Κυριακή, 31 Μαρτίου 2013

Ασφαλώς κυκλοφορώ - Καινοτόμο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.


Σήμερα θα επιχειρήσω να κάνω την πρώτη μου ανάρτηση μετά από 35 μέρες. Ζητάω προκαταβολικά συγνώμη για τυχόν λάθη και ελλείψεις, αλλά για  έναν δεξιόχειρα δεν είναι και εύκολο να δουλεύει  με το αριστερό χέρι!!!
Ευχαριστώ πολύ όλους για το ενδιαφέρον που δείξατε όλες αυτές τις μέρες, γνωστούς και αγνώστους. Πήρα τόσα  πολλά τηλέφωνα και μέιλ, που ήταν αλήθεια απίστευτο! Μου έδινε τόσο πολύ δύναμη αυτό το ενδιαφέρον.
Επιτρέψτε μου μία συμβουλή, που μου τη μετέφερε μετά το ατύχημα η φίλη και συνάδελφος  Λαμπρινή Γκαζάκη (συμβουλή της γιαγιάς της) και από τότε το εφαρμόζω και θα το εφαρμόζω πάντα. Όταν τηγανίζετε, να έχετε πάντα δίπλα σας ένα καπάκι με τρυπούλα. Και αν πάρει φωτιά το τηγάνι, απλά κλείστε το!!!!  Προς Θεού!!!! Ποτέ μην το πιάσετε!!! (Το τηγάνι).
Ευχαριστώ τις συναδέλφους μου στο σχολείο για τη συμπαράσταση και τη βοήθεια. Να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τη Σοφία Καρυώτη, που έχουμε μαζί την τάξη και  να της ζητήσω συγνώμη , γιατί διάλεξα εποχή και γω, «ε, Σοφία»; Απόκριες, 25η Μαρτίου, όλα μόνη σου και όλα εξαιρετικά! Μπράβο σου και σε ευχαριστώ.

 Με την επιστροφή μου στο σχολείο, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το καινοτόμο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, «Ασφαλώς κυκλοφορώ».

Και εδώ ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ,  στη συνάδελφό μου Ολυμπία Παπαγιώτη, που τις 2 πρώτες  μέρες, στην ουσία με είχε υπό την προστασία της. Με χαμόγελο και καλή διάθεση με βοήθησε απίστευτα. Δε με έκανε να νιώσω άσχημα, ούτε για μία στιγμή. Και ξέρω ότι με την ίδια καλή διάθεση θα το κάνει και στη συνέχεια αν χρειαστεί. Ολυμπία, ίσως δεν το κατάλαβες, αλλά είχα πολύ μεγάλη ανάγκη από τέτοια αντιμετώπιση εκείνες  τις μέρες. Ντίνα Μήλιου, ξέρω ότι και συ το ίδιο θα έκανες απλά δεν ήμασταν ίδια βάρδια. Αλλά εγώ  ξέρω ότι ήσουνα εκεί, για ό,τι θα χρειαζόμουνα. Σας χρωστάω πολλά, όλες. Θεανώ και Έφη, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Ξέρω επίσης, ότι αν χρειαζόμουνα κάτι θα μου το προσφέρατε.
Ξεκινήσαμε λοιπόν με μία ιστορία, που τους διηγήθηκε η Ολυμπία (τα πιο πολλά τα κάναμε σε συνδιδασκαλία) , για να διερευνήσουμε την οδική τους συμπεριφορά. Ήταν ένα κοριτσάκι, που έπαιζε στο πάρκο και του έπεσε η μπάλα στο δρόμο. Αφήσαμε το τέλος της ιστορίας ελεύθερο. Το κάθε παιδί, είπε τι θα έκανε σε μία τέτοια περίπτωση.  Άλλος είπε ότι θα έβγαινε μόνος του στο δρόμο να την  πάρει, άλλος ότι θα το έλεγε στη μαμά, στο μπαμπά, στη γιαγιά. Άλλος, ότι θα ζητούσε από κάποιο περαστικό να του δώσει τη μπάλα.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε και τους δώσαμε το παρακάτω  φύλλο εργασίας:

















Μιλήσαμε  για τα φανάρια. Για το Σταμάτη και το Γρηγόρη. Είπαμε ότι άλλο είναι το φανάρι για τους πεζούς και άλλο για τα αυτοκίνητα. 
Διαβάσαμε το βιβλίο:
Πρόσεχε στον δρόμο! της Weinhold  Angela


Τα παιδιά ρωτούν χιλιάδες πράγματα: - Πώς θα περάσω απέναντι στον δρόμο; - Τι πρέπει να κάνω στο φανάρι; - Τι είναι οι άσπρες γραμμές στη διάβαση; - Τι σημαίνουν τα σήματα στις διασταυρώσεις;



Φτιάξαμε φανάρια μεγάλα και κάρτες με το Σταμάτη και το  Γρηγόρη και παίξαμε, για να καταλάβουν τη χρήση τους.






Μάθαμε  με το τραγούδι 
Το τέρας της κυκλοφορίας  από τον Τεμπέλη δράκο. 
           
               
Στίχοι:   Γιώργος Χατζηπιερής
Μουσική:   Γιώργος Χατζηπιερής
          Μανώλης Πάππος                          

Στην απαρχή της ιστορίας
το τέρας της κυκλοφορίας
ήταν μικρό ξανθό παιδάκι
με ένα αυτοκινητάκι

Η μάνα του, η οικονομία
του `δινε γάλα με μανία
ώσπου σε λίγα μόνο χρόνια
του κόντυναν τα παντελόνια

Κι άρχισε να ζητάει με βία
σταθμούς βενζίνης, συνεργεία,
ασφαλιστές και τροχονόμους
γεφύρια και...μεγάλους δρόμους

Έβγαλε ουρές και παρακλάδια
το μπάνιο γέμιζε με λάδια
καπνούς κι αέρια ξεφυσούσε
και τα ποδήλατα μασούσε !

Και στο κατόπιν δίχως όρους
μας καταπλάκωσε με φόρους
έτρωγε όλο το χρυσάφι
κι έφτυνε μόλυβδο και θειάφι

Και πριν τελειώσει η ιστορία
ρουφάει και την οικονομία
βρε που να πάμε να κρυφτούμε
απ’ το μικρό το τέρας μας για να σωθούμε !! 
Διαβάσαμε το βιβλίο:
Διαβάσαμε το ποίημα του κυρίου ΚΟΚ:
Το δραματοποιήσαμε


Και στη συνέχεια το εικονογραφήσαμε.












Μιλήσαμε  για τα  σήματα οδικής κυκλοφορίας. Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια και ντόμινο με  τα σήματα. Είδαμε εικόνες και βιβλία, που είχαν φέρει τα παιδιά. Συναρμολόγησαν και ερμήνευσαν τεράστια  σήματα που έχουμε στο σχολείο. Παίξανε μαζί τους.




Tα παιδιά με την κυρία Σοφία, βγήκαν στην αυλή του σχολείου και παίξανε οδηγούς και πεζούς, ακολουθώντας  τους κανόνες που είχαμε ήδη συζητήσει.
Φτιάξανε διαβάσεις. Στην αρχή τα αγόρια ήταν οδηγοί και τα  κορίτσια πεζοί. Οι οδηγοί κρατούσαν στεφάνια και τα  κορίτσια – πεζοί, κούκλες. Οριοθέτησαν το χώρο που θα κινούνταν. 






Τα αγόρια – οδηγοί, κινούνταν στο δρόμο σύμφωνα με τα σήματα. Όταν άναβε κόκκινο, σταματούσαν και τα κορίτσια – μανούλες – πεζοί, περνούσαν από τη διάβαση.






Στη συνέχεια οι ρόλοι άλλαξαν . Τα κορίτσια ήταν οδηγοί  και τα αγόρια πεζοί.


Μιλήσαμε για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το  δρόμο. Μάθαμε τους κανόνες αυτούς, με τα δάχτυλα του χεριού μας.
1.Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
2.Κοιτάζω αριστερά.
3. Κοιτάζω δεξιά.
4. Ξανακοιτάζω αριστερά.
5.Και όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο, σύντομα και κάθετα.
6. Εμείς προσθέσαμε και έναν έκτο κυρίαρχο κανόνα: Έχω τα μάτια μου  και τα αυτιά μου ανοιχτά.


Είδαμε επίσης και βάλαμε στη σειρά κάρτες από ΕΔΩ με τους κανόνες .



Στη συνέχεια κάναμε την παρακάτω κατασκευή, βασισμένοι σε ιδέα που μας έδωσε η Ντίνα η Μήλιου.
Το κάθε παιδί, σχεδίασε και έκοψε το χέρι του μαζί με τον καρπό του.



Το κολλήσαμε πάνω σε  χαρτόνι.

Φτιάξανε σε κάθε δάχτυλο φατσούλες και τους φορέσανε καπελάκια αριθμημένα από το 1 ως το 5. 

 Σε κάθε δάχτυλο κόβουμε και κολλάμε τους κανόνες που μάθαμε, στο δάχτυλο που ταιριάζουν, με τη σωστή σειρά.


Ο καρπός μας είναι ο δρόμος.  Του βάλλαμε γραμμές, διαβάσεις πεζών, φανάρι για αυτοκίνητα και πεζούς, αυτοκίνητα και παιδάκια που περνάνε ή περιμένουν να περάσουν το δρόμο.

Κολλήσαμε και ένα αυτί και ένα μάτι, γιατί πρέπει να έχουμε μάτια και αυτιά ανοιχτά. 



















 Η Ντίνα τα κάνανε έτσι:

Φτιάξαμε μία ομαδική εργασία . 
 Βάψαμε με γκρι τέμπερα ένα μεγάλο δρόμο με σταυροδρόμι .
και με άσπρη τέμπερα κάναμε τις  γραμμές και τις διαβάσεις.




  
 Βάλαμε σήματα, φανάρια για πεζούς και αυτοκίνητα, κόψαμε και κολλήσαμε αυτοκίνητα. 
Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε παιδάκια. Tα παιδιά, πρόσεξαν πολύ πως θα κολλήσουν τα παιδιά και τα αυτοκίνητα, ανάλογα με το τι δείχνει το κάθε φανάρι. Αλλού τα παιδάκι περνάνε από τη διάβαση, αλλού περιμένουν στο φανάρι. Το ίδιο και τα αυτοκίνητα.
 Στο ένα τετράγωνο κάναμε σχολείο.
Στο ένα τετράγωνο, κάναμε με κολλάζ παιδική χαρά.  
Στο άλλο παρκινγκ
 Και στο άλλο πολυκατοικίες.











16 σχόλια:

Νηπιαγωγός Πυθαγορείου είπε...

Καταρχάς κοριτσάκι μου περαστικά και πάλι!Ποτέ νερό στο λάδι που καίγεται και πάντα ΚΑΠΑΚΙ!!! (Αυτά μαθαίνω και στα μικρά μου!)Μπράβο στις συναδέλφους που σε στήριξαν. Μπράβο όμως και για όλη την προσέγγιση του θέματος! Εξαιρετική. Κρατώ πάρα πολλές ιδέες. Καλή συνέχεια και σιδερένια!

Νικολέττα είπε...

Μπορεί να είχες τόσο καιρό να κάνεις ανάρτηση, μπορεί να μην είσαι αριστερόχερας και να γράφεις με το αριστερό,μπορεί να μην είσαι τελειως καλά όσον αφορά το χέρι σου,πάντως ένα έχω να σου πω!!!!!!!!!!!!!! Καταπληκτικη ανάρτηση!

Κική είπε...

ΚΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΡΙ !!!!!!!!!!!!ΜΑΣ ΕΛΛΕΙΨΕΣ ΠΟΛΥ !!!!!ΛΟΙΠΟΝ Η ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΣΟΥΠΕΡ!!!!!!!!

Αριάδνη είπε...

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ! ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΣΟ ΜΟΥ ΕΛΛΕΙΨΕ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΑΥΤΗ Η ΕΠΑΦΗ!!!!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ...

Despina είπε...

Πολύ καιρό περιμέναμε αυτή την επιστροφή σου, και φρόντισες να μας ανταμείψεις πολύ γενναιόδωρα! τι να πρωτοσχολιάσω, τις ατομικές ή την καταπληκτική ομαδική σας;;;; Όλα φοβερά, και ένα μπράβο και στα κορίτσια που σου συμπαραστάθηκαν σ'αυτήν την άτυχη στιγμή σου. Πολύ ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη η δουλειά σας, μπράβοοοο!!!!!!!!!!

Pitsina / Ελένη Τ. είπε...

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΜΠΕΙΡΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ.ΜΠΡΑΒΟ ..,ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!.ΕΠΙΣΗς ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥς ΣΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ.ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟς ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ.

Αριάδνη είπε...

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ! ΜΑ.. ΗΤΑΝ ΤΕΤΟΙΑ Η ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΑΠΟ ΚΕΙ

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ΑΡΙΑΔΝΗ ,,IS BACKKKKKKKK ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ,,,, ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ,,ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΣΥ ΜΕ ΤΑ ΤΟΣΑ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ..ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ !!

Άννη Λιβαθινού είπε...

Για άλλη μια φορά δουλέψατε εξαιρετικά.Ποιο χέρι ..δεν φαίνεται κορίτσι μου.Εσύ ξεπερνάς όλα τα εμπόδια και συνεχίζεις στην κορυφή!!!Μπράβο σου ,μπράβο σας!Τυχερή και ευλογημένη να δουλεύεις με τέτοιες συναδέλφους!!!

Soultana Manesi είπε...

WELCOME BACK ARIADNI. Άρτια ανάρτηση από μία άψογη νηπιαγωγό. Συγχαρητήρια σε εσένα, στα μικράκια σου και στις πολύτιμες συναδέλφους σου. Φιλικά. Τάνια.

15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου είπε...

Welcome back!!!!!!!!σιδερένια Άρι και πολλά πολλά μπράβο για τη δουλειά σας!!! εσένα και των συναδέλφων!!! καλή συνέχεια!!!

Myrtw είπε...

Καλή ανάρρωση κούκλα μου! Η δουλειά σας εξαιρετική και πάλι:) Μπράβο ρε κορίτσια!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ είπε...

καλή επάνοδο !!!!
γερή πια και δυνατή....φαινεται εξάλλου από την ανάτρηση.....σάρωσες !!!
φιλάκια Αρι, μας έλειψες !!!

Ειρήνη Χ.νηπιαγωγός είπε...

ΠΩ ΠΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΗΗΗΗ ΚΑΙ ΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ
ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΛΘΕΣ ΠΙΣΩ ΑΡΙΑΔΝΗ
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΘΕΜΑ
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΛΑΧ
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

Αριάδνη είπε...

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑΠΟΛΥ. ΜΟΥ ΕΛΛΕΙΨΕ ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ!

Maro's kindergarten είπε...

Καλό μήνα Αριάδνη και καλώς μας ήρθες! Πολύ ωραία ξεκίνησατε με υο θέμα της κυκλοφοριακής αγωγης, μου άρεσαν ολες οι δραστηριότητες πολύ! Καλή συνέχεια!