Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2017

Teachers 4 Europe: "Της Ευρώπης ο καιρός".Το παράθυρό μου ανοίγω και τον ήλιο αντικρίζω...



To πρόγραμμα Teachers 4 Europe στο οποίο συμμετέχουμε φέτος και μπορείτε να δείτε ΕΔΩ την εισαγωγή μας, επιλέξαμε να έχει ως θέμα του τον καιρό της Ευρώπης. Για να προχωρήσουμε όμως στις δράσεις μας, θα πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε τα καιρικά φαινόμενα γενικά, τι είναι ο μετεωρολογικός σταθμός και ο μετεωρολόγος και τα όργανα της μετεωρολογίας.
Η γωνιά μας έχει στηθεί, με χάρτες της Ευρώπης, χάρτες καιρού, όργανα μετεωρολογίας, πίνακες, βιβλία κια παιχνίδια.
 Κάναμε την πρώτη γνωριμία με τη γωνιά μας και γνωρίσαμε το θερμόμετρο, το βαρόμετρο, φτιάξαμε ένα μετεωρολογικό σταθμό με όλα αυτά και ακόμα υγρόμετρο, πυξίδα και ανεμόμετρο. Ένα τηλεσκόπιο και μία υδρόγειος σφαίρα.

 Τη γωνιά μας εμπλουτίζει και ένα βαρόμετρο που λειτουργεί σύμφωνα με το πείραμα του Toricceli και μετράει την ατμοσφαιρική πίεση.όταν έχει συννεφιά και όταν βρέχει το νερό ανεβαίνει στο στόμιο του εξωτερικού σωλήνα .Όταν έχει ήλιο κατεβαίνει. Η μείωση ή η αύξηση της ατμοσφαιρικής πίεσης, επηρεάζει τη στάθμη του νερού.Και προσπαθώντας να εξηγήσω στα παιδιά τι είναι η ατμοσφαιρική πίεση τους είπα ότι ο αέρας έχει βάρος.Λόγω του βάρους του ο αέρας , προκαλεί πίεση που ονομάζεται ατμοσφαιρική. 

  Παίξαμε ένα παιχνίδι: Ρίχνουμε 2 ζάρια. Το ένα έχει τα καιρικά φαινόμενα και το άλλο εντολές. Στο πάτωμα σκορπισμένες κάρτες με τα καιρικά φαινόμενα.Το κάθε παιδί ρίχνει και τα 2 ζάρια. Πηγαίνει στην καρτέλα που του λέει το ζάρι και εκτελεί την εντολή. "Χοροπήδα, τρέξε, πήγαινε αργά" κ. α. Στη συνέχει εκτελούμε όλοι μαζί την εντολή με την καθοδήγηση του παιδιού.


 Επιλέγοντας από τον τροχό ένα καιρικό φαινόμενο, το κάθε παιδί με παντομίμα προσπαθεί να μας κάνει να το μαντέψουμε:
 Αστραπές που μου προκαλούν φόβο:
 Χιόνι και παίζω χιονοπόλεμο:
 Αέρας και παρασύρει τα μαλλιά μου:
 Σε φύλλο αξιολόγησης ο καθένας ζωγράφισε και έγραψε το αγαπημένο του καιρικό φαινόμενο και ζωγράφισε γιατί του αρέσει:














 Φτιάξαμε μία κατασκευή για να μαθουμε τα καιρικά φαινόμενα που την ονομάσαμε: "Ανοίγω το παραθύρι μου και βλέπω τον καιρό".




























 Το κάναμε και μεγάλο (ομαδική εργασία) για να μπει στο μετεωρολογικό μας σταθμό.









Την κατασκευή βρήκα ΕΔΩ και τη διαμόρφωσα σύμφωνα με τις ανάγκες μας.

1 σχόλια:

yiota kaltsidou είπε...

ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΟΛΑ! ΠΟΥ ΒΡΗΚΕΣ ΤΟΣΟ ΥΛΙΚΟ!!!ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ! ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ!