Συνεχίζουμε την ενασχόλησή μας με το δεύτερο θεματικό κύκλο
των εργαστηρίων: "Φροντίζω το περιβάλλον". Από την
Υποθεματική:"Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων"
επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε τη θεματική ενότητα:
Εργαστήριο 5ο: Δραστηριότητα 1η : Τα Δικαιώματα
των ζώων
Διαβάζουμε την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των
Ζώων:
Τo κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων υιοθετήθηκε από την Διεθνή Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και άλλες οργανώσεις στα πλαίσια διεθνούς συνάντησης, με θέμα τα δικαιώματα των ζώων η οποία έλαβε χώρα στο Λονδίνο τον Σεπτέμβριο του 1977. Η Διακήρυξη υπογράφηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1978. .
H Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων:
1. Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη
δυνατότητα ύπαρξης.
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να
εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα,
οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις του για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας
από τον άνθρωπο.
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή
απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να
γίνει στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη,
θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για
μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται
να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο
είδος του.
2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει
σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα
διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και
εξευτελιστική.
1. Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους
στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά
πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός,
επιστημονικός, κλπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί
πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού
πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
1. Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου
πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς
πρόκληση πόνου και αγωνίας.
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση
των ανθρώπων.
2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα
αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του
ζώου.
1. Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι
βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων
ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας
περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα
ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για
τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει
να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους
νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.
Τα είδαμε και εικονογραφημένα από ΕΔΩ
Εργαστήριο 3ο Δραστηριότητα 1η : Πώς νιώθουν τα ζώα συντροφιάς; Τι σκέφτονται τα ζώα συντροφιάς;
Πώς σκέφτονται τα ζώα συντροφιάς; Τι νοιώθουν τα ζώα
συντροφιάς;
Επιλέγουμε με τα παιδιά από το Διαδίκτυο εικόνες με ζώα
συντροφιάς.
Δημιουργούμε με κολάζ μία αφίσα με θέμα:
"Τι σκέφτονται τα ζώα;'
Τα παιδιά παρατηρούν, σκέφτονται, καταγράφουν και ζωγραφίζουν
τις ιδέες τους!
Στη συνέχεια επιλέγουν την εικόνα που θέλουν και
δημιουργούμε ατομικό φύλλο αξιολόγησης της δραστηριότητας:
ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΟΛΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ; ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνουμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας το ίδιο πρόγραμμα και παίρνουμε ιδέες και απο σας. Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας τα φύλλα εργασίας που φτιάξατε; Ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίες δραστηριότητες!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσα να έχω παρακαλώ τα φύλλα εργασίας, αν γίνετα φυσικά.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Κάνουμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας το ίδιο πρόγραμμα και παίρνουμε ιδέες και απο σας. Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας τα φύλλα εργασίας που φτιάξατε; Ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφή