Συνεχίζοντας τη διαθεματική προσέγγιση του μήλου, μέσα από αυτό μάθαμε και τις 5 αισθήσεις μας.
Στην αρχή μιλήσαμε γενικά για τις αισθήσεις και μάθαμε να τις αναγνωρίζουμε, σε ποιο όργανο αντιστοιχεί η κάθε αίσθηση και τι μας βοηθάει να κάνουμε. Χρησιμοποιήσαμε ένα μεγάλο πίνακα αναφοράς - πίνακα αντιστοιχίσεων.
Φτιάξαμε τα αισθητήρια όργανα κούκλες με γλωσσοπίεστρα και παίξαμε.
Φτιάξαμε μία τεράστια φάτσα που πάνω της κολλήσαμε τα αισθητήρια όργανα και γράψαμε στο καθένα την αίσθηση που αντιστοιχεί. Κολλήσαμε πάνω του κάτι που κάνουμε με αυτό το όργανο:
Με το μάτι βλέπω μία πασχαλίτσα και ένα λουλούδι
Με τα αυτιά ακούω κουδουνάκια.
Με το χέρι πιάνω ένα φελλό (σκληρό και τραχύ) και ένα κομμάτι βαμβάκι (μαλακό και απαλό).
Με το στόμα γεύομαι μία καραμέλα.
Με τη μύτη μυρίζω κανέλα.
Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης για να δούμε τι μάθαμε ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω:
Ας γνωρίσουμε τώρα τις 5 αισθήσεις μας μέσα από ένα μήλο:
Το μυρίσαμε και μυρίζει ωραία και παρατηρήσαμε ότι το καθαρισμένο μυρίζει πιο έντονα.
Το πιάνουμε και παρατηρούμε ότι είναι λείο και σκληρό.
Το βλέπουμε και παρατηρούμε το χρώμα του.
Το γευόμαστε και παρατηρούμε ότι άλλα είναι πιο γλυκά και άλλα πιο ξινά (ξινόμηλα).
Το ακούμε όταν το δαγκώνουμε και παρατηρούμε ότι κάνει "κριτσι κρίτσι".
Κάναμε την παρακάτω κατασκευή - φύλλο αξιολόγησης:
Φτιάξαμε το "Μηλάρα", όπως τον ονόμασαν τα παιδιά και βάλαμε πάνω του όλα τα αισθητήρια όργανα και τα ονομάσαμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου