Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

E-twinning "Young scientists" Και φυσάει ένας αέρας.....Γ. Δροσίνης


Με τον αέρα και τις ιδιότητές του, είχαμε ασχοληθεί όταν κάναμε τα υλικά μας.
Κάναμε όλα τα σχολεία από ένα πείραμα για τον αέρα.
Το δικό μας πείραμα, θέλει να αποδείξει ότι ο αέρας έχει βάρος και χρησιμοποιήσαμε μία αυτοσχέδια ζυγαριά και μπαλόνια:

Ο αέρας και οι αισθήσεις μου:
Τον αέρα τον μυρίζω; Τον πιάνω; Τον ακούω; Τον βλέπω; Τον γεύομαι;Και σε μία προέκταση των αισθήσεων, τον αναπνέω;
Τα συζητήσαμε όλα αυτά και ήταν εντυπωσιακές οι απαντήσεις των παιδιών. Μου είπαν ότι δεν τον πιάνω τον αέρα, αλλά τον νιώθω όταν είναι κρύος ή ζεστός. Δεν τον γεύομαι, αλλά όταν αναπνέω τον νιώθω κρύο στο στόμα μου, αλλά όταν τον εκπνέω τον νιώθω ζεστό!!!!!!!!!!!!
Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης:





Και αφού μιλήσαμε για την αναπνοή, ας κάνουμε μερικά παιχνίδια, να δούμε τι γίνεται όταν εισπνέω και τι όταν εκπνέω:
Παιχνίδι με τη χαρτοπετσέτα στο στήθος μου.Η χαρτοπετσέτα ανεβαίνει όταν εισπνέω και κατεβαίνει όταν εκπνέω.



Παιχνίδι με πιάνο για να το συνδέσουμε και με τη "Μουσική μας Πινακοθήκη":
Ένα παιχνίδι που το εμπνεύστηκε η συνάδελφος Φωτεινή Μαντέλου από το 4ο Νηπιαγωγείο Χανίων, που είμαστε μαζί στο πρόγραμμα της Μουσικής.
Το πιανάκι το έκανε η φίλη μου η Πόπη Παπουτσάκη
Τα παιδιά κρατάνε τα πιανάκια μπροστά στο πρόσωπό τους και τα κομμένα πλήκτρα, ανάλογα με τη δύναμη που φυσάμε , κουνιούνται:



Φυσάμε με το καλαμάκι και νιώθουμε τον αέρα που περνάει από μέσα του στο χέρι μας.
Φυσάμε με το καλαμάκι σε ένα διάφανο ποτήρι με νερό και κάνουμε μπουρμπουλήθρες. Οι μπουρμπουλήθρες σχηματίζονται από τον αέρα. 


Ο αέρας έχει δύναμη. Φυσάμε 2 φτερά  και ανάλογα με το πόσο δυνατά φυσάμε πάνε κοντά ή μακριά:

Φυσάμε τα φτερά:

Σε μία άλλη συνεργατική δράση που κάναμε, ασχοληθήκαμε με το ποίημα του Γ. Δροσίνη "Ο ήλιος και ο αέρας".
                
Ο Ήλιος και ο Αέρας       
Ο Αέρας θύμωσε,
με τον Ήλιο μάλωσε.
Ο Αέρας έλεγε:
– Είμαι δυνατότερος!
Και ο Ήλιος έλεγε:
– Σε περνώ στη δύναμη!
Ένας γέρος γεωργός
με τη μαύρη κάπα του
στο χωράφι πήγαινε.
Ο Αέρας λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη
παίρνει από τον γέροντα
τη χονδρή την κάπα του!
Φύσησε, ξεφύσησεν,
έσκασε στο φύσημα·
άδικος ο κόπος του.
Κρύωσεν ο γέροντας
και διπλά τυλίχθηκε
στη χονδρή την κάπα του.
Mα κι ο Ήλιος λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη
παίρνει από το γέροντα
τη χονδρή την κάπα του!
Έφεξεν ολόλαμπρος·
καλοσύνη σκόρπισε,
κι έβγαλεν ο γέροντας
τη χονδρή την κάπα του.
Πάλι ξαναλάλησε:
– Άκουσε και μάθε το·
σε περνώ στη δύναμη,
γιατί πας με το κακό
κι εγώ πάω με το καλό!
Το κάθε νηπιαγωγείο έπρεπε να απαγγείλει 4 στίχους και όλα μαζί ενώθηκαν για να αποτελέσουν ένα κοινό βιντεάκι:

Το κάναμε ηχοϊστορία για να το συνδέσουμε και με το άλλο πρόγραμμά μας, τη  "Μουσική Πινακοθήκη".





Μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
Το εικονογραφήσαμε και το κάναμε βιβλίο:









Εικονογραφήσαμε το ποίημα της Ντίνας Χατζηνικολάου "Τα παιχνίδια του αγέρα".
Τα παιχνίδια του αγέρα

Τρέλες που κάνει σήμερα τ’ αγέρι !
Δέντρα , λουλούδια , γίνανε άνω κάτω .
Μου βούτηξε το κέντημα απ’ το χέρι
και σκέπασε τον κοιμισμένο γάτο .

Τα ρούχα τ’ απλωμένα κούνια μπέλα ,
φτερούγισε το σάλι της γιαγιάς .
Και να η μεταξωτή μου ροζ κορδέλα ,
φιογκάκι στην κορφή της λεμονιάς .

Τι κέφι πού ‘ χει σήμερα τ’ αγέρι !
Ποτήρια σπάει , στα πιάτα μας βουτά
κι η εφημερίδα απ’ του παππού το χέρι ,
τρελό πουλί στα σύννεφα πετά  !

Ντίνα Χατζηνικολάου














Μία συνεργατική δράση της ομάδος ζητούσε την δημιουργία ενός αινίγματος βασισμένο στο υλικό του κάθε μέλους. Αυτά τα αινίγματα διαμορφώθηκαν σε  φύλλα εργασίας. Το κάθε μέλος- νηπιαγωγείο ,επέλεξε ένα διαφορετικό από το δικό του αίνιγμα να ζωγραφίσει  και όλα μαζί θα δημιουργήσουν ένα e-book βιβλίο των αινιγμάτων.
Το δικό μας αίνιγμα είχε σχέση με τον αέρα:
Τι είναι αυτό που δεν το βλέπεις αλλά μερικές φορές το ακούς;
Τι είναι;


Εμείς επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε την πέτρα, το αίνιγμα του νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας..

 Εμείς τα ζωγραφίσαμε όλα και τα κάναμε ένα βιβλίο για την βιβλιοθήκη της τάξης και ένα e-book στο issuu.com










Και τώρα ας μάθουμε τα ονόματα των ανέμων και τις κατευθύνσεις από τις οποίες φυσάνε:
Μάθαμε να προσανατολιζόμαστε με το γνωστό ποιηματάκι:
Μπροστά μου είναι ο βοράς, πίσω μου είναι ο νότος, στα δεξιά η ανατολή και αριστερά η δύση!
Γινόμαστε δεντράκια.Όταν φυσάει από ανατολικά τα δεντράκια γέρνουν δεξιά:
Όταν φυσάει  από δυτικά τα δεντράκια γέρνουν αριστερά:
Κάναμε ανεμολόγια με χάρτινα πιάτα ,για να παρακολουθούμε την κατεύθυνση των ανέμων:






















6 σχόλια:

Λία Μαντέσου είπε...

Εξαιρετικη ,ολοκληρωμένη δουλειά!!!Μπράβο σε όλους σας!!!

ΜΑΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΙΑ είπε...

Υπέροχη προσέγγιση. Μπράβο σας!!!!

katholiki είπε...

ποσα πολλα ομορφα και ουσιατικα κανατε , ΕΙΣΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ,,κι ο συνδυασμος των 2 προγραμματων φοβερος

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

Αξιόλογη δουλειά με έμπνευση! !!!!!!

Νηπιαγωγός Πυθαγορείου είπε...

ΤΕΛΕΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙ! ΤΙ ΙΔΕΕΣ!!! ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥΠΕΡ!

maria menychta είπε...

Εξαιρετική δουλειά !!! κλέβω ιδέα, η πυξίδα καταπληκτική !!!