Actionaid

Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2024

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: "Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί”. Μέρος 2ο

 



Συνεχίζουμε την ενασχόλησή μας με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και συγκεκριμένα με:
1.Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην .Ψυχική και συναισθηματική υγεία-πρόληψη. Tίτλος:”Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία  πριν εμφανιστεί”, που στοχεύει να καλλιεργήσει στα παιδιά δεξιότητες αυτογνωσίας αυτοπεποίθησης και ενσυναίσθησης με απώτερο σκοπό την πρόληψη της βίας.

3ο Εργαστήριο: « Δυναμώνω- Προστατεύω- Πιστεύω στον εαυτό μου»Αυτοεκτίμηση

Στόχος αυτού του εργασηρίου είναι να μπορέσει να συνειδητοποιήσει το κάθε παιδί: "Τι με κάνει νιώθω πιο δυνατός; Γιατί είμαι ξεχωριστός; Τι μπορώ να κάνω καλά; Γιατί νοιώθω υπερήφανος για τον εαυτό μου;"

Σε καθρέφτη, σε φύλλο αξιολόγησης και αφού πρώτα έχουν παρατηρήσει τον εαυτό τους σε πραγματικό καθρέφτη, ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και γράφουν το όνομά τους:


Σε άλλο φύλλο αξιολόγησης το κάθε παιδί καταγράφει:
Τι μπορεί να κάνει πολύ καλά; 
Τι θα ήθελε να μάθει να κάνει καλά;


Διαβάζουμε τον Έλμερ, τον Παρδαλό Ελέφαντα, ο οποίος είναι μοναδικός, διαφορετικός και ξεχωριστός όπως όλοι μας και κάνουμε την παρακάτω ατομική κατασκευή:



Στη συνέχεια τα παιδιά σκέφτονται και προτείνουν λέξεις που τα κάνουν να νιώθουν πιο δυνατά. Γράφουν τις λέξεις πάνω σε «χάρτινα» ρούχα και φτιάχνουν τη «Μπουγάδα της τάξης».








Δημιουργούμε μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες με  παιδιά που βρίσκονται σε άσχημη θέση, επειδή κάποιοι τους μειώνουν. Συζητούν, με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να αντιδράσουν, ώστε να δυναμώσουν τον εαυτό τους. Βρίσκουν τις λέξεις που έχουν γράψει στο ρούχο τους, στη μπουγάδα που έχουμε απλώσει στην τάξη.

4ο Εργαστήριο: «Συναισθάνομαι τον ‘’άλλον’’» (Ενσυναίσθηση- Επικοινωνία)

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει μια εικόνα με κείμενο από ένα αλλόγλωσσο παραμύθι. Παρατηρούν τα γραπτά σύμβολα. Διατυπώνουν υποθέσεις για το τι μπορεί να γράφουν. Συζητούν για το ρόλο της εικόνας στην κατανόηση των παραμυθιών. Καλούνται να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τι λέει το κείμενο που έχουν.

Οι εικόνες που δώσαμε στα παιδιά είναι οι εξής:





Οι υποθέσεις που κάνουν τα παιδιά παρατηρώντας τις εικόνες, αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα:



5ο Εργαστήριο: « Η ιστορία του Ιγκόρ» (Επίλυση προβλήματος)

Παρουσιάζουμε στα παιδιά μία κούκλα, τον Ιγκόρ, ο οποίος αφηγείται την ιστορία του. (Τα παιδιά από την τάξη του Ιγκόρ δεν τον θέλουν, τον κοροϊδεύουν για τον τρόπο που μιλάει, για τις φακίδες που έχει στο πρόσωπο και για τη χώρα καταγωγής του. Ο Ιγκόρ νιώθει μόνος του και ζητάει τη βοήθεια των παιδιών).Τα παιδιά καλούνται να προτείνουν λύσεις για να βοηθήσουν τον Ιγκόρ.



6ο Εργαστήριο: «Οι εικόνες ‘’κρύβουν’’ τη δική τους ιστορία»

Τα παιδιά παρατηρούν διάφορες εικόνες που απεικονίζουν περιστατικά βίας και συμπεριφορές- αντιδράσεις παιδιών.

-Χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα επιλέγει μία εικόνα. Κάνουν υποθέσεις για το τι έχει γίνει πριν τη συγκεκριμένη σκηνή που απεικονίζεται και τι θα συμβεί μετά από αυτή. Με βάση τις ιδέες τους φτιάχνουν μια ιστορία. Εμπλουτίζουν την ιστορία τους, δίνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουμε.





Το πρώτο μέρος της ανάρτησης μπορείτε να το δείτε πατώντας πάνω στην παρακάτω εικόνα:




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου