Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Τα βήματα για τη ζωή –Μάθημα 21ο : Φοβάμαι/Νιώθω ασφαλής.

Το τελευταίο μάθημα με το οποίο ασχοληθήκαμε στα  «βήματα για τη ζωή», ήταν  οι έννοιες φοβάμαι και νιώθω ασφαλής. Το αίσθημα του φόβου και της ασφάλειας.
Να αντιληφθούν ότι πρόκειται για αντίθετα συναισθήματα


Φέτος αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε τους φόβους μας κατάματα και να τους κοροιδέψουμε.
Πήραμε τα καθρεφτάκια μας και είδαμε την έκφραση του προσώπου μας όταν είμαστε φοβισμένοι, αλλά και όταν νιώθουμε ασφάλεια.


 Είδαμε τις εικόνες από τα "Βήματα για τη ζωή" και τις συζητήσαμε .


Τι με κάνει να φοβάμαι; Τι με κάνει να νιώθω ασφάλεια;
Τα καταγράψαμε:




 Από την αρχή του μαθήματος, η σκέψη και ο σχεδιασμός μου ήταν να στραφούμε στα όνειρα, στους εφιάλτες, στις νυχτερινές φοβίες, για να το συνδυάσουμε και με το προηγούμενο θέμα που δουλεύαμε , το φεγγαράκι και τη νύχτα.
Αλλά όταν μας είπε το μεγαλύτερο φόβο της η Δανάη, αλλάξαμε πορεία.
Ο φόβος της Δανάης λοιπόν, ήταν τα κακά παραμύθια :"Τα παραμύθια με κακές ιστορίες", όπως μας είπε.
Είπαμε λοιπόν όλοι ποιους ήρωες των παραμυθιών φοβόμαστε, και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βιβλίο όπου θα γίνουμε φίλοι μαζί τους, γιατί τα παραμύθια τα διαβάζουμε για να περνάμε όμορφα  και όχι να φοβόμαστε.
  
Το βιβλίο μας είναι αυτό:













Παίξαμε ένα παιχνίδι:
Δώσαμε χρώμα στους φόβους μας και σκόρπισα χρωματιστά χαρτιά στο πάτωμα.
Το κάθε παιδί έπαιρνε το χρώμα του φόβου του.


 Φτιάξαμε από φόδρα μία λίμνη. Είναι η λίμνη που θα μαζέψει τους φόβους μας. 
 ΜΕ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΧΑΛΑΡΩΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ που τους έβαλα  μπήκαμε στη σειρά, μιλήσαμε με τους φόβους μας ...
Και όταν φτάναμε στη λίμνη τους πετούσαμε μέσα.

 Ο Στέλιος είπε: Να τους τσαλαπατήσω κυρία; Και  τους τσαλαπάτησε.
 Και μετά τους μαζέψαμε σε ένα κουτί. Αλλά δεν το πετάξαμε. Θα τους έχουμε  στην τάξη, να τους θυμόμαστε και να γελάμε μαζί τους.
 Τους έδωσα να κόψουν από ένα αστεράκι και να γράψουν επάνω το όνομά τους:
Πήραν το αστεράκι τους και ξάπλωσαν στο πάτωμα. 
ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ και είχαμε το αστεράκι μας πάνω στην καρδούλα μας.
 Τους έλεγα μία ιστοριούλα. Το αστεράκι πήρε τους φόβους μας μακριά και μας έκανε να νιώσουμε ασφάλεια.

 Στη συνέχεια χαρίσαμε το αστεράκι της καρδούλας μας , όπως το ονομάσαμε, σε κάποιο πρόσωπο που αγαπάμε πολύ. 




















 Ζωγραφίσαμε τι μεγαλύτερο φόβο μας και τον διακοσμήσαμε με τον πιο αστείο τρόπο που μπορούσαμε να σκεφτούμε.









 2 καινούρια συναισθήματα για το λεξικό των συναισθημάτων μας...

 Και 2 καινούριες μάσκες.


Το παλάτι με τους βοηθούς μας γεμίζει.


13 σχόλια:

annatsiggerlioti είπε...

τΟΥΣ ΕΞΟΝΤΩΣΑΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ...ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!

Σοφία είπε...

Δέν έχω λόγια...!!!!!! Τι ωραία προσέγκιση Αριάδνη. Να έρθω κι εγω στην τάξη σου να νικήσω τους φόβους μου?????

Τάνια Μάνεση είπε...

Υπέροχα. Αυτό με την λίμνη που παίρνει του φόβους καταπληκτικό. Μπράβο.

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

ΑΡΙ, ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΣΤΕΙΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ!
ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΙ (ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ).ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΤΟΥ Ή ΜΗΠΩΣ ΤΟΥΣ "ΧΩΝΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΑΚΙ"; ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΑΣΗ, ΚΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΝ "ΚΡΥΨΕΙ". ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ 10 ΒΗΜΑΤΑ (ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ)ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ, ΔΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΠΗ) ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ. ΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ.
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΙ ΣΤΗ ΦΟΒΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ!

Το Νηπιαγωγείο μ΄αρέσει πιο πολύ είπε...

MAΡΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!
ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ! ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΚΤΙΜΩ ΑΛΛΩΣΤΕ!
ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΠΗ ΚΙΑ ΤΑ ΔΙΑΦΑΣΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΗΚΑΜΕ ΠΟΛΥ!
ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΝΔΟΙΑΣΜΟΥΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΜΝΗ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΑΣ ΦΕΤΟΣ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ. ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΙΣ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΖΕΨΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΥΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΥΤΙ, ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΛΑΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ!
ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΠΗ ΤΑ ΚΡΑΤΩ ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΕΙ!
ΦΙΛΑΚΙΑ!

Μιχαλάρου Κυριακή είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΡΙ ΜΟΥ ~~~~~

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΜΕ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΒΡΕ ΑΡΙ; ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΩΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ, ΚΑΝΟΥΝ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ. ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΛΕΓΞΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ; ΠΩΣ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΕΤΣΙ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΤΥΧΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ; ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ,ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!!!! ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!
ΕΓΩ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΤΙΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΘΑ ΤΙΣ ΠΩ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΓΡΑΨΩ. ΜΗΠΩΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΣΑΣ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ;

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ! ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ΕΙΝ ΟΝΤΩΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΜΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙς ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΠΡΑΒΟ ΑΡΙ

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Μου αρέσει πολύ η προσέγγιση αυτή Άρι, κάτι ανάλογο είχαμε κάνει κι εμείς με τον Δράκο Φοβιστίξ...keep walking!

Το Νηπιαγωγείο μ΄αρέσει πιο πολύ είπε...

ΜΑΡΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ!ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΠΗ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΝΕ
ΕΓΩ ΤΟ ΚΑΝΩ ΜΟΝΗ ΜΟΥ ! ΑΠΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΣΧ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

ΑΡΙ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΝΑ ΤΟ "ΚΥΝΗΓΗΣΩ" ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΜΕΧΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΣ ΠΟΥΜΕ. ΓΙΑΤΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝΕ Π.Χ. ΤΟΥ ΚΕΘΕΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟ; Ή ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΚΙΟΛΑΣ. ΘΑ ΤΗΝ ΨΑΞΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΥΣΤΗΝΟΥΝ!

ΠΑΝΤΩΣ Η ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΠΗΣ) ΕΧΕΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ. Η ΕΝΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ.

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

μπράβο Άρι όμορφα όλα !!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!!!! ΤΕΛΕΙΑ Η ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΣΤΕΙΟΥΣ...ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ...ΤΗ ΛΙΜΝΗ, ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΧΘΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΗΛΙΘΙΑ ΔΡΑΣΗ...ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΣ ΕΣΥ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΚΟΠΟ ΚΙ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ....