Φέτος το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών, για άλλη μία χρονιά συμμετέχει στην εβδομάδα Εκπαίδευσης της Actionaid.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης 2017- Ένα τραγούδι, πολλά σχολεία, Ένας Κόσμος!
Το συνδέουμε με το πρόγραμμα εθελοντισμού που πραγματοποιούμε φέτος, "Νοιάζομαι και Δρώ"
Η εκστρατεία προωθεί έμπρακτα τον 4ο Στόχο Βιώσιμης
Ανάπτυξης: Ποιοτική εκπαίδευση για όλους. Φέτος η θεματική είναι αφιερωμένη στο
δικαίωμα των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση.
16,1 εκατομμύρια πρόσφυγες στον κόσμο.
6 εκατομμύρια είναι παιδιά σχολικής ηλικίας.
Από αυτά 3,7 εκατομμύρια δεν έχουν πρόσβαση σε σχολείο.
Τα παιδιά πρόσφυγες είναι 5 φορές πιο πιθανό να μην
πηγαίνουν σχολείο σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.
Με τη φετινή εκστρατεία δείχνουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη
μας στα παιδιά πρόσφυγες σε κάθε γωνιά του κόσμου και στέλνουμε μηνύματα
αποδοχής και συνεργασίας γιατί η ποιοτική εκπαίδευση είναι δικαίωμα κάθε
παιδιού!
Μέσα από τη δράση εμείς και οι μαθητές μας ζητάμε ποιοτική εκπαίδευση για κάθε παιδί στον κόσμο που βρίσκεται σε μια έκτακτη κατάσταση!
Το υλικό της φετινής εβδομάδας εκπαίδευσης μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
Το υλικό της φετινής εβδομάδας εκπαίδευσης μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
Όλα τα σχολεία που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα, την Παρασκευή 31 Μαρτίου στις 11:00 π.μ. θα τραγουδήσουμε ένα κοινό τραγούδι σαν δράση ευαισθητοποίησης για παιδιά σαν το Μαγκντί !!! . Το τραγούδι "Τον άνεμο να ακολουθείς" που υπάρχει στο υλικό που απέστειλε η Actionaid, στα σχολεία που συμμετέχουν φέτος στη δράση.
Εμείς το έχουμε ήδη μάθει και το τραγουδάμε συνέχεια!
Το τραγούδι μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
Εμείς ξεκινήσαμε την επεξεργασία και προσέγγιση του θέματος με την αναφορά της Εκπαίδευσης ως βασικό δικαίωμα του κάθε παιδιού.
Σύμφωνα με τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού:
ΑΡΧΗ ΕΒΔΟΜΗ
Στο παιδί αναγνωρίζεται το δικαίωμα της εκπαίδευσης, η οποία
θα παρέχεται δωρεάν και θα είναι υποχρεωτική, στη στοιχειώδη τουλάχιστον
βαθμίδα. Στο παιδί θα παρέχεται μια εκπαίδευση που θα προάγει τη γενική παιδεία
του και θα του δώσει τη δυνατότητα με βάση την αρχή της ισότητας των ευκαιριών
να αναπτύξει τις ικανότητές του, την ατομική του κρίση και το αίσθημα της
ηθικής και κοινωνικής ευθύνης του και να γίνει ένα χρήσιμο μέλος της κοινωνίας.
Τα πραγματικά συμφέροντα του παιδιού θα αποτελούν την
κατευθυντήρια αρχή εκείνων που είναι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση και την
καθοδήγησή του. Η ευθύνη αυτή ανήκει κατά πρώτο λόγο στους γονείς του.
Το παιδί θα έχει κάθε ευκαιρία για παιχνίδι και ψυχαγωγία,
που πρέπει να κατευθύνονται προς τους ίδιους σκοπούς που επιδιώκει και η
εκπαίδευση. Η κοινωνία και οι δημόσιες υπηρεσίες θα επιδιώξουν να προωθήσουν
την απόλαυση του δικαιώματος αυτού.
Μας βοήθησε πολύ σε αυτό το βιβλίο της Κατερίνας Τζαβάρα
"Έχω ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά της γης",
από τις Εκδόσεις Διάπλους, πολύτιμο και μοναδικό βοήθημα, στην προσέγγιση των δικαιωμάτων του παιδιού.
Μια παρέα παιδιών σε κάποιο σχολείο στην Ελλάδα γίνεται
αφορμή για να αρχίσει να ταξιδεύει μια τεράστια αλυσίδα μηνυμάτων και ευχών για
αγάπη, αλληλεγγύη και φιλία σε όλα τα σχολεία του κόσμου! Οι μικροί αγγελιοφόροι
της ειρήνης ανακαλύπτουν πόσο σημαντικό αλλά και δύσκολο είναι, για κάθε παιδί,
όπου κι αν ζει, να κατακτήσει τα δικαιώματά του, αλλά και να ανταποκριθεί στις
υποχρεώσεις του... Με την παγκόσμια "γλώσσα των Τεχνών" αποφασίζουν
και επικοινωνούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε όλα τα παιδιά της γης!
Με τη βοήθεια της ίδιας "γλώσσας" ο εκπαιδευτικός θα ανακαλύψει μέσα
στο βιβλίο κρυμμένες ευκαιρίες, μέσα από ευχάριστες και πρωτότυπες
δραστηριότητες, για να οργανώσει Προγράμματα Κοινωνικής Εκπαίδευσης των μαθητών
του στα ανθρώπινα Δικαιώματα του Παιδιού.
Ακολούθησε την αλυσίδα της ιστορίας και γίνε κι εσύ
αγγελιοφόρος της ελπίδας στο δικό σου σχολείο!
Τα παιδιά εικονογράφησαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση και στην εκπαίδευση.
Στη συνέχεια διαβάσαμε και ακούσαμε το μουσικό παραμύθι, από το υλικό που μας απέστειλαν.
"Ο Μαχντί και ο χαρταετός όλου του κόσμου"
Ο Μαχντί είναι ένα αγόρι 13 ετών από το Αφγανιστάν. Ονειρεύεται να ταξιδέψει πέρα από τα βουνά που υπάρχουν γύρω του, ονειρεύεται να έχει φίλους για να παίζει και να πηγαίνει στο σχολείο για να μαθαίνει χίλια δύο πράγματα...
Για να δούμε,τι θα καταφέρει από αυτά και με ποιον τρόπο, ίσως, θα μπορέσουμε να τον βοηθήσουμε;
Όπως κάθε μέρα, έτσι και σήμερα, ο Μαχντί
φυλάει τα πρόβατα της οικογένειάς του που βό-
σκουν στο λιβάδι. Τα κοιτάζει και σιγομουρμου-
ρίζει δυσαρεστημένος. Θα ήθελε πολύ να κάνει
κάτι άλλο αυτή την ώρα: να χουζουρεύει στο
κρεβάτι του, να πίνει το τσάι του, να μιλά και να
παίζει με τα παιδιά της ηλικίας του στην πλατεία
του χωριού… Είναι μόλις δεκατριών χρόνων! Ση-
κώνει τα μάτια του στον ουρανό και κοιτάζει τα
σύννεφα που αλλάζουν σχήματα. Ακόμα κι αυτά
μοιάζουν με πρόβατα που βόσκουν…
Και να που άρχισε πάλι να ονειρεύεται… Φα-
ντάζεται τον εαυτό του και τους φίλους του να
παίζουν μπάλα με ένα πετραδάκι.
«Αχ, αν μπορούσα να υφάνω αυτό το
μαλλί για να φτιάξω ένα μαγικό χαλί που θα με
πήγαινε σ’ όλο τον κόσμο…»
Ξεκινάει να φτιάχνει το μαγικό του χαλί, αλλά αντί για χαλί φτιάχνει ένα τέλειο ρόμβο. Έναν.. χαρταετό!
«Είσαι ο
χαρταετός όλου του κόσμου. Γεννήθηκες εδώ, στο
Αφγανιστάν, γι’ αυτό θα σχεδιάσω πάνω σου τα
βουνά που μας τριγυρίζουν. Ύστερα θα πετάξεις
πέρα από αυτά τα βουνά και θα μου πεις τι βλέ-
πεις, ενώ εγώ θα μείνω εδώ να φυλάω το κοπάδι».
Ο χαρταετός λοιπόν ταξιδεύει στην Περσία, στο Ιράκ, στη Συρία, στην Τουρκία κια καταλήγει στην Ελλάδα. Από παντού κάτι παίρνει μαζί του.
Ο μικρός χαρταετός γυρίζει πίσω στο Μαχντί γεμάτος ιστορίες, σύμβολα και εικόνες που του έδωσαν αυτοί που γνώρισαν στο ταξίδι του.
Ζωγραφίσαμε το όνειρο του Μεχντί:
Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της Ελένης Αναστασοπούλου "Το σανταλάκι" από τις εκδόσεις Διάπλους.
Μια κούκλα είναι ο σύντροφος ενός παιδιού στο δρόμο της φυγής. Την πιο δύσκολη στιγμή η κούκλα πέφτει στα κύματα για να σώσει το φίλο της. Στα χέρια του παιδιού, έμεινε μόνο το Σανταλάκι της. Θα δει άραγε ξανά τη χαμένη κούκλα; Θα της φορέσει το σανταλάκι για να γυρίσουν πίσω στο σπίτι τους; Θα βρει το παιδί ένα νέο φίλο να το βοηθήσει και να κάνει μαζί του την ευχή: Να γίνουν φίλοι οι εχθροί Ειρήνη να 'χει όλη η γη γιατί κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώνει στο σπίτι του με ασφάλεια, σ' έναν κόσμο δίκαιο, με φίλους και παιχνίδια, σ' έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
Χρησιμοποιώντας το χαρταετό του Μεχντί του φτιάξαμε ένα μαγικό χαλί. Πολλοί μικροί χαρταετοί ενώθηκαν σε ένα μεγάλο. Πάνω στο χαρταετό του το κάθε παιδί, ζωγράφισε αυτό που θέλει να προσφέρει στο Μεχντί.
Φτιάξαμε την αφίσα μας μετά από όλα αυτά και αφού πλέον αποφασίσαμε ότι το καλύτερο δώρο μας για το Μεχντί και για κάθε παιδί σαν το Μεχντί είναι ένα σχολείο. Ένα σχολείο με πολλά παιδιά χαρούμενα και ευτυχισμένα.
Ενώσαμε 2 θαλασσί κάνσον και πάνω πάνω κολλήσαμε τους χάρτες των χωρών που επισκέφτηκε ο χαρταετός του Μεχντί.
Αφγανιστάν, Περσία, Ιράκ, Συρία,Τουρκία και Ελλάδα.
Κάτω από κάθε χώρα, στο χαρταετό ζωγράφισαν μία εικόνα που πήρε από κει ο χαρταετός.Στην ουρά του χαρταετού το έγραψαν:
Γράψαμε λέξεις που έχουν σχέση με τη εκπαίδευση και αυτά που θα θέλαμε να πούμε στα παιδιά πρόσφυγες:
Ο τίτλος της αφίσας μας:
"Όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση"
Και αφού ο χαρταετός ταξίδεψε, έκανε πραγματικότητα ένα σχολείο για όλου του κόσμου τα παιδιά με ορθάνοιχτες πόρτες:
ΕΜΕΙΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΟΥ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ:
Εξαιρετική δουλειά έκανες πάλι Αριάδνη!Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφή