Actionaid

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Σύνδεση του προγράμματος e-twinning "'Ήρωες φανταστικοί σε μαγευτική διαδρομή " με το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου


Κατά την διάρκεια του προγράμματος έγιναν πολλές δραστηριότητες που συνδέουν το πρόγραμμα e-twinning  με το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και τα άλλα προγράμματα που δουλεύονται παράλληλα στα Νηπιαγωγεία μας.
Ο τίτλος της κάθε ανάρτησης ανοίγει το link για να δείτε λεπτομέρειες:

Φτιάξαμε το παιχνιδοβιβλίο μας και το κάναμε ηχοιστορία.

Σύνδεση με το πρόγραμμά μας για τα παιχνίδια. 
Γνωστικό αντικείμενο: Παιδί και Γλώσσα.Έκφραση και δημιουργία.

                           

Αυτές τις μέρες ασχολούμαστε με τα παιχνίδια και ταυτόχρονα κάνουμε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής για να βγάλουμε τον ήρωά μας για το πρόγραμμα e-twinning που συμμετέχουμε: "Ήρωες φανταστικοί...Σε διαδρομή μαγευτική"
Κάνοντας λοιπόν μία σύνδεση ανάμεσα στα 2 προγράμματα, σήμερα επιλέξαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι. Τα καταγράψαμε και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε.
 Μετά αποφασίσαμε να κάνουμε μία ιστορία με τα παιχνίδια μας. Αλλά κάθε παραμύθι έχει έναν κεντρικό ήρωα. Ποιος θα είναι ο κεντρικός ήρωας της δικής μας ιστορίας; Ας ψηφίσουμε. Αλλά όχι το δικό μας!!!
 Ο τίτλος του παραμυθιού μας βγήκε από τα παιδιά: "ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΟΒΙΒΛΙΟ".



Γνωριμία με συγγραφείς. Σύνδεση του προγράμματος με την επίσκεψη της συγγραφέα στο σχολείο μας και με τα βιβλία της.
Γνωστικά αντικείμενα: Παιδί και περιβάλλον, Παιδί και γλώσσα, Έκφραση και δημιουργία.

Φορέσαμε τα καλά μας για να υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας την αγαπημένη μας συγγραφέα και φίλη ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Έχουμε διαβάσει πολλά βιβλία της και τα έχουμε εικονογραφήσει και έχουμε κάνει πολλές δραστηριότητες.
 Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της "Η σκάλα της αγάπης".
Το βιβλίο μας μιλάει για τη δύναμη της αγάπης και της συνεργασίας. Και άρχισε μία συζήτηση σχετική. Πού είχαμε φέτος εμείς μία πολύ μεγάλη συνεργασία; Στο e-twinning. Aπάντησαν τα παιδιά. Τι κάναμε εκεί; Φτιάξαμε ήρωες και με όλους αυτούς τους ήρωες φτιάξαμε ένα παραμύθι όλοι μαζί!
Φτιάξαμε λοιπόν τη δική μας σκάλα της αγάπης και της συνεργασίας:


                   Σύνδεση με το e-twinning
Σύνδεση του προγράμματος με τη συμμετοχή μας στις δράσεις της Actionaid.
Γνωστικά αντικείμενα: Γραφή και γλώσσα, παιδί και περιβάλλον, Έκφραση και δημιουργία.
Το 29ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σερρών συμμετέχει και φέτος  στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την  Εκπαίδευση της actionaid, με τίτλο : "Η Εκπαίδευση  στο στόχο ξανά".
Αποφασίσαμε ποια θα είναι η λέξη που θα στείλουμε εμείς στον ΟΗΕ:
Και είναι η λέξη: Συνεργάζομαι! Κάτι που τα παιδιά έχουν ζήσει πολύ έντονα σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!
Αγαπητοί Υπουργοί, θέλω να πηγαίνω σχολείο γιατί... Συνεργάζομαι!

Σύνδεση με το πρόγραμμά μας για τη μουσική:

Γνωστικό αντικείμενο: Έκφραση και δημιουργία.





Σύνδεση με τη γιορτή της μητέρας.
Γνωστικά αντικέιμενα: Παιδί και γλώσσα, Έκφραση και δημιουργία.
 Βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύνδεση με το πρόγραμμά μας e-twinning "Ήρωες φανταστικοί σε μαγευτική διαδρομή".
Είπαμε λοιπόν, ότι όπως φτιάξαμε τους  ήρωες για το παραμύθι μας, έτσι και στην καθημερινή μας ζωή υπάρχει ένας ήρωας και μάλιστα σούπερ ήρωας που προλαβαίνει τα πάντα. Και στα μάτια των παιδιών η μαμά τους μπορεί όλα να τα καταφέρει. Μέχρι και να πετάει μου είπανε ότι μπορεί.
Ετοιμάσαμε λοιπόν το δίπλωμα της σούπερ μαμάς .



Γνωστικά αντικείμενα:Έκφραση και δημιουργία, Παιδί και γλώσσα.


 Κάνουμε πολλές δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και  ερχόμαστε σε επαφή με στοιχεία παραμυθιών, ώστε σιγά σιγά να δημιουργήσουμε και  μεις το δικό μας ήρωα , που μαζί με τους άλλους 10 των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων, θα μπει σε ψηφοφορία για να επιλεγεί ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας μας για το έργο:




Μία άλλη δραστηριότητα δημιουργικής γραφής που κάναμε είναι η εξής:
Το κάθε παιδί έπρεπε να σκεφτεί ένα στοιχείο που του αρέσει να συναντάει σε ένα παραμύθι. Ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές προτιμήσεις. Καλά, κακά, άγρια, ήρεμα,χρωματιστά... 
Αλλά στα περισσότερα,το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι ήθελαν να είνια μαγικά!!!
Ζωγράφισαν το αγαπημένο τους παραμυθένιο στοιχείο σε ένα 1/4  του Α4, έγραψαν το όνομά του και το κόλλησαν σε έναν πίνακα καταγραφής - Αναφοράς.
Ετοιμάσαμε και  δώσαμε στα παιδιά το παρακάτω φύλλο αξιολόγησης:
Ζωγράφισε το στοιχείο που σου αρέσει να υπάρχει σε ένα παραμύθι και σκέψου και συμπλήρωσε τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Τι χαρακτήρα έχει, πώς είναι; Πού ζει; Έχει εχθρούς; Έχει φίλους;

 Δημιουργική γραφή . 

Γνωστικό αντικείμενο: 
Γραφή και γλώσσα.Συνεργασία με την οικογένεια.

 Με τη χρήση των τροχών που κατασκευάσαμε τα παιδιά σε ομάδες ή μόνα τους δημιουργούν  και γράφουν τις δικές τους ιστορίες.



Οι τροχοί μπήκαν σε φακέλους και τα παιδιά τους έπαιρναν στο σπίτι και δημιουργούσαν ιστορίες με τους γονείς τους. 







Το παραμύθι μας έγινε θεατρικό και το παρουσιάσαμε στους γονείς.
Γνωστικά αντικείμενα: Συνεργασία με την οικογένεια, Θεατρική Αγωγή.


Γνωστικό αντικείμενο: Μαθηματικά, Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον (Γεωγραφία).

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά γνώρισαν πολλά μέρη της Ελλάδας. Κάθε φορά που μιλούσαμε με κάποιο σχολείο το βρίσκαμε στο χάρτη και κάναμε αντιστοίχηση με τον ήρωα αργότερα.


  Τα Χριστούγεννα ανταλλάξαμε κάρτες και όταν ήρθαν οι φάκελοι από τα άλλα Νηπιαγωγεία , ο χάρτης μας γέμισε με φακέλους . ο κάθε φάκελος μπήκε στην πόλη από την οποία ξεκίνησε.



Όταν κ'αναμ ετην παρουσίαση στους γονείς , τα παιδιά έβρισκαν το μέρος του κάθε ήρωα και έβαζαν την εικόνα του στην αντίστοιχη πόλη.

 Δημιουργήθηκαν φύλλα εργασίας που δώσαμε στα παιδιά για τα μαθηματικά.


Πριν ξεκινήσουμε την δημιουργία των ηρώων για το παραμύθι μας, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας γράψουν τους δικούς τους αγαπημένους ήρωες παιδικών παραμυθιών στο AnswerGarden. Οι απαντήσεις των παιδιών  καταγράφονταν στην εφαρμογή και γινόταν αυτόματα ένα σύννεφο λέξεων με τα ονόματα των αγαπημένων ηρώων παραμυθιών. (Τα ονόματα με τις περισσότερες προτιμήσεις έχουν μεγαλύτερο μέγεθος  και πιο έντονη εμφάνιση)
Το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω :


 Η ψηφοφορία για τον αγαπημένο μας ήρωα.

Πριν από την on line ψηφοφορία Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα και καταγράψαμε την ψήφο μας σε έναν πίνακα.
Έγινε καταμέτρηση:Νίκησε η Βιολέτα η Γοργόνα και ο Ιππότης Φοίβος Γαρδίκης που ισοψήφισαν



Παιδί και υπολογιστής, Τ.Π.Ε.:
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά γνώρισαν πολλά προγράμματα και έμαθαν να δουλεύουν στον υπολογιστή σε ομάδες μέσα στην τάξη και μέσω skype με παιδιά από άλλα νηπιαγωγεία.
Συνδεόμασταν με τα άλλα σχολεία με skype:


Την Πρωτοχρονιά συνδεθήκαμε όλα τα σχολεία μαζί και κόψαμε βασιλόπιτα,
Με το thinglink δημιουργήσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο και  το γούρι μας τα Χριστούγεννα.




Με τον ίδιο τρόπο κάναμε το χάρτη της Ελλάδας, το πρωτομαγιάτικο στεφάνι και το πασχαλιάτικο καλαθάκι.
Δημιουργία παιχνιδιών on line:
 Δημιουργήθηκαν παιχνίδια στην εφαρμογή : learningapps.org και στο jigsawplanet.com
και τα παιδιά έπαιξαν με ενθουσιασμό. Δώσαμε τα link στους γονείς και έπαιζαν και στο σπίτι.


Ψήφισαν  όλα τα μέλη – μαθητές  του προγράμματος. Αυτό έγινε σε μια on -line ψηφοφορία που στήθηκε χρησιμοποιώντας ένα δωρεάν εργαλείο που παρέχει η google, το «google forms».



Συνεργατικά, μέσω skype και με τη χρήση εργαλείων συνεργατικής ζωγραφικής δημιουργήθηκαν το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο και ο τίτλος του παραμυθιού.
Αυτά είναι μερικές μόνο ενδεικτικές δραστηριότητες με τη χρήση ΤΠΕ καθώς όλο τοπ΄ρπγραμμα ήταν βασισμένο στη χρήση ΤΠΕ και μάλιστα συνεργατικών. 

Η ανάρτηση αυτή αποτελεί μια απλή αναδρομή σε διάφορες δράσεις που συνδέονται με τα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο. Περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε στην ετικέτα του ιστολογίου μας με τίτλο «Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική». 

3 σχόλια: