Κυριακή, 1 Απριλίου 2012

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου - Σελιδοδείκτες, πίνακες ζωγραφικής, πληροφορίες.


Ο Χανς Κρίστιαν ΄Αντερσεν

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν ΄Αντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People - ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, Βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

  Το 2012 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα του Μεξικού. Το μήνυμα το έγραψε η πολυβραβευμένος Μεξικανός συγγραφέας Francisco Hinojosa και την  αφίσα τη φιλοτέχνησε ο Μεξικανός εικονογράφος Juan Gedovius

Η  ΑΦΙΣΑ


Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ/ Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά με χορηγό τις εκδόσεις Πατάκη. 

                                         ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ 
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια ιστορία που την ήξερε όλος ο κόσμος
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια ιστορία που την ήξερε όλος ο κόσμος. Στην πραγματικότητα δεν ήταν μία μόνο ιστορία αλλά πολλές, που άρχισαν να γεμίζουν τον κόσμο με παραμύθια για ανυπάκουα κορίτσια και πονηρούς λύκους, κρυστάλλινα γοβάκια κι ερωτοχτυπημένους πρίγκιπες, έξυπνους γάτους και μολυβένια στρατιωτάκια, φιλικούς γίγαντες και εργοστάσια σοκολάτας. Γέμιζαν τον κόσμο με λέξεις, με ευστροφία, με εικόνες και παράξενους χαρακτήρες. Καλούσαν τον κόσμο να γελάσει, να θαυμάσει, να τις ζήσει. Του έδιναν νόημα. Κι από τότε, οι ιστορίες αυτές συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται και να μας λένε χίλιες και μία φορές «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια ιστορία που την ήξερε όλος ο κόσμος…»
Όταν διαβάζουμε, λέμε ή ακούμε ιστορίες, ασκούμε το μυαλό μας όπως περίπου θα κάναμε αν έπρεπε να το γυμνάζουμε για να μείνει καλλίγραμμο. Σίγουρα, κάποια μέρα, χωρίς ούτε καν να το καταλάβουμε, μια από τις ιστορίες αυτές θα ξανάρθει στη ζωή μας, προσφέροντάς μας δημιουργικές λύσεις σε εμπόδια που θα συναντούμε στο δρόμο μας.
  ΄Οταν διαβάζουμε, λέμε ή ακούμε ιστορίες, συνεχίζουμε κι ένα πανάρχαιο τυπικό που διαδραμάτισε θεμελιώδη ρόλο στην ιστορία του πολιτισμού: τη δημιουργία κοινότητας. Οι πολιτισμοί, οι περασμένες εποχές και γενιές έρχονται μαζί με τις ιστορίες αυτές να μας πουν πως είμαστε όλοι ένα, οι Ιάπωνες, οι Γερμανοί, οι Μεξικανοί. Εκείνοι που έζησαν τον δέκατο έβδομο αιώνα κι εμείς οι σημερινοί, που διαβάζουμε τις ιστορίες μας στο διαδίκτυο. οι παππούδες, οι γονείς και τα παιδιά. Οι ιστορίες ικανοποιούν όλους τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο, επειδή, μολονότι έχουμε τεράστιες διαφορές, βαθιά μέσα μας είμαστε όλοι πρωταγωνιστές των ιστοριών.
  Αντίθετα με τους ζωντανούς οργανισμούς που γεννιούνται, αναπαράγονται και πεθαίνουν, οι ιστορίες, ξεχειλίζοντας από γονιμότητα, μπορούν να γίνουν αθάνατες – ιδιαίτερα οι παραδοσιακές που έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στις συνθήκες και στον περίγυρο όπου λέγονται ή ξαναγράφονται. Είναι ιστορίες που, όταν αναπαράγονται ή ακούγονται, μας κάνουν συν-δημιουργούς.
   Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν επίσης μια χώρα γεμάτη μύθους, ιστορίες και θρύλους που μεταδίδονταν επί αιώνες από στόμα σε στόμα, φανέρωναν την ιδέα της δημιουργίας τους, αφηγούνταν το ιστορικό τους, μοίραζαν τον πολιτιστικό τους πλούτο, κινούσαν την περιέργεια κι έφερναν χαμόγελα στα πρόσωπα.   ΄Ηταν και μια χώρα όπου πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούσαν να έχουν βιβλία. Αλλά η ιστορία αυτή έχει αρχίσει ν’ αλλάζει. Σήμερα, οι ιστορίες φτάνουν ακόμα και στις πιο μακρινές γωνιές της πατρίδας μου, του Μεξικού. Και, βρίσκοντας αναγνώστες, οι ιστορίες αυτές εκπληρώνουν το ρόλο τους δημιουργώντας κοινότητες, οικογένειες ή άτομα που έχουν περισσότερες δυνατότητες να βρουν την ευτυχία.

                            Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου



      Ένα βιντεάκι, με παλιά , όμορφα ποιηματάκια του Στέλιου Σπεράντζα με τίτλο "Παιδικές Φωνές"
video


            Ένα τραγούδι, που μιλάει για το βιβλίο:


Μπορείτε, να μπείτε εδώ και να ξεφυλλίσετε παραμύθια



 Και εδώ:


 Μερικές εικόνες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:











Πίνακες ζωγραφικής με θέμα το βιβλίο

  Pierre-Auguste Renoir, Lecture (1890)

  Constantin Hansen
                                                      
Θάλεια Φλόρα Καραβία  



Η γιαγιά διαβάζει με το εγγονάκι της, στο πάρκο. 



Ο παππούς διαβάζει με τον εγγονό του




"Book of Books" by Vladimir Kush





H ιδανική στάση λεωφορείου

Παιδί σε βιβλιοθήκη


Βρέχει βιβλία

Μερικές εικόνες από παραμύθια, που μπορείτε να τις αξιοποιήσετε, όπως νομίζετε.

Και πρώτα πρώτα ο Πινόκιο, που μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε και για τη Πρωταπριλιά 





Η Σταχτοπούτα 




Η κοκκινοσκουφίτσα

Ο  Κοντορεβυθούλης



Και κάποιοι σελιδοδείκτες , που μπορείτε να φτιάξετε:

Θα τους εκτυπώσετε σε χαρτονάκι , θα τους βάψουν τα παιδιά και θα τους πλαστικοποιήσετε





 Για να κάνετε αυτούς τους σελιδοδείκτες, χρησιμοποιήστε τις παρακάτω εικόνες:


















Αυτό είναι το πατρόν από 




αυτόν το σελιδοδείκτη 











4 σχόλια:

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

μπραβο αριαδνη μου ολα οργανωμενα συγκεντρωμενα πανεμορφα!!!!!!

Άννα είπε...

Τι υλικό βρε Αριάδνη!!!!Μπράβο σου!!!!

christen είπε...

Αριάδνη σε ευχαριστούμε πάρα, πάρα πολύ που μοιράζεσαι αυτό το εξαιρετικό υλικό μαζί μας!! Και έψαχνα για σελιδοδείκτες και έβαλες τέλειους!! Σε ευχαριστώ θερμά!!!!!!!
Χριστίνα

Αριάδνη είπε...

ΚΟΡΙΤΣΙΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑΣΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ, ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΣΕ ΜΕΝΑ.