Actionaid

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Η πασχαλίτσα της Αγάπης μας βοηθάει να βρούμε το νόημα του Πάσχα


Αυτή την εβδομάδα δε μπορέσαμε να κάνουμε όλα  όσα είχαμε σχεδιάσει επειδή  έτυχαν διάφορα:
Την Τετάρτη είχαμε σεμινάριο, την Πέμπτη πήγαμε στο θέατρο και την Παρασκευή είχαμε απεργία. 
Οπότε αυτά είναι όλα όσα κάναμε την Τρίτη:
Υποδεχθήκαμε πρώτα τον Απρίλη, λέγοντας τα ψεματάκια μας και κάναμε το ημερολόγιο του Απρίλη:

Διαβάσαμε το υπέροχο πραγματικά βιβλίο της  Ιωάννα Κυρίτση - Τζιώτη " Η πασχαλίτσα της αγάπης".
Ένα τόσο τρυφερό και γεμάτο νοήματα βιβλίο!!!Πραγματικά από τα πιο όμορφα παιδικά βιβλία που έχω διαβάσει. 
Τα παιδιά το άκουγαν με ένα τρυφερό χαμόγελο από την αρχή μέχρι το τέλος.
Ένα πασχαλινό βιβλίο, γεμάτο συναίσθημα και αγάπη με ηρωίδα μια πασχαΛίτσα. Μια γυαλιστερή περίεργη πασχαΛίτσα που βάζει σκοπό της ζωής της να ανακαλύψει τι σημαίνει πραγματικά Πάσχα. Γραμμένο με τρυφερό τρόπο από την Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη και εικονογραφημένο με τις εξαιρετικά όμορφες ζωγραφιές της Ελίζας Βαβούρη, μπορεί να διαβαστεί και να συγκινήσει παιδιά κάθε ηλικίας.

- Μα τι είναι αυτό το Πάσχα;
Βρίσκεται μέσα στο όνομά μου και γύρω μου ακούω συνέχεια να μιλούν γι΄ αυτό και να το περιμένουν με λαχτάρα, αναρωτιέται ένα ανοιξιάτικο πρωινό η Λίτσα η πασχαλίτσα.
Μια και δυο ξεκινά να μάθει…
- Μήπως ξέρετε τι είναι το Πάσχα παρακαλώ;
Ρωτά όποιον βρεθεί στο δρόμο της.
Όλοι της απαντούσαν, μα ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
Μπερδεύεται, κουράζεται, η πασχαλίτσα μας, μα επιμένει μέχρι να νιώσει μέσα στη μικρή καρδιά της, τι αληθινά είναι το Πάσχα!

Και τελικά ποιο είναι το νόημα του Πάσχα; 
Μα η ΑΓΑΠΗ!!!
Η πασχαλίτσα πήρε κερί από τις μέλισσες, λουλούδια από το λιβάδι και τράβηξε και μία κορδέλα από το ουράνιο τόξο και έφτιαξε μία όμορφη λαμπάδα και την πήγε στο κοριτσάκι που δεν είχε και το έκανε πολύ χαρούμενο
Συζητήσαμε και μεις για το νόημα του Πάσχα και αυτό που κυριάρχησε ήταν η ΑΓΑΠΗ!!!
Μιλήσαμε για τις λαμπάδες μας και ζωγραφίσαμε τη λαμπάδα που θέλουμε να μας φέρει ο νονός ή η νονά και επηρεασμένοι από το παραμύθι της έδωσαν οι περισσότεροι τα χρώματα του ουράνιου τόξου και έγραψαν τη λέξη ΑΓΑΠΗ.
Αποφασίσαμε δε, φέτος να μην κάνουμε βιβλίο με τα Πάθη του Χριστού,αλλά με τα ήθη κια τα έθιμα του Πάσχα.




















 Αλλά επειδή τα έθιμα του Πάσχα ξεκινάνε από την Σαρακοστή, ζωγραφίσαμε και την κυρά Σαρακοστή, που θα μπει στην αρχή του βιβλίου μας:

















Αν κάποιος θέλει να το κάνει βάζω τα 2 πρώτα φύλλα και αύριο θα βάλλω τα υπόλοιπα:

Κάναμε τυπώματα με τα χέρια μας και με φελλούς και κάναμε παιχνιδιάρικα πασχαλινά μαθηματικά.
Βάψαμε το χεράκι μας  με το πινέλο με κόκκινη τέμπερα και κάναμε μία κοτούλα.





 Μόλις στέγνωσε της βάλαμε τα χαρακτηριστικά της: 
 Έγραψα σε κάθε κοτούλα έναν διαφορετικό αριθμό:
 Και ο καθένας έκανε με το φελλό όσα κοτοπουλάκια του έλεγε ο αριθμός:





















Παλιότερα είχαμε κάνει κάτι παρόμοιο 
και να βρείτε και το σχετικό φύλλο εργασίας.
Φτιάξαμε καλαθάκια με αβγουλάκια πασχαλινά με πιάτα χάρτινα.

Βάψαμε πρώτα 10 πιάτα που τα αφήσαμε να στεγνώσουν και μετά τα κόψαμε στη μέση:
 Στη συνέχεια το κάθε παιδί έβαψε ένα πιάτο από το οποίο είχα αφαιρέσει ένα τμήμα, ώστε να γίνει καλαθάκι:

 Κολλήσαμε στο κάθε καλαθάκι το μισό από τα προηγούμενα πιάτα, ώστε να γίνει καλάθι όπου θα μπουν τα αβγά.
 Βάψαμε και κόψαμε τα αβγά μας.
Και τα κόλλησε ο καθένας στο καλαθάκι του, όπου είχαμε βάλλει χόρτο.












8 σχόλια:

  1. απίθανα όλα, μπαίνουμε δυναμικά στην τελική ευθεία για Πάσχα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχα και τα καλαθάκια σας, αλλά τα κοτομαθηματικά σας...πολλά κλικ μου έκαναν! Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΕΓΙΝΑΤΑ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑΑΑΑΑΑΑ !!]ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑΚΙΑ ΚΛΕΒΟΝΤΑΙ ΧΕΧΕΧΕΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Tι όμορφα τα πασχαλινά σας!!! Η αριθμόκοτα δε έκλεψε την παράσταση :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφα όλα, όσα κάνατε!!!!!! εμείς "κλέβουμε" κι εσείς "καλή συνέχεια"!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΕΛΕΙΑ ΟΛΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΣ ΠΑΝΕΞΥΠΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΟΛΑ ΑΡΙΑΔΝΗ ΜΟΥ!!!ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή