Actionaid

Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Δράσεις με αφορμή την Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού Μέρος Β΄

Με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και τον  Εκφοβισμό, κάνουμε δράσεις οι οποίες έχουν ως στόχο να ενημερωθούν οι μαθητές  για το σχολικό εκφοβισμό, να ευαισθητοποιηθούν και να  κινητοποιηθούν ενάντια σε κάθε μορφής βίας.

Οι μαθητές μέσα από βιωματικές ασκήσεις έρχονται  σε επαφή με τις έννοιες του εκφοβισμού, της αυτοεικόνας και της ενσυναίσθησης. 

Μπορείτε να δείτε άλλες σχετικές  δράσεις που κάναμε φέτος ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ


Διαβάζουμε το βιβλίο της Λητώς Τσακίρη «Σεβαστιανός ο φοβερός». Η συγγραφέας, στο βιβλίο της, ασχολείται με ένα ιδιαίτερο θέμα που δυστυχώς απασχολεί πολύ όλη τη σχολική κοινότητα.
Τον σχολικό εκφοβισμό.
Ο Σεβαστιανός, ο ήρωας της ιστορίας, είναι ένα παιδί που ταλαιπωρεί πολύ τους συμμαθητές του στο σχολείο. Χαλάει όλα τα παιχνίδια των συμμαθητών του, ευχαριστιέται να τους ταράζει και γελάει όταν τους τρομάζει.

Τι θα συμβεί όμως, όταν ο ίδιος αρρωστήσει και θα μείνει μόνος του στο σπίτι, χωρίς τους συμμαθητές του; Πώς μπορεί μια καλή νεράιδα να βοηθήσει τον Σεβαστιανό να μην είναι μόνος πια; 

Ένα όμορφο βιβλίο που θα ψυχαγωγήσει, αλλά και θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν ότι η βία δεν είναι η λύση σε ό, τι τα απασχολεί.

Και ακούμε το τραγούδι:
Ακολουθεί συζήτηση και δίνουμε στα παιδιά το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης:
"Αν ήσουν η καλή νεράιδα του Σεβαστιανού, τι θα τον συμβούλευες;"




Ακούμε το παιχνιδοτράγουδο του Γιώργου Σακελλαρίδη
"Μήλα γύρω - γύρω, στη μέση πορτοκάλι".

Ένα τραγούδι ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού...δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας είναι διαφορετικός από τους «άλλους», σε κάτι, («εξωτερικό» ή «εσωτερικό»)

Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι

(Στίχοι – μουσική - τραγούδι: Γ. Σακελλαρίδης.

Πιάνο παίζει η Λουΐζα Κουλά).

 Μήλα γύρω γύρω Στη μέση πορτοκάλι.

Τα μήλα ενοχλούνε Το πορτοκάλι πάλι.

«Πως είσαι έτσι; Τι χρώμα έχεις;

Και το χυμό σου Πως τον αντέχεις;

Μήλα γύρω γύρωΣτη μέση πορτοκάλι.

Φοβίζουνε τα μήλα Το πορτοκάλι πάλι.

 «Έτσι που είσαι Ποιος να σ’ αγγίξει;

Ποιος να σε φάει Ποιος να σε στύψει;»

Μήλα γύρω γύρω Στη μέση πορτοκάλι.

Τα κλάματα έχει βάλει Το πορτοκάλι πάλι!

 «Μην μπούμε στη φρουτιέρα! Τα χέρια του έχει βάλει.

Στο μίξερ να μη μπούμε! Μπήκε το πορτοκάλι.»

 Τα μήλα , μια παρέα Μόνο το πορτοκάλι.

Το πορτοκάλι τώρα Πορτοκαλί έχει χάλι!

 Τα μήλα συμφωνήσαν Να μην το έχουν φίλο

Γιατί γκρινιάζει , λένε. Δεν σκέφτεται σαν μήλο.

 Παίζουν, γελούν τα μήλα Κι εκείνο υποφέρει.

Θαρρείς τα’ χει χαμένα  Τι να τους πει δεν ξέρει.

 «Θα έχουν δίκιο εκείνα» Στον εαυτό του λέει.

«Γκρινιάζω, δεν αξίζω.» Πιστεύει ότι φταίει!

 Μα ένα άλλο μήλο Που ακούει και κοιτάζει

Να που το πορτοκάλι Τώρα το πλησιάζει…

 «Ω, γεια σου πορτοκάλι! Κάθε παιδί σε πίνει!

Δεν είσαι εσύ που έχεις Τη C τη βιταμίνη;»

 Ε, τι ήταν να τ’ ακούσει Αυτά το πορτοκάλι;

Πέταξε απ’ τη χαρά του Φτερά λες κι έχει βγάλει.

 Γελάει το πορτοκάλι Γελάει και το μήλο.

Το πορτοκάλι τώρα Έχει ένα μήλο φίλο!

 Τους βλέπουν κι άλλα μήλα Απ’ τη «μηλοπαρέα».

Πάνε κι αυτά κοντά τους. Όλοι μαζί ειν’ ωραία!

 Εκείνο εκεί το μήλο Που σκέφτηκε ν’ απλώσει

Το χέρι της φιλίας Τους έχει τώρα ενώσει.

 Κι ο δάσκαλος των φρούτων Που’ βλεπε απ’ τη γωνία

Την έκανε τραγούδι Αυτή την ιστορία.

Με μήλα και πορτοκάλια που έφεραν τα παιδιά αναπαριστούμε την ιστορία!
Μιλάμε για τα συναισθήματα των φρούτων.
Στη συνέχεια τα παιδιά παίρνουν το ρόλο των  φρούτων: 


Μιλήσαμε με τα παιδιά για όσα μπορούν να μας πληγώσουν και να κάνουν την καρδούλα μας να πονέσει!
Τα καταγράφουμε σε πίνακα:  
και στη συνέχεια σε μια καρδιά:
Η καρδιά τσαλακώνεται! Ραγίζει! Είναι πολύ στενοχωρημένη! 
Τι θα κάνουμε; 
Θα της πούμε όμορφα πράγματα... όμορφα λόγια που θα την κάνουν να χαρεί και να νοιώσει ότι την αγαπάμε!



Κάναμε μία αφίσα  - ομαδική εργασία:
2 παιδάκια. Η Καρδιά του ενός είναι χαρούμενη επειδή του λέμε όμορφα πράγματα που το κάνουν να νοιώθει χαρά και ασφάλεια.
Η καρδιά του άλλου παιδιού έχει ραγίσει. Είναι λυπημένη. επειδή ακούει λόγια που το κάνουν να νοιώθει άσχημα και να φοβάται.

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι πρέπει να κάνουμε όταν κάποιος μας φοβίζει, μας απειλεί και νοιώθουμε ότι θέλει να μας κάνει κακό. Φτιάξαμε την παρακάτω αφίσα η οποία πήρε θέση σε ένα εμφανές σημείο στην τάξη μας:



Σχολική δράση «Μίλα Τώρα»

Το Νηπιαγωγείο μας, συμμετέχει στη δράση και φέτος, όπως κάθε χρόνο.Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το «YouSmile» πραγματοποιεί την σχολική δράση «Μίλα Τώρα». Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Μπορείτε να δείτε την αφίσα που δημιούργησε το σχολείο μας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Κάναμε ατομικές αφισούλες με το ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ:




Και το κολλήσαμε και σε γλωσοπίεστρα:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου