Actionaid

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Ενημερωνόμαστε για το Σεισμό - Άσκηση Σεισμού - Αντισεισμική Προστασία

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε και φέτος για το σεισμό. Κάναμε  το σχέδιο αντιμετώπισης σεισμών του Ο.Α.Σ.Π.

Και βέβαια ενημερώσαμε τα παιδιά και κάναμε πολλές δράσεις για να μάθουν πως θα προστατευτούν σε περίπτωση σεισμού.

Ξεκινήσαμε με την αφίσα του Ο.Α.Σ.Π. που μας λέει τι να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό.

Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε και την παρακάτω αφίσα:

Ακούσαμε το τραγούδι "Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός" από τα Ημισκούμπρια.Το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε:


Βλέπουμε σχετικά βίντεο και μαθαίνουμε πώς είναι η γη και πώς προκαλούνται οι σεισμοί. 
Κάνουμε την παρακάτω κατασκευή. 
Η ΓΗ: Τα στρώματα της γης. - Το εσωτερικό της γης:




Βρήκαμε πολύ ωραίο υλικό για το σεισμό, στο ΙΕΠ στις Κοινωνικές ιστορίες:
Μιλάμε για το σεισμογράφο και βλέπουμε σχετικά βίντεο και εικόνες:

Με χαρτόκουτα και καλή διάθεση φτιάχνουμε το δικό μας σεισμογράφο, παίρνοντας την ιδέα από το pinterest και βάζοντας τη φαντασία μας να δουλέψει:


Βάλαμε πλαστελίνη για να έχει βάρος το ποτήρι:


  Στα παρακατω βιντεάκια, βλέπετε τον σεισμογράφο σε δράση:


Σε φύλλο αξιολόγησης μετά από όλα αυτά καταγράψαμε ένα δυνατό σεισμό 7 Ρίχτερ και ένα χαμηλό σεισμό 3 Ρίχτερ. Μία άσκηση καλλιέργειας πολλών δεξιοτήτων:




Εδώ ξεκινώντας από το επίκεντρο, δημιουργούμε το δικό μας σεισμό:




Μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Τα γράψαμε και προσπαθήσαμε να τα απομνημονεύσουμε.

Τα πλαστικοποιήσαμε και περάσαμε κορδελίτσες, ώστε να τα βάλουμε στο λαιμό μας:

Ετοιμάσαμε το σακίδιο και φαρμακείο ταυτόχρονα του σεισμού, όπου βάλαμε ένα ραδιόφωνο, μία σφυρίχτρα, ένα φακό, μπαταρίες, ένα μπουκάλι νερό, χανζαπλάστ και betadine.Βαλαμε επίσης μέσα τους αριθμούς έκτακτης αναγκης που μάθαμε.Ορίσαμε ένα παιδί υπεύθυνο για το σακίδιο - Φαρμακείο.




Φτιάξαμε τα ατομικά μας βαλιτσάκια σειμού, ώστε να ενημερώουμε και τους γονεις μας:




Και αφού τα μάθαμε όλα για το σεισμό, πάμε να δούμε πώς θα προστατευτούμε σε περίπτωση σεισμού αν είμαστε στο σχολείο:
Κάναμε πολλές ασκήσεις μέσα στην τάξη για να δούμε πού θα πάμε σε περίπτωση σεισμού όταν είμαστε μέσα στην τάξη και τι θα κάνουμε αν είμαστε στο χολ ή στην τουαλέτα. Βγήκαμε και στην αυλή, για να δείξουμε στα παιδιά πού είναι η δική μας θέση μετά το σεισμό, με βάση το σχέδιο του σχολείου.
Μαθαίνουμε λοιπόν ότι μπαίνω κάτω από το τραπέζι και:

1.Σκύβω. 

2.Καλύπτομαι

3.Κρατιέμαι.

Το αποτυπώνουμε σε φύλλο αξιολόγησης:
Τ





Καταγράφω και απεικονίζω σε φύλλο αξιολόγησης:

1. Μπαίνουμε κάτω από το τραπέζι και κάνουμε τα 3 προηγούμενα βηματα:1.Σκύβω. 2.Καλύπτομαι.3.Κρατιέμαι.

Αν δεν είμαστε κοντά σε τραπέζι ή σε πόρτα, γινόμαστε χελωνίτσες και καλύπτουμε το κεφάλι.

2. Όταν σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα.

3.Με ηρεμία και χωρίς πανικό, βγαίνουμε στην αυλή και πάμε στην καθορισμένη θέση μας 










Κάνουμε τα 3 αυτά βήματα και σε ομαδική εργασία που βρίσκει τη θέση της στην τάξη για να μην τα ξέχασουμε.


Και ξαφνικά χτύπησε το κουδούνι!

ΣΕΙΣΜΟΣ!!!!!!!!!!! ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!

Δε μας βλέπετε γιατί είμαστε κάτω από τα τραπέζια. Ο καθένας ήξερε σε ποια θέση θα πάει και με ποιους.

Ο σεισμός σταμάτησε: Τρενάκι μπροστάσ την πόρτα με ηρεμία και χωρίς πανικό πάντα:
Βγαίνουμε έξω. Α! Η κυρία δεν ξέχασε τον πυροσβεστήρα! Και το παιδί που ορίσαμε ως υπεύθυνο δεν ξέχασε το βαλιτσάκι του σεισμού:
Πάμε τώρα στη δική μας καθορισμένη θέση στην αυλή! Έρχονται με τη σειρά και τα άλλα τμήματα, όπου έχουν γίνει ακριβώς τα ίδια πράγματα:
Στεκόμαστε στη θέση μας και περιμένουμε τις εξελίξεις!
Είμαστε πλέον ασφαλείς:

ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ!
Όλες οι δράσεις έγιναν και από τα 3 τμήματα του Νηπιαγωγείου μας .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου