Αφιερωμένη όλη η ανάρτηση στη συνάδελφό μου τη Νίκη Βαφειάδου, που ήθελε τόσο πολύ να δουλέψουμε την ελιά! Βγήκε εξαιρετική δουλειά, τα παιδιά το λάτρεψαν και δε θέλαμε να σταματήσουμε!
Το θέμα το δούλεψε περισσότερο η Νίκη, και εγώ συμπλήρωνα και ακολουθούσα με μεγάλη ευκολία αφού όταν πήγαινα τα παιδιά ήξεραν τα πάντα! Έκανε και πολλά άλλα πράγματα αλλά δεν έχουμε φωτογραφίες να βάλλω.
Δημιουργήσαμε τη γωνιά της φύσης μεκλαδιά ελιάς, ελιόπανα,
σύνεργα που χρησιμοποιούνται στο λιομάζωμα.
Με την κυρία Νίκη ξεκίνησαν να δουλεύουν το θέμα βλέποντας στο χάρτη της Ελλάδας, τις περιοχές με τους περισσότερους ελαιώνες.
Συζήτησαν για την ελιά, για την προσφορά της, για τα προϊόντα της.
Έφτιαξαν και έπαιξαν με πίνακα αναφοράς, με τα πράγματα που χρησιμοποιούν οι άνθρωπο για να μαζέψουν τις ελιές.
Έφτιαξαν καδράκια με λινάτσα, στένσιλ και τέμπερα:
Έφτιαξαν λαδοκούλουρα που ήταν πεντανόστιμα:
Εδώ είναι η συνταγή:
Μμμμμμμμμμμμμμμμμ!!!!!!!!!!!!!!!!!Μοσχοβολάνε και είναι πεντανόστιμα!
Μπράβο κυρία Νίκη και παιδιά!!!
Ασκήσεις γλώσσας: Σύνθετες λέξεις με την ελιά και το λάδι με λέξεις και εικόνες:
Έκαναν ασκήσεις διάταξης με ποσότητες:
Μαζί κάναμε "Το Λιομάζωμα "του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ:
Αφού συζητήσαμε, μελετήσαμε, παρατηρήσαμε, δραματοποιήσαμε τον πίνακα, τον ζωγραφίσαμε σε μία μεγάλη ομαδική ζωγραφική:
Χρησιμοποιήσαμε σφουγγάρια, πινέλα, οδοντόβουρτσες, τέμπερες, λινάτσες, γλωσσοπίεστρα, φελλούς, μπατονέτες...
Κάναμε τις αποχρώσεις του γαλάζιου για να φτιάξουμε τον ουρανό και τη θάλασσα.
Ζωγραφίσαμε και τον ατομικό μας πίνακα:
Παίξαμε με το παραδοσιακό τραγούδι:
"Ντίλι ντίλι ντίλι ντίλι το μαντήλι"
Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε ο ποντικός,
πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και η γάτα,
έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και ο σκύλος
κι έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και το ξύλο
και σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε κι η φωτιά
κι έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και το ποτάμι
κι έσβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και το βόδι,
ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ήρθε και ο λύκος
κι έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Νά τος και ο κυνηγός
και σκότωσε το λύκο
που έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.
Μάθαμε να το τραγουδάμε, να το απαγγέλουμε, το δραματοποιήσαμε:
Πήρα τις κάρτες από την ΤΑΝΙΑ και τις βάζαμε στη σωστή σειρά:
Αντιστοιχίσαμε τις κάρτες με τους στίχους:
Κάναμε την παρακάτω ομαδική εργασία:
Ζωγραφίσαμε κάθε στροφή του τραγουδιού και τα βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά:
Κάναμε το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης:
Με την κυρία Νίκη , μίλησαν για τους Ολυμπιακούς αγώνες και έφτιαξαν κότινο:
Έπαιξαν ένα παιχνίδι; Στα ποτηράκια έχει ελιές:Ρίχνουν τη μπάλα και νικητής είναι αυτός που θα ρίξει τα περισσότερα ποτηράκια:
Αφού τελειώσαμε , κάναμε την παρακάτω ομαδική εργασία
αξιολόγησης της διαθεματικής προσέγγισης
της ελιάς.
Για να δούμε τι μάθαμε!!!
Ένα χαρτί του μέτρου το χωρίσαμε σε κομμάτια. Σε κάθε κομμάτι ζωγραφίσαμε αυτά που κάναμε:
Και στο τέλος το καλύτερο!!! Επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Ελιάς στον Ελαιώνα Σερρών . Δυστυχώς το σύγχρονο ελαιοτριβείο ήταν κλειστό εκείνη τη μέρα:
Μπήκαμε στο λεωφορείο, δεθήκαμε, μας έδωσε η τροχαία την άδεια και χαρούμενοι ξεκινήσαμε:
Φτάσαμε στον Ελαιώνα, που είναι ένα πανέμορφο χωριό, 9
χιλιόμετρα έξω από τις Σέρρες.
Κατά πράσινο και πνιγμένο στις ελιές.
Είδαμε αρκετούς ανθρώπους
που μάζευαν ελιές και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν:
Ευχαριστούμε τη Στέλλα, τη μαμά της Πασχαλίας μας, που είναι υπεύθυνη στο Μουσείο και μας υποδέχτηκε με τόση ζεστασιά και αγάπη, όπως και οι άλλες κυρίες:
Μας κέρασαν και δε μπορούσαν να μας χορτάσουν:
Γράψαμε και μεις στο βιβλίο εντυπώσεων του Μουσείου:
11 σχόλια:
ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΗΗΗΗΗΗΗ ΛΑΤΡΕΥΩ ΕΛΙΑΑΑΑ
ΠΛΗΘΩΡΙΚΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗς ΕΛΙΑΣ !!!!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΑΡΙΑΔΝΟΥΛΑΑΑΑ
Καταπληκτική προσέγγιση!!!!! όλα!!!!! η ομαδική σας, φανταστική και η επίσκεψη, φαντάζομαι, αξέχαστη!!!!
Εξαιρετική προσέγγιση Αριάδνη!!!Η ελιά είναι αγαπημένο θέμα και το δουλεύουμε σχεδόν κάθε χρόνο αλλά φέτος δε προλάβαμε και μου έλειψε!!!!!Μπράβο σας!!!!
UNPAIXTABLE!!!! ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΑΙΧΤΟ!!! RESPECT ARI! RESPECT!!!
Υπέροχη προσέγγιση, πολύπλευρη, ολοκληρωμένη και άκρως βιωματική! Μπράβο σας!!!!
http://1nip-chalastras.blogspot.gr/2015/01/o-liebster-blog.html
Ένα βραβειάκι από εμάς με αγάπη. Καλή χρονιά!!
ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ,ΕΧΩ ΘΑΜΠΩΘΕΙ!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!
Διαθεματική, πολυποίκιλη προσέγγιση. Συγχαρητήρια!
Όντως από τις καλύτερες αναρτήσεις σου Αριάδνη! Συγχαρητήρια για όλες σας τις δράσεις και τις εργασίες, καταπληκτικά όλα!!!
Υπερπαραγγήηηηηηηηηηηηηηηηη!!!!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου