Τρίτη, 19 Απριλίου 2016

Με μία τρίλιζα έπαιξα και έμαθα τόσα πολλά.....

Με τα παιδιά είχαμε φτιάξει μία μεγάλη τρίλιζα λαγό (γνωστό από το pinterest) που τους άρεσε πολύ και παίζουν συνέχεια.




 Ζήτησαν να κάνουμε μία να την πάρουν στο σπίτι τους. Και βέβαια δεν τους χάλασα χατήρι. Ετοίμασα τα χαρτονάκια, τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν, πλαστικοποίησαν και η τρίλιζα ετοιμάστηκε. Ο καθένας έκανε τη δική του.






 Κάναμε τόσες πολλές δραστηριότητες στα μαθηματικά που ούτε το είχα φανταστεί. Τα αντικέιμενα ήταν 10 αλλά τα τετραγωνάκια 9. Μόνοι τους το ανακάλυψαν, Οπότε μετρήσαμε, προσθέσαμε, αφαιρέσαμε, κάναμε ομαδοποιήσεις, αντιστοιχήσεις, τόσα όσα... θέσαμε προβληματισμούς : Γιατί  περισσεύει 1; Τι πρέπει να κάνουμε για να μην περισσεύει; Ποια είναι περισσότερα; Ποια λιγότερα; Ποια είναι ίσα ίσα; Κάναμε...κάναμε και προέκυπταν και άλλα 








 Αλλά για να κερδίσουμε στην τρίλιζα πρέπει να τοποθετήσουμε 3 ίδια αντικείμενα οριζόντια, κάθετα ή διαγώνια. Πάμε να δούμε και αυτές τις έννοιες.Κάναμε διαγράμματα...
 Κάναμε τους σχηματισμούς με το σώμα μας στα τετραγωνάκια του χαλιού όπως πρότειναν τα παιδιά.


 Και μετά στις τρίλιζές μας εκτελούσαμε διάφορες εντολές που έδινε κάποιο παιδί. Μία κάθετη και μία οριζόντια, 2 διαγώνιες......








 Και βέβαια μετά χωριστήκαμε σε ζευγάρια και παίξαμε:













Τα πατρόν για την τρίλιζα:

Έφτιαξα το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης:
Φτιάξε μία τρίλιζα οριζόντια, μία κάθετη και μία διαγώνια με πασχαλινά αντικείμενα: