Actionaid

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022

Ενεργώ ως Πολίτης - Η πρώτη μας δράση: Ενότητα 2: Η Συνύπαρξη - Ε΄ Δραστηριότητα : Για να ζούμε μαζί.


 Το Νηπιαγωγείο μας φέτος είναι ένα από τα 50 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα  "Ενεργώ ως Πολίτης".

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για τη Διαμόρφωση των Μαθητών ως ενεργών Πολιτών. Tο έργο  υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.

Η πρώτη μας δράση, σε σύνδεση και με το Αναλυτικό μας πρόγραμμα, Ήταν από την Ενότητα 2: Η Συνύπαρξη.

Ε΄ Δραστηριότητα : Για να ζούμε μαζί.

Στόχος να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στο σεβασμό του άλλου και στην ανοχή.

Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, σε χαρτί του μέτρου κατασκευάζουμε μία πολυκατοικία, την οποία χωρίζουμε σε διαμερίσματα. Αυτά τα ζωγραφίζουμε το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας και τους ανάλογους ορόφους. Συμπληρώνουμε τα μπαλκόνια, τις σκάλες και το ασανσέρ.

Σε κάθε  διαμέρισμα πρέπει να τοποθετήσουμε έναν ήρωα ή πρόσωπο από τη μυθολογία, τα παραμύθια ή τα κόμικς. 

Οι τελικές μας αποφάσεις είναι αντίστοιχα από κάθε κατηγορία: Ο Δίας, ο Ποσειδώνας και η Άρτεμις, η Χιονάτη με τους εφτά νάνους και τα τρία γουρουνάκια και τέλος ο Σπάιντερμαν με το Μπάτμαν.

Η Πολυκατοικία μας είναι αυτή:








Μετά από διαλογική συζήτηση καταγράφουμε τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Διαπιστώνουμε τα έντονα χαρακτηριστικά του κάθε ήρωα και τα προβλήματα που δημιουργούν αυτά ανάμεσα στους «ενοίκους» της πολυκατοικίας.

Ο Ποσειδώνας κάθε φορά που χτυπάει την τρίαινα του πλημμυρίζει το πάτωμα και τρέχουν νερά παντού.

 Η Άρτεμη κάνοντας συνέχεια τοξοβολία ,πέφτουν τα βέλη και είναι επικίνδυνο.

Ο Δίας όταν θυμώνει ρίχνει συνέχεια αστραπές και τρομάζουν όλοι.

Η Χιονάτη έχει να μιλήσει σε εφτά νάνους και ακούγονται φωνές δυνατά.

Τα τρία γουρουνάκια γεμίζουν παντού λάσπες και λερώνουν την πολυκατοικία.

Ο Μπάτμαν σπάει όλα τα παράθυρα γιατί μπαινοβγαίνει από αυτά και σκαλώνει η μπέρτα του.

Ο Σπάιντερμαν γκρεμίζει τους τοίχους και τα μπαλκόνια, γιατί όλο βιάζεται να φύγει για να σώσει αυτούς που κινδυνεύουν.

Έτσι δημιουργούμε έναν πίνακα σε χαρτόνι όπου έχουμε αντίστοιχα τους ήρωες, τις συγκρούσεις που εμφανίζονται αλλά και τις λύσεις που δίνουν τα παιδιά έπειτα από ιδέες-προτάσεις και εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ τους:

Αποφασίζουν λοιπόν όλοι οι ένοικοι να υποχωρήσουν και να προσπαθήσουν να μη δημιουργούν ο καθένας από την πλευρά του ανάλογα προβλήματα.

Συγκεκριμένα:

Ο Ποσειδώνας θα πρέπει να πηγαίνει στη θάλασσα για να χτυπάει την τρίαινα και να σηκώνει κύματα.

Η Άρτεμη να πηγαίνει καλύτερα στο δάσος για να κάνει τοξοβολία και να παίρνει και το ελάφι της μαζί.

Ο Δίας θα πρέπει να μάθει να ρίχνει ουράνια τόξα για να αισθάνονται όλοι όμορφα.

Η Χιονάτη να λέει στους νάνους να μιλάνε ένας- ένας με τη σειρά και όχι όλοι μαζί.

Τα τρία γουρουνάκια να πηγαίνουν να παίζουν στη λίμνη που είναι εκεί κοντά ώστε να κάνουν μπάνιο και να έρχονται μετά καθαρά.

Ο Μπάτμαν θα μάθει να προσγειώνεται στην ταράτσα της πολυκατοικίας  

Ο Σπάιντερμαν θα είναι καλό να   μπαίνει στο διαμέρισμά του από την πόρτα.




Τελικά τόσοι διαφορετικοί ένοικοι κατάφεραν μέσα από συζήτηση και αμοιβαίες υποχωρήσεις, να συνυπάρχουν και να ζήσουν αρμονικά στην: 

ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ.

Γιατί άλλωστε ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ και

 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!

Δημιουργούμε το Χαρταετό της Συνύπαρξης και της Φιλίας, σε σύνδεση και με το αναλυτικό μας πρόγραμμα.

Μετά από επεξεργασία του παραμυθιού της Αφροδίτη Χαριτζόγλου "Ο Χαρταετός της Φιλίας.

Μαθαίνουμε λοιπόν ότι τα υλικά της συνύπαρξης και της φιλίας είναι: Η Αγάπη- Η Κατανόηση- Η Εμπιστοσύνη- Η Συνεργασία-Η Αλληλοβοήθεια- Ο Σεβασμός -Η Διαφορετικότητα.



















Το έργο Ενεργώ ως Πολίτης υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους € 13,5 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.activecitizensfund.gr



Τρίτη 15 Μαρτίου 2022

Etwinning world of Eric Carle "The Mixed up Chameleon"



"The Mixed up Chameleon", σε μία προσπάθεια να το μεταφράσουμε στα ελληνικά, "O Μπερδεμένος ή ο πολύχρωμος Χαμαιλέων " του Eric Carle, είναι το παραμύθι το οποίο αξιοποιήσαμε διδακτικά το Φεβρουάριο στο"he Mixed up Chameleon" στο Etwinning έργο μας "world of Eric Carle".
Είδαμε και ακούσαμε το παραμύθι σε βιντεάκι. Στα αγγλικά, αφού δεν έχει μεταφραστεί στα ελληνικά. 

Η κυρία μας των Αγγλικών, η Κατερίνα Δοσιάδη, τους το διάβασε:
Το Mixed-Up Chameleon είναι ένα συναρπαστικό εικονογραφημένο βιβλίο από τον Eric Carle,  που διδάσκει στα μικρά παιδιά τις βασικές διαφορές μεταξύ των ζώων και τη σημασία του να είσαι ο εαυτός σου.
Τα παιδιά σε φύλλο αξιολόγησης, έφτιαξαν το χαμαιλέοντα, με τα μέρη των ζώων, που πρόσθετε στον εαυτό του, μετά από κάθε ευχή που έκανε: 




Τα παιδιά δημιουργούν τα δικά τους μπερδεμένα ζώα: 



Είναι Απόκριες και φτιάχνουμε μάσκες χαμαιλέοντες, Για να πλησιάσουμε την τεχνική του Eric Carle, τις βάφουμε με νερομπογιές:







 Δράση STEAM: Ο ζωολογικός κήπος: 
Το κάθε σχολείο επιλέγει ένα ζώο από το ζωολογικό κήπο και φτιάχνει μάσκες. Φτιάχνουμε το ζωολογικό κήπο και δημιουργούμε ένα αστείο βίντεο με τις μάσκες που φτιάξαμε.
Εμείς επιλέξαμε τους λεμούριους. Φτιάξαμε μάσκες και αφού παρακολουθήσαμε βιντεάκια με τους λεμούριους, χορέψαμε σαν λεμούριοι:

Φτιάξαμε ζωολογικό κήπο με lego ( το δεύτερο τμήμα):

και με τουβλάκια ( το πρώτο τμήμα):