Actionaid

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Τα συναισθήματα των ζώων μέσα από την Τέχνη

Το σχολείο μας  έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας , να συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα του Υπουργείου για την εφαρμογή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Πατήστε στο σύνδεσμο για να δείτε λεπτομέρειες:

Συμμετοχή του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών στην πιλοτική δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


Στον 1ο Θεματικό Κύκλο:"Ζω καλύτερα - Ευ Ζην", το τμήμα μας επέλεξε να επεξεργαστεί την Υποενότητα: "Ψυχική Υγεία".
Αξιοποιήσαμε το εκπαιδευτικό υλικό " Το παπάκι πάει..." από το Χαμόγελο του Παιδιού.
Ένα πρόγραμμα για την πρόληψη και την ενημέρωση σχετικά με τις εξαφανίσεις παιδιών.
Στόχος η ανάπτυξη και η ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών όταν βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης.

Με την επιστροφή μας στη φυσική μας τάξη, ξεκινήσαμε το δεύτερο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων:"Φροντίζω το περιβάλλον " 

Από την Υποθεματική:"Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων" 

επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε τη θεματική ενότητα:

 "Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς

  Δίκτυο Τέχνης και Δράσης"

Το πρόγραμμα που προτείνει ο Σύλλογος Δίκτυο Τέχνης και  Δράσης έχει τίτλο «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς» και σκοπό έχει να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε  να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας  για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων.

Σύνδεση με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου:  Η καλλιέργεια θετικών στάσεων και ενσυναίσθησης, η κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο και συνεργασία με την οικογένεια και την τοπική κοινότητα. Σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα,Τ.Π.Ε., Μαθηματικά, Εικαστικά.)

Εργαστήριο 1ο

 Δραστηριότητα 1η : Καταιγισμός ιδεών-Τα ζώα γύρω μας  Ποια ζώα βλέπουμε στη γειτονιά μαςΤα παιδιά λένε όσα ζώα βλέπουν καθημερινά στη γειτονιά τους, στον δρόμο προς το σχολείο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

Τα απεικονίζουν σε φύλλο αξιολόγησης:














Εργαστήριο 2ο

Δραστηριότητα 1η : Οι φίλοι μας τα ζώα. Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων.

Οι μαθητές παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας προσεκτικά προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι πίνακες στα ίδια τα παιδιά. Το έργο τέχνης μπορεί να συνδεθεί με τις εμπειρίες τους.

Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση συνειδητοποιούν ότι και τα ζώα έχουν συναισθήματα όπως έχουμε και μεις γι΄αυτό δεν πρέπει να τα πληγώνουμε και να τα εγκαταλείπουμε. 

Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε τους παρακάτω πίνακες από το υλικό του προγράμματος:







Τα παιδιά στη συνέχεια έκαναν το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης που φτιάξαμε με τους πίνακες που παρατήρησαν και όπου κατέγραψαν τα συναισθήματα και των παιδιών και των ζώων: 














Στο σχολείο μας φέτος, παρέχουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς η ψυχολόγος Αραμπατζή Στυλιανή και η κοινωνική λειτουργός Φάφα Μαρία-Χριστίνα, έπειτα από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια του προγράμματος «Υποστήριξη σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς» για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19.
Με μεγάλη προθυμία και οι 2 κοπέλες συμμετέχουν στα εργαστήρια οργανώνοντας δράσεις με τα παιδιά σχετικές με το αντικείμενό τους και σε συνεργασία μαζί μας.

Πραγματοποίησαν λοιπόν  δράση για  τα συναισθήματα των ζώων συντροφιάς. 
Η δράση έγινε στα πλαίσια του 3ου Εργαστηρίου. 

Δραστηριότητα 1η : Πώς νιώθουν τα ζώα;

Αξιοποιώντας πίνακες ζωγραφικής ή φωτογραφίες από το διαδίκτυο ή από τον τοίχο των φίλων, οι μαθητές/τριες παρατηρώντας προσεκτικά προσπαθούν να κατανοήσουν πώς αισθάνονται τα ζώα.

Έδειξαν στα παιδιά εικόνες από το Διαδίκτυο. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν και ερμήνευσαν σωστά αισθητηριακά ερεθίσματα , αναγνώρισαν τα συναισθήματα των ζώων  συντροφιάς μέσα από φωτογραφίες και τα παραλλήλισαν  με αυτά των ανθρώπων. Μέσα από αυτή την δράση ξετυλίχθηκε ο εσωτερικός κόσμος των παιδιών και τα βαθύτερα συναισθήματά τους.






Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και τους έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση η ομοιότητα των συναισθημάτων ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο! 

Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τη συνάδελφό μου Μαλανδρή Μάτα.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου