Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Με ένα φωνόμετρο μετράω τα επίπεδα της φωνής μου



 Είναι τόσο σημαντικό στο Νηπιαγωγείο να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν σωστά το επίπεδο της φωνής τους! Όταν λέμε ότι έχουμε το στοματάκι κλειστό δε σημαίνει ότι όσο είμαστε στο σχολείο δε μιλάμε. Είναι όμως κάποιες δραστηριότητες όπως ο ύπνος, η ανάγνωση παραμυθιού, όταν καθόμαστε στην παρεούλα,όταν μιλάει κάποιος άλλος που πρέπει αν κάνουμε ησυχία.'Οτι φωνάζουμε μόνο στην αυλή και ότι όταν διηγούμαστε κάτι πρέπει να μιλάμε δυνατά για να μας ακούνε.
Έτσι λοιπόν μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να χρησιμοποιούμε τη φωνή μας, ώστε να έχουμε μία ήρεμη τάξη, να μην ενοχλούμε, αλλά και πότε θα φωνάξουμε, πώς μιλάμε στην ώρα του φαγητού, όταν παίζουμε στις γωνιές, όταν κάνουμε εργασίες...
Τα επίπεδα της φωνής μας είπαμε ότι είναι 5 και τους δώσαμε χρώματα. Φτιάξαμε με αυτά τα χρώματα ένα μεγάλο φωνόμετρο, χρησιμοποιώντας τέμπερες.


 Απλώσαμε στο πάτωμα χαρτονάκια στα χρώματα όλων των επιπέδων φωνής.Τα παιδιά περνούσαν από όλους τους σταθμούς, μιλούσαν με την αντίστοιχη φωνή και έκαναν με παντομίμα μία δραστηριότητα που ταιριάζει.


 Αντιστοιχίσαμε εικόνες που μας δείχνουν πώς μιλάμε σε κάθε επίπεδο φωνής με το αντίστοιχο χρώμα.Σε κάθε χρώμα και σε κάθε τρόπο ομιλίας, λέγαμε ποιες δραστηριότητες ταιριάζουν.

 Το φωνόμετρο που είχαμε φτιάξει μας βοηθούσε.


 Είχαμε και αυτές τις αφίσες που μας βοηθούσαν να δούμε τι δραστηριότητα κάνουμε σε κάθε επίπεδο.
 Σε έναν πίνακα κολλήσαμε τα χαρτονάκια που δείχνουν το κάθε επίπεδο φωνής στη σωστή σειρά.
 Κολλήσαμε δίπλα στο καθένα 2 κάρτες. Η μία μας δείχνει πώς μιλάμε σε κάθε επίπεδο και η άλλη μία δραστηριότητα που κάνουμε με αυτή τη φωνή. 









 Το φωνόμετρο πήρε τη θέση του στον πίνακα με τις ρουτίνες μας και κάθε φορά μετακινούμε το δείκτη στο επίπεδο φωνής που ταιριάζει στη δραστηριότητα που κάνουμε.


Μάθαμε το τραγούδι  "Η δυνατή και η σιγανή φωνή" που το βρήκαμε ΣΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
 Έφτιαξα ένα φωνόμετρο που μπορείτε να το εκτυπώσετε από εδώ σε Α4 χαρτονάκι και τα παιδιά το έβαψαν, βάλαμε βελάκι και το ατομικό μας φωνόμετρο είναι έτοιμο!
Σε όλη τη διάρκεια των δράσεων κάναμε και χρώματα. 
 Εδώ τα παιδιά μόνα τους ενώνουν τα ημικύκλια και σχηματίζουν κύκλους

















Τις κάρτες και τις αφίσες τις πήρα από ΕΔΩ και τις μετέφρασα.

4 σχόλια:

effie kakarougka είπε...

Αψογο!!!!!

Νηπιαγωγός Πυθαγορείου είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΙ!!! ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ!!! ΦΙΛΙΑ!!!!

KATERINA VELTSISTA είπε...

Αχ αυτές οι φωνούλες!!!!!!Πολύ ωραία ανάρτηση και κυρίως χρήσιμη!!!Ευχαριστούμε Αρι που το μοιράστηκες μαζί μας!!!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Θα το χρησιμοποιήσουμε σίγουρα!!!!!!Ευχαριστούμε Άρι!!!