, την κόλλησε σε γλωσσοπίεστρο και μας έκανε την παρουσίασή του. 















Όλα αυτά έγιναν ένα βιντεάκι:
Όλα τα συμπεράσματα των μελών ανέβηκαν σε δύο τοίχους στο Padlet για να τα δουν όλα τα μέλη !
Χαρακτηριστικά ηλεκτρονικών διαφημίσεων στο Padlet:



Χαρακτηριστικά έντυπων διαφημίσεων στο Padlet:

Η κάθε ομάδα ταυτόχρονα με την παρουσίαση των συμπερασμάτων της, ανέπτυξε και συνεργατικές δράσεις  (παιχνίδια, έρευνες, αινίγματα κλπ)  που θα παρουσιαστούν σε επόμενη ανάρτηση !

Και συνεχίζουμε !!!