Actionaid

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018

I can touch a cloud … I can dream my school


 I can touch a cloud … I can dream my school. Μπορούμε να φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το ιδανικό σχολείο; Να παρέμβουμε στο δικό μας για να γίνει πιο συναρπαστικό, πιο ενδιαφέρον; Ένα έργο eTwinning γεμάτο όνειραq
"I can touch a cloud … I can dream my school"
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε ονειρεμένα με ένα έργο eTwinning βασισμένο σε μια ιδέα της Εύης Φλούδα, βασισμένη στα όνειρα. Η ιδέα ζυμώθηκε κατά τις καλοκαιρινές διακοπές Eκεί... στην πλατεία Λιονταριών στο Ηράκλειο έγινε η πρώτη Συνάντηση  Εργασίας! 
Ξεκίνησε με την αρχή του σχολικού έτους  χρωματιστά όνειρα, δωράκια καλωσορίσματος. ΤΟ παρουσιολόγιο, ομάδες εργασίας, μα πάνω από όλα με  πολύ όρεξη!!!
Το δωράκι υποδοχής είναι μία παλέτα με χρώματα για να ζωγραφίσουν τα όνειρ'α τους που συνοδεύεται από ένα ποίημα που έγραψα:







Οι ομάδες εργασίας: Ποιο συννεφάκι θα ποτίσει σήμερα την τάξη μας;

Το  όνομα του έργου μας : "I can touch a cloud … I can dream my school"
Η έμπνευση του ονόματος ήρθε ένα βράδυ στα Χανιά κάτω από την ελιά, στην κούνια της φίλης μου της Δέσποινας Παρταλά. (Θυμάσαι Δέσποινα;)
Μπορούμε να φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το ιδανικό σχολείο; Να παρέμβουμε στο δικό μας για να γίνει πιο συναρπαστικό, πιο ενδιαφέρον; Να κάνουμε όνειρα, να βάλουμε στόχους μικρούς και μεγάλους, να καταστρώσουμε σχέδια και να διαγράψουμε το δρόμο προς την πραγματοποίησή τους;
Μέσω του eTwinning παιδιά νηπιαγωγείων ονειρεύονται το σχολείο που επιθυμούν, οργανώνουν δραστηριότητες και συνεργάζονται για να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους !
Το λογότυπο του έργου μας:
Συμμετέχουν 15 νηπιαγωγεία από Ελλάδα και Κύπρο και οι στόχοι που θέλουμε να κατακτήσουμε είναι οι παρακάτω:

• Καλλιέργεια αυτοεκτίμησης και αυτοαποτελεσματικότητας
• Ανάπτυξη ικανότητας θέσπισης εφικτών και πραγματοποιήσιμων στόχων
• Σύνδεση προσωπικών επιλογών και τελικών αποτελεσμάτων
• Ανάπτυξη τεχνικών για να ξεπεραστεί ο φόβος της αποτυχίας
• Καλλιέργεια ικανότητας εξερεύνησης δημιουργικών τρόπων για την επίλυση προβλημάτων
• Ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ενεργητικών ρόλων
• Ικανότητα διαμόρφωσης υποθέσεων, συγκέντρωσης πληροφοριών και ανταλλαγή απόψεων
• Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω ομαδικών εργασιών
• Δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία και εμπλουτισμό λεξιλογίου
• Συνεργασία και συμμετοχή οικογένειας στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από την ομάδα
• Ενθάρρυνση δημιουργικότητας μέσω της τέχνης
• Επικοινωνία και συνεργασία μέσω νέων τεχνολογιών
• Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία

Στο έργο μας σημαντικό ρόλο παίζει η μασκότ « Το Μπορώ» (το όνομα βγήκε από ψηφοφορία των μελών- νηπιαγωγείων). Ένα σύννεφο που επισκέπτεται τα νηπιαγωγεία και μαθαίνει στα παιδιά πως να πραγματοποιούν τους στόχους τους. Η Κατερίνα Καλαϊτζάκη από το νηπιαγωγείο Φερμών έγραψε και συνέθεσε το τραγούδι του, που έχουν αγαπήσει όλα τα  παιδιά ! Μπορείτε να το ακούσετε  σε πρώτη εκτέλεση :

Το «Μπορώ» έχει και την δική του ιστορία που έγραψε η Βασιλική Χατζηωαννίδου από το 8ο νηπιαγωγείο Πολίχνης. Όλα τα σχολεία εικονογραφήσαμε την ιστορία του μόλις το γνωρίσαμε από κοντά !
Τέθηκε ο  προβληματισμός: Μπορούμε να αγγίξουμε ένα σύννεφο;Αν  ναι πως; 
Οι απαντήσεις πολλές και καταγράφηκαν σε φύλλο αξιολόγησης:





Πώς όμως γνωρίσαμε τη Μασκότ στο 29ο νηπιαγωγείο Σερρών;
Μια μέρα εκει που καθόμασταν στην παρεούλα ένα μήνυμα ήρθε στο κινητό μου!
Aκούστε το μήνυμα:
Κοιταχτήκαμε παραξενεμένοι! Ποιος μας μιλάει; Κάποιος ήρθε να παίξει μαζί μας και μας λέει να βγούμε στην αυλή να τον βρούμε! 
Βγαίνουμε λοιπόν έξω και αρχίζουμε να ψάχνουμε:
Α! Κάποιος είναι πάνω στο δέντρο!!!
Το ερώτημα που τίθεται τώρα στα παιδιά είναι πώς θα το κατεβάσουμε;Οι ιδέες των παιδιών πολλές: Να φέρουμε σκάλα. Να φέρουμε ένα τραπέζι. Να φυσήξουμε όλοι μαζί. Να σκαρφαλώσουμε στο δέντρο. Τελικά επικράτησε η ιδέα της Ιωάννας. "Κυρία να με πάρεις αγκαλιά να το κατεβάσω"!

Το κατεβάσαμε και το λατρέψαμε! Δεν το αφήναμε από την αγακαλιά μας! 

Το φέραμε στην τάξη μας:



Ήμασταν πολύ χαρούμενοι με τον καινούργιο μας φίλο, και του βρήκαμε ένα σπιτάκι:


Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε το Μπορώ και καταγράψαμε τα συναισθήματά του όταν μπήκε στην τάξη μας:


Διαβάσαμε το παραμύθι του Μπορώ και το ζωγραφίσαμε:




Εικονογραφήσαμε  το παραμύθι και το κάναμε βιβλίο:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου