Actionaid

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ...ΠΩΣ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ... ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ... ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ




 Στο Νηπιαγωγείο το παραμύθι και το βιβλίο κατέχει πολύ σημαντική θέση στο ημερήσιο πρόγραμμά μας. Η λειτουργία της βιβλιοθήκης στις ελεύθερες δραστηριότητες , η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, η καθημερινή σχεδόν ανάγνωση παραμυθιού, είτε για απλή ευχαρίστηση, είτε  για να το συνδέσουμε με κάποιο από τα θέματα που δουλεύουμε, είτε για να πάρουμε κάποιες πληροφορίες.
 Φέτος θελήσαμε να ασχοληθούμε ποιο οργανωμέNα με το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία. 
Αλλά στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχει ο όρος φιλαναγνωσία, επειδή τα παιδιά ακόμα δε διαβάζουν. Άρα ,ο τίτλος του προγράμματός μας, είναι:"Πώς να αγαπήσω το βιβλίο".

Σύμφωνα με την κυρία Μαρία Τσαντάκη Ζωγράφου, Σχ. Σύμβουλο Π. Α. 35ης  Περιφέρειας:
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ

Ένα ποιηματάκι για το βιβλίο.
Με ένα βιβλίο γιορτάζω 
                      Του Βαγγέλη Ηλιόπουλου
Με ένα βιβλίο γιορτάζω
Σε όλους το φωνάζω
Διαβάζω
Με ένα βιβλίο πετάω
Στον κόσμο τριγυρνάω
Υπέροχα περνάω
Διάβασε κι εσύ
Ένα βιβλίο καλό
Μέσα στις σελίδες του
Θα βρεις το μυστικό
Με ένα βιβλίο γιορτάζω
Τρελά διασκεδάζω
Διαβάζω
Με ένα βιβλίο φωνάζω
Τα άσχημα χλευάζω
Τον κόσμο τον αλλάζω
Διάβασε κι εσύ
Η ανάγνωση μπορεί
Σε λίγες ώρες μόνο ώρες
Να αλλάξει τη ζωή
Ήδη ξεκινήσαμε με 2 επισκέψεις στη Δημόσια δανειστική βιβλιοθήκη της πόλης μας. 
Ξεκινώντας από σήμερα πιο οργανωμένα , σκεφτήκαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο για το χειμώνα και να κάνουμε κάποιες δράσεις γύρω από αυτό.
Ήδη έχουμε διαμορφώσει το χώρο της ανάγνωσης στην τάξη μας, που είναι δίπλα στη βιβλιοθήκη και  στις αναρτήσεις για τη δανειστική βιβλιοθήκη. (Φωτογραφίες θα βάλλω αύριο).


Το πρωί η κυρία Σοφία, έδειξε στα παιδιά αρκετά βιβλία με θέμα το χειμώνα να διαλέξουν από μόνα τους ποιο θέλουν να διαβάσουν. Διάλεξαν το "Χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λειώσει" του Μάνου Κοντολέων.

Αφού παρατήρησαν το βιβλίο, εντόπισαν τον τίτλο, το συγγραφέα, τις εκδόσεις...Κάνανε τις υποθέσεις τους για το περιεχόμενο του βιβλίου. 
Στη συνέχεια το διάβασαν .Ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα, έδωσε το δικό της τέλος στο παραμύθι. 
Μετά το κάθε παιδί αποφάσισε ποιον τίτλο θα ήθελε να  δώσει  στο βιβλίο κια ζωγράφισε το δικό του εξώφυλλο για το παραμύθι.
















To απόγευμα,  συνεχίσαμε …. Γίναμε και μεις  χιονάνθρωποι και  είπαμε πως νοιώθουμε  όταν  φεύγει το στόμα που μαςέβαλαν τα παιδιά, όταν είμαστε μέσα στη βάρκα, όταν  μας ξανάφτιαξαν τα παιδιά!!!! (Λόγω τεχνικού προβλήματος, οι φωτογραφίες αύριο).

Κάναμε μία ομαδική εργασία για τον κύκλο του....χιονιού.


















Και αφού η αναφορά για τις δράσεις που κάνουμε για το  πώς να αγαπήσουμε το βιβλίο, βάζω και το βιβλίο που φτιάξανε τα παιδιά σήμερα , στα πλαίσια της δανειστικής βιβλιοθήκης. 
Κάθε Δευτέρα ένα παιδί παρουσιάζει το βιβλίο του και τα άλα παιδία του κάνουν ερωτήσεις κια σχολιάζουν το βιβλίο του. Κατόπιν τα δένουμε σε βιβλίο, το εξώφυλλο του οποίου ζωγραφίζει το παιδάκι που το δανείστηκε,
Η ιδέα είναι της καταπληκτικής συναδέλφου κια φίλης Κικής από ΕΔΩ
Σήμερα η Σάντρα μας παρουσίασε το "Συναχωμένο κόκορα", του Ευγένιου Τριβιζά.





























14 σχόλια:

  1. Τι να πω....άφωνη!!! Έχω εντυπωσιαστεί από τους τίτλους που έβαλαν τα παιδάκια σου, όσο και από τον κύκλο του χιονιού! Με τέτοια δασκάλα, τι να περιμένουμε ακόμη;;;; Μπράβο,μπράβο, μπράβο! Σε θαυμάζω πολύ και σε ζηλεύω με την καλή και όχι την ....κομπλεξική έννοια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΧΕΧΕΧΕ ΚΙΕΓΩ ΣΕ ΖΗΛΕΥΩΩΩΩΩ,,,,,,, ΧΑΧΑΧΑ ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΣΕ ΑΓΑΠΑΩ ,,,ΕΙΣΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΜ... ΜΗΝ ΤΑ ΛΕΩ ΤΩΡΑ ΕΔΩ ,,ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΟΛΑ ΚΛΕΒΩ ΚΛΕΒΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ δουλέιά κάνετε στο νηπιαγωγείο που αρέσει σε όλους πιο πολύ! Και τα παιδιά; Ξευτέρια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΨΑΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕΙΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ !!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΤΕ!!!!!!!!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!! ΣΥΝΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ!!!!!!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραία η ιδέα της φιλαναγνωσίας μέσα από παραμύθια σχετικά με την κάθε εποχή! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εντυπωσιακό !!
    Φοβερή ιδέα !!
    Μου το είχες πει , αλλά τώρα που το βλέπω , μένω κυριολεκτικά άφωνη !!
    Συγχαρητήρια για την καταπληκτική ιδέα και για τις ατέλειωτες ώρες δημιουργικότητας και φαντασίας !!
    Κάθε μέρα στο νηπιαγωγείο σας γίνεται γλυκοπαραμυθένια !!!
    Μπράβο , Μπράβο , Μπράβο !!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΑΡΩ ΚΑΙ ΑΝΘΗ, ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ! ΕΧΩ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΕΣ! ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ! ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΤΟ ΕΚΕΒΙ ΜΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ; ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΛΙΒΕΡΟ! ΓΙ' ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΝΑ ΑΓΑΠΑΝΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ... ΥΠΕΡΟΧΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τα είπαν όλα !!!!
    μπράβο -μπάβο και απο μενα !!!
    καλά ο κύκλος του......χιονιού!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΡΟΣΘΕΤΩ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΕΥΣΗΜΑ
    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ...ΜΕΓΑΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ωραία δουλειά Αριάδνη... όπως πάντα! Εντυπωσιάστηκα με τα εξώφυλλα αλλά και την ομαδική με τον χιονάνθρωπο! Μπράβο για όλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία αφίσα!!!!! Μια χαρά κατανόησαν το ν κυκλο του νερού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι ομορφη προσεγγιση.... Μπραβο σε ολα ... Δεν τα ειχα δει ... Παραξενο. Καλη συνεχεια ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή