Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

E-twinning: "Young scientists".Τρελλαίνεται η πυξίδα μου....


Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με τον αέρα και τους ανέμους, αναφερθήκαμε στα σημεία του ορίζοντα και μάθαμε να προσανατολιζόμαστε.
Η επόμενη ενότητα με την οποία θα ασχοληθούμε είναι ο μαγνητισμός και η σύνδεση ανάμεσά τους, πιστεύω ότι μπορεί να γίνει με την πυξίδα.
Ένα όργανο που μας βοηθάει να προσανατολιστούμε, καθώς η μαγνητική του βελόνα δείχνει πάντα το βορρά.
Xθες και σήμερα λοιπόν, ασχοληθήκαμε με την πυξίδα,κάνοντας έτσι και  εισαγωγή στο μαγνητισμό.
Είπαμε ότι χρησιμοποιείται ιδιαίτερα από τους ναυτικούς για να πραγματοποιούνται οι πορείες των πλοίων και γι΄αυτό ονομάζεται και ναυτική πυξίδα.
Πώς λειτουργεί η πυξίδα;
Μια απλή μαγνητική πυξίδα αποτελείται από μία μαγνητική βελόνα που μπορεί να περιστρέφεται ελεύθερα. Η γη λειτουργεί σαν ένας τεράστιος μαγνήτης που έλκει αυτή τη μαγνητική βελόνα και τη στρέφει πάντα προς το βορρά.
Είδαμε πυξίδες στο internet αλλά είχαμε και αληθινή πυξίδα, που μας την έφερε η Γεωργία.
 Την βάλαμε πάνω σε επίπεδη επιφάνεια και παρατηρούσαμε ότι όπου και να τη βάζαμε η βελόνα δείχνει πάντα το βορρά.

 Κάναμε ένα πείραμα που είδαμε στο internet και δημιουργήσαμε τη δική μας πυξίδα:
Σε ένα δοχείο βάλαμε νερό. Τρίψαμε μία βελόνα σε ένα μαγνήτη πολλές φορές προς την ίδια κατεύθυνση. Μετά τη στερεώσαμε σε ένα πολύ λεπτό κομμάτι φελλό και βάλαμε το φελλό στο νερό.Παρατηρήσαμε ότι όπου και να βάλουμε το φελλό, αυτός μετακινούνταν, έτσι ώστε η βελόνα να δείχνει το βορρά. 



 Ένας μαγνήτης μας είχε πέσει μέσα στο νερό. Τους άφησα να σκεφτούν τρόπους να τον βγάλουμε. Και μετά από πολλές απόψεις που ακούστηκαν συμφώνησαν να τον βγάλουν με έναν άλλο μεγάλο μαγνήτη.
 Και ξαφνικά λέει ο Απόλλων: Κυρία αν πληιάσουμε το μεγάλο μαγνήτη στην πυξίδα μετακινούμε τη βελόνα του μαγνήτη!!!!!!!!!Και το έκανε!

Γίναμε πυξίδες:
Ο Κωνσταντίνος στο ρόλο της πυξίδας έλεγε στα παιδιά πού να τοποθετηθούν:

 Και ξαφνικά η βελόνα της πυξίδας μετακινείται:
 Αλλά όλα επανέρχονται στη θέση τους:



 Ένα φύλλο αξιολόγησης για να τοποθετήσουν τα σημεία της πυξίδας:
















 Φτιάξαμε και τις ατομικές μας πυξίδες για να προσανατολιζόμαστε και να μη χαθούμε ποτέ:


















 Οι πυξίδες είναι από  ΕΔΩ
Ένα φύλλο εργασίας που μου έδωσε η Πόπη και την ευχαριστώ πολύ!!!
Τι φυσάει ο αέρας; Οι απαντήσεις εντυπωσιακές!





















3 σχόλια:

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

τρελαίνομαι με τις δράσεις και τις δραστηριότητες σας <3

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Πραγματικά υπέροχη η δουλειά σας!!!!!!Λατρεύω τις φυσικές επιστήμες!!!!!!Συγχαρητήρια για το έργο σας και όλες τις δράσεις σας!!!!!!!

Νηπιαγωγός Πυθαγορείου είπε...

Αφιερωμένο το άσμα της Ευρυδίκης: "Τρελαίνεις την πυξίδα μου και δείχνει όπου πας..." Χα χα! Τέλειες!