Κατά τη διάρκεια του έργου δημιουργήθηκαν τέσσερις διασχολικές ομάδες
με αντικείμενο μία κατηγορία τροφίμων .Σκοπός των ομάδων ήταν να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που σχετίζονται με την κατηγορία τροφίμων που ανήκουν . Αυτό όμως θα το δείτε σε επόμενη ανάρτηση .
Οι τέσσερις διασχολικές ομάδες ήταν :
- Ομάδα κρέατος:56ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης – 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης – PU”Nasa radost” , Kindergarten “Sanda Marjanovic” , Subotica, Serbia
- Ομάδα φρούτων και λαχανικών : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών – 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών Χαλκιδικής – Νο 3 Kindergarten Bistrita Romania
- Ομάδα γαλακτοκομικών προϊόντων : Νηπιαγωγείο Κεντριού – 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας Θεσσαλονίκης- Vilkaviškis Kindergarten “PASAKA” Lithuania
- Ομάδα γλυκών : 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης – 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών – Kindergarten of Aljustrel – Portugal
Κατά την διάρκεια της ημέρας για την ενδοσχολική βία αποφασίσαμε όλα τα μέλη να δημιουργήσουμε αφίσες σχετικές με πρωταγωνιστές όμως τα τρόφιμα της ομάδος που ανήκε το κάθε μέλος ! Μία αφίσα δηλαδή με κρεατικά, μία με γαλακτοκομικά, μία με φρούτα και μία με γλυκά ! Τις αφίσες αυτές αφού θα τις εκτυπώναμε θα τις μοιράζαμε στα σχολεία της περιφέρειάς μας.
Εμείς λοιπόν ανήκαμε στην ομάδα των φρούτων και των λαχανικών και αποφασίσαμε να δουλέψουμε βασισμένοι στο παρακάτω βίντεο:
Δύο μήλα κατά του bullying
Μία αγγλίδα δασκάλα Δημοτικού σκαρφίστηκε έναν τρόπο για να
εξηγήσει στους εξάχρονους μαθητές της τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός και ποιες
είναι οι αθέατες επιπτώσεις της λεκτικής βίας. Aφιέρωσε ένα μάθημα σε ένα
πείραμα με δύο κόκκινα μήλα. Προτού μπει στην αίθουσα χτύπησε το ένα από τα δύο
μήλα στο πάτωμα, πολλές φορές. Ρώτησε τους 6χρονους μαθητές της τι άποψη είχαν
για καθένα από τα δύο φρούτα. «Είναι και τα δύο κόκκινα, περίπου στο ίδιο
μέγεθος, μοιάζουν ζουμερά», απάντησαν. Τότε η (ανώνυμη) δασκάλα άρχισε να βρίζει το ένα μήλο(αυτό που είχε πετάξει στο
πάτωμα. Έλεγε ότι είναι αηδιαστικό, ότι έχει τρομακτικά άσχημο χρώμα και το
κοτσάνι του είναι πολύ κοντό. Στην αρχή τα παιδιά την κοιτούσαν με απορία. Τότε
εκείνη τους ενθάρρυνε να κάνουν το ίδιο. Το μήλο πέρασε από χέρι σε χέρι ενώ οι
μαθητές το έβριζαν. Δεν δυσκολεύτηκαν καθόλου: «Είσαι βρωμερό μήλο», «δεν ξέρω
καν γιατί υπάρχεις», «μάλλον είσαι γεμάτο σκουλήκια».Στο δεύτερο μήλο η δασκάλα
άρχισε να μιλάει ευγενικά. Οι μαθητές ακολούθησαν: «Είσαι υπέροχο μήλο», «η
φλούδα σου είναι όμορφη», «τι ωραίο χρώμα που έχεις». Κι όμως, όταν ήρθε η ώρα
να συγκρίνουν τα δύο φρούτα, οι μαθητές δεν έβρισκαν διαφορές ανάμεσά τους. Και
τα δύο ήταν ίδια. Οταν τα έκοψε στη μέση η δασκάλα φάνηκαν οι διαφορές. Το ένα
ήταν μελανιασμένο και πολτοποιημένο ενώ το άλλο ήταν καθαρό, φρέσκο και ζουμερό
στο εσωτερικό του.
Ακριβώς λοιπόν αυτό έκανα κι εγώ στην τάξη για την μέρα αυτή. Έδειξα στα παιδιά δυο μήλα αφού είχα ρίξει το ένα μήλο επανειλημμένα στο πάτωμα. Δεν φαινόταν όμως καμία αλλοίωση στο μήλο εξωτερικά.
Είπαν ότι δεν ήταν και τόσο ίδια αλλά το ένα ήταν πιο άσχημο πιο μικρο πιο σκούρο
Τα έβαλα κάτω και είπα να μου πουν τι θα τους έλεγαν αν ήταν παιδάκια
Στο ένα λοιπόν άρχισαν να λένε είσαι καλό παιδί όμορφο μυρίζεις ωραία,έχεις ωραίο χρώμα...
Στο άλλο έλεγαν φύγε... δε σε θέλουμε... μυρίζεις άσχημα...
Και όταν τα ανοίξαμε είδαμε την διαφορά:
Στη συνέχεια μάθαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη "Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι".
Κάναμε ένα φύλλο αξιολόγησης: Το πορτοκάλι μόνο του στενοχωρημένο... Το πορτοκάλι μπαίνει στην παρέα των μήλων:
Κάναμε και την αφίσα με τα τρία βήματα κατά του bulling:
Φτιάξαμε βραχιολάκια :
Και ήρθε η στιγμή να κάνουμε την αφίσα μας. Δουλέψαμε συνεργατικά με το Νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής και το Νηπιαγωγείο από τη Ρουμανία:
Το πρόγραμμα που δουλέψαμε είναι το https://awwapp.com/
To νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών έφτιαξε το μηλοπαιδάκι. Εμείς και το νηπιαγωγείο από τη Ρουμανία γράψαμε τα λόγια που του λένε και βγάλαμε τον τίτλο της αφίσας:
Η αφίσα της ομάδας μας μας είναι αυτή:
Οι αφίσες της κάθε ομάδας:
Oι αφίσες όλων των σχολείων συγκεντρώθηκαν σε ένα πίνακα στο https://www.genial.ly/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου